Na początku sierpnia rusza przebudowa mostu Lecha
Teren mostu został przekazany wykonawcy już 2 lipca, ale zgodnie z warunkami umowy mógł on wyłączyć most z ruchu w momencie, w którym przystąpi do prac rozbiórkowych. Dzięki temu użytkownicy mostu przez cały lipiec mogli z niego korzystać. W sobotę, 4 sierpnia, rozpoczną się prace związane z rozbiórką obiektu.
Chociaż przebudowa północnej nitki mostu Lecha obejmie obszar od skrzyżowania ul. Hlonda z ul. Bałtycką do skrzyżowania ulic Serbskiej i Lechickiej, to obszar oddziaływania tych robót będzie znacznie większy. Przebudowywany obiekt jest bowiem usytuowany w ciągu drogi krajowej nr 92, którą odbywa się ruch tranzytowy przez Poznań - na linii Wschód-Zachód.
Informacje o zmianach organizacji ruchu oraz tablice wyznaczające objazdy na skrzyżowaniach i węzłach drogi krajowej nr 92 pojawią się po wschodniej stronie Poznania już w okolicach Konina, a po stronie zachodniej - w okolicach Nowego Tomyśla. Przewidziano, że objazdy będą odbywać się przez drogi ekspresowe S5 i S11, drogę krajową nr 25, a także drogi wojewódzkie nr 305, 306, 466 oraz autostradę A2.
Organizacja ruchu na moście
Szczegółowe informacje na temat zmienionej organizacji ruchu i związaną z tym konieczności zmiany jezdni i pasów ruchu na przylegających do mostu skrzyżowaniach pojawią się na tablicach umieszczonych 150 m przed skrzyżowaniami ul. Hlonda z ul. Bałtycką oraz ul. Serbskiej i ul. Lechickiej. Całość robót oraz dojazdy do istniejącego obiektu są w zasięgu oświetlenia ulicznego.
Na samym moście Lecha przez cały okres trwania inwestycji ruch pojazdów w obu kierunkach będzie odbywał się wyłącznie południową nitką, na której obecnie czynne są trzy pasy ruchu w jedną stronę, o szerokości 3,5 m każdy. Na okres czasowej organizacji ruchu po jezdni obiektu południowego odbywał się będzie ruch dwukierunkowy przy czym pasy jezdni zostaną wydzielone przy pomocy odpowiedniego oznakowania.
Kierowcy jadący mostem od strony ul. Lechickiej i Serbskiej początkowo będą poruszali się jednym pasem, po czym mniej więcej w połowie istniejącego mostu będą mogli dokonać wyboru między pasem lewym do jazdy na wprost i pasem prawym przeznaczonym do skrętu w prawo w ul. Hlonda.
Z kolei ruch po moście, dla jadących od strony ul. Bałtyckiej (np. z Czerwonaka czy Swarzędza) w stronę ul. Lechickiej i Serbskiej, będzie odbywał się początkowo jednym pasem, który z czasem rozszerzy się do dwóch. Jednym będzie można kontynuować jazdę na wprost, w stronę Lechickiej, a drugim skręcić w lewo, w ul. Serbską.
Most w wieku emerytalnym
Północna część mostu była bardzo w złym stanie. Powstała na początku lat 50 ubiegłego stulecia i przez ponad 40 lat przejeżdżały po niej samochody w obu kierunkach. Część południowa została wybudowana pod koniec lat 90.
Nowy most, o długości niemal 236 metrów, będzie nie tylko dostosowany do większych obciążeń, ale też wyposażony w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 m każdy, ścieżkę rowerową o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m.
Inwestycja jest będzie kosztować 53 mln zł. Zgodnie z umową nowy most powinien być przejezdny na koniec stycznia 2020 roku, a zakończenie wszystkich prac budowlanych, nie mających już wpływu na ruch samochodowy, planowane jest na koniec czerwca 2020 roku.
RB, jg
Zobacz również
Parkowanie na ulicy Taczaka
Projekt planu ogólnego dla Poznania
Hala prawie gotowa