Rower miejski bije rekordy
Poznański Rower Miejski wystartował 15 kwietnia 2012 roku z siedmioma stacjami i 80 rowerami. Trzy lata później stacji i rowerów było już pięć razy więcej, a liczba wypożyczeń przekroczyła 120 tysięcy. W kolejnych latach przybywało stacji i rowerów. Rok 2016 zamknął się liczbami: 67 stacji, 713 rowerów i prawie 390 tysięcy wypożyczeń. W 2017 roku przybyły 22 stacje z 274 nowymi rowerami. Cały poprzedni sezon, który zakończył się po raz pierwszy w grudniu, zamknął się przekroczeniem miliona wypożyczeń.
Im więcej rowerów, tym więcej użytkowników. W 2015 roku było ich niecałe 33 tysiące, dwa lata później już trzy razy więcej. W porównaniu z 2017 rokiem, w tym liczba zarejestrowanych klientów wzrosła już o 36%. Obecnie jest ich ponad 135 tysięcy.
Zainteresowanie PRM zależy od pogody. W ciepłym kwietniu i maju więcej osób korzystało z dwóch kółek, niż w deszczowym czerwcu i lipcu. Niewiele zmienił się średni czas jazdy mieszcząc się w darmowych 20 minutach. Obecnie to 17:18. Widać jednak, że coraz więcej osób wypożycza rowery na dłuższy czas jadąc nimi nad jeziora i wracając stamtąd po kilku godzinach.
W czołówce najpopularniejszych tras jest od kilku sezonów ta prowadząca z Os. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa (i z powrotem). Powodzeniem cieszą się też odcinki na Ratajach, np. Kórnicka-os. Lecha. W tej części Poznania powstało w 2018 roku najwięcej nowych stacji - osiem. Widać, że rower jest alternatywą nie tylko dla samochodu, ale także dla tramwaju. W pierwszej dziesiątce w tym sezonie znalazł się odcinek pomiędzy rondem Rataje a rondem Starołęka, gdzie w kwietniu tego roku remontowane było torowisko.
Jeśli chodzi o najpopularniejsze stacje, to niezmiennie na pierwszym miejscu jest punkt przy ul. Półwiejskiej z liczbą prawie 25 tysięcy wypożyczeń i ponad 26 tysięcy zwrotów. Niewiele ustępuje mu nowa stacja przy ul. Kórnickiej.
RB, jg
Zobacz również
Parkowanie na ulicy Taczaka
Projekt planu ogólnego dla Poznania
Hala prawie gotowa