Od września startuje przebudowa ul. Św. Marcin
W sierpniu spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie rozstrzygnęła postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy przebudowy ul. Św. Marcin i ubiegły piątek podpisano z firmą Budimex S.A. umowę na realizacę, a to oznacza, że we wrześniu ruszy przebudowa tej ulicy.
To będzie pierwszy etap remontu, który obejmie odcinek pomiędzy ul. Gwarną a ul. Ratajczaka wraz ze skrzyżowaniem z tą ulicą. - Przystępujemy do długo oczekiwanej przez mieszkańców inwestycji, której celem jest kompleksowa odnowa ulicy św. Marcin. W kolejnych etapach przebudujemy sąsiednie ulice wraz z budową tramwaju w ulicy Ratajczaka, celem stworzenia reprezentacyjnych przestrzeni publicznych dla centrum miasta, przyjaznych mieszkańcom, przedsiębiorcom i turystom - zapowiada Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Inwestycja odbędzie się według koncepcji Studia ADS, które stworzyło projekt budowlany modernizacji. Przygotowania do inwestycji poprzedzono obszernym raportem, konsultacjami społecznymi, a także bardzo szczegółową inwentaryzacją terenu. Przebudowa będzie całkowita i obejmie trasę tramwajowych na ul. św. Marcin wraz ze skrzyżowaniami z ul. Gwarną oraz Ratajczaka, poszerzenie chodników, wykonanie nowej nawierzchni ulicy i chodników z kostki brukowej, montaż licznych elementów małej architektury (ławki, lampy, fontanny) oraz nasadzenia drzew i zieleni. Wymieniona zostanie także cała infrastruktura podziemna, a więc m.in. wodociągowa, kanalizacyjna czy elektryczna.
Według planu wykonawca swoje działania na placu budowy rozpocznie z początkiem września. Wtedy też w nocy z 2 na 3 września nastąpi zamknięcie ul. Św. Marcin wraz z obszarem skrzyżowań z ulicami: Gwarną, Garncarską, Kantaka, Ratajczaka. Objazd dla samochodów poprowadzony zostanie sąsiednimi ulicami, a ruch tramwajowy skierowany zostanie m.in., przez wyremontowane torowisko w ul. Królowej Jadwigi. Choć sygnalizowana organizacja ruchu obowiązywać będzie od 03.09., to już 24 sierpnia zostaną zainstalowane tablice prezentujące tymczasową organizację ruchu. Znaki informacyjne zlokalizowane zostaną w 3 miejscach: Św. Marcin koło Zamku, Al. Marcinkowskiego - na wysokości Muzeum Narodowego oraz Al. Marcinkowskiego, pomiędzy ul. Podgórną i Paderewskiego. Mapka objazdów na zdjęciu obok.
Zakończenie przebudowy odcinka od ul. Św. Marcin do Gwarnej planowane jest na pierwszy kwartał 2019. Natomiast tramwaje mają wrócić na wcześniej, bo pod koniec października 2018 r.
Koszt pierwszego etapu to prawie 58 mln zł, natomiast cały projekt przebudowy tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności i Towarowej pochłonie 100 mln zł, z czego niemal 45,5 mln zł pochodzić będzie z unijnych funduszy; ma potrwać do 2020 r. Kolejnym dużym projektem odnowy centrum będzie budowa torowiska tramwajowego w ul. Ratajczaka, które ma powstać do 2022 roku.
(jg)
Zobacz również
Ulice i chodniki na Osiedlu Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Jak zarządzać zabytkowymi fortami?
Pyrkon - poznańska marka