Nowa organizacja ruchu na Kaponierze
Celem wdrożenia nowej organizacji ruchu na dwóch wlotach ronda Kaponiera była przede wszystkim poprawa warunków ruchu pojazdów poruszających się po pierwszej ramie komunikacyjnej. Zmiany na rondzie są powiązane z projektowaną przebudową ul. Św. Marcin na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości. Docelowo skorzystają na nich również rowerzyści, którzy zyskają dwukierunkową drogę rowerową łączącą Stare Miasto z Jeżycami.
Zgodnie z nową organizacją ruchu jadący ul. Roosevelta od strony mostu Dworcowego i skręcający w lewo w Zwierzyniecką mają do dyspozycji wydzielony pas do skrętu w lewo, dwa kolejne pasy przeznaczone są do jazdy prosto, a skrajny prawy do skrętu w ul. Św. Marcin. Takie rozwiązanie powoduje, że kierowcy czekający na możliwość skrętu w lewo nie będą blokować pasa ruchu jadącym prosto. Śluzę rowerową przesunięto o jeden pas w prawo. Do zmian dostosowano również sygnalizację świetlną. Została ona uzupełniona o dodatkowy sygnalizator dla tramwajów skręcających w prawo z ul. Roosevelta w Św. Marcin, dzięki czemu skróci się czas ich przejazdu przez rondo.
Natomiast kierowcy jadący w lewo z ul. Św. Marcin w Roosevelta mogą skorzystać z dwóch pasów ruchu. Kolejny służy do jazdy prosto w ul. Zwierzyniecką, a skrajny prawy pas pozostał prawoskrętem. Ruch rowerowy odbywa się po pasie rowerowym wyznaczonym po północnej stronie mostu Uniwersyteckiego, a na rondzie pojawiła się śluza rowerowa, którą wyznaczono na końcu pasa ruchu w kierunku ul. Zwierzynieckiej. Jest to rozwiązanie tymczasowe, z którego rowerzyści będą korzystać do momentu wybudowania dwukierunkowej drogi rowerowej łączącej Stare Miasto i Jeżyce. Będzie ona poprowadzona po północnej stronie Kaponiery, przecinając ul. Roosevelta.
ZDM, jg
Zobacz również
Projekt planu ogólnego dla Poznania
Segregacja odpadów na cmentarzach
Warunki dla nawierzchni ażurowych