Program rowerowy z pozytywną opinią
Już kilka razy zdejmowano go z programu sesji Rady Miasta Poznania, teraz wreszcie ma szansę być uchwalony, to Program Rowerowy na lata 2017-2022 z perspektywą do 2025 roku. Będzie to możliwe dzięki temu, że usunięto z projektu programu tzw. karty tras, które proponowały konkretne rozwiązania jak poprowadzić trasy rowerowe w wybranych miejscach. Radni nie chcieli o tym przesądzać teraz jako, że wiele z proponowanych rozwiązań może generować lokalne konflikty.
W programie pozostanie więc wszystko poza szczegółowymi rozwiązaniami dla tras, a przewiduje on utworzenie w sumie 151 km nowych tras. Stworzyć one mają spójny system tras radialnych i obwodowych, plus Wartostrada i trasy łącznikowe, które połączą ze sobą wszystkie części miasta. Finansowanie całego programu mieści się między 70 a 135 mln zł, w zależności od wdrażanych wariantów rozwiązań, co na rok daje kwotę między 12 a 22 mln zł.
- Chcemy dać każdemu możliwość bezpiecznego i wygodnego poruszania się po mieście rowerem. Dzisiaj tak nie zawsze jest i duża część mieszkańców rezygnuje z tej możliwości - wyjaśnia Jan Gosiewski, kierownik oddziału projektów Wydziału Transportu i Zieleni. Cały zaś program ma być po to by realizować strategię miasta, która przewiduje w roku 2022 udział ruchu rowerowego w transporcie w mieście na poziomie 10%, a w roku 2025 na poziomie 12%, w tej chwili jest to ok. 4%. W efekcie transport w Poznaniu będzie bardziej zrównoważony co przyczyni się także do rewitalizacji dzielnic, którego tego wymagają.
Radni z Komisji Gospodarki Komunalnej i Polityki Mieszkaniowej na ostatnim posiedzeniu zaopiniowali projekt programu pozytywnie, ale dodali do niego zapis o tym, że wdrażanie szczegółowych rozwiązań zawsze będzie wymagało dyskusji na forum Komisji Gospodarki Komunalnej oraz konsultacji z właściwą radą osiedla.
Ostateczna decyzja, co do Programu Rowerowego zapadnie na najbliższej sesji Rady Miasta we wtorek 16 maja.
Jan Gładysiak/ biuletyn.poznan.pl
Odwiedź także
Zobacz również
Pierwszy tramwaj z Bonn już przystosowany
Ulice i chodniki na Osiedlu Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Jak zarządzać zabytkowymi fortami?