Zakres spraw prowadzonych przez Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu

Do zadań CUW należy obsługa administracyjna, finansowa i kadrowo-płacowa, a w szczególności:
1) w zakresie obsługi finansowej:

  • prowadzenie rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,
  • udzielanie pomocy kierownikom jednostek obsługiwanych w tworzeniu i zmienianiu planów finansowych,
  • bieżący nadzór nad realizacją planów finansowych jednostek obsługiwanych,
  • dokonywanie rozliczeń dla potrzeb zbiorczej cząstkowej deklaracji VAT-7,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych przewidzianych prawem we współpracy z dyrektorami jednostek obsługiwanych,
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek obsługiwanych,
  • przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych oraz ustalanie wyniku finansowego,
  • realizacja wypłat świadczeń w ramach ZFŚS,
  • gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowej dokumentacji finansowej (i innej);

2) w zakresie obsługi kadrowo-płacowej:

  • przygotowywanie dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy,
  • ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagradzaniu,
  • prowadzenie dokumentacji i akt osobowych pracowników oraz kierowników jednostek obsługiwanych,
  • sporządzanie list wynagrodzeń pracowników obsługiwanych jednostek,
  • dokonywanie wypłat wynagrodzeń,
  • dokonywanie rozliczeń z urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi urzędami,
  • wystawianie zaświadczeń dla pracowników jednostek obsługiwanych,
  • prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu zatrudnienia i płac,
  • obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;

3) w zakresie obsługi administracyjnej:

  • obsługa prawna jednostek obsługiwanych,
  • realizowanie powierzonych przez jednostki obsługiwane wspólnych oraz indywidualnych zamówień publicznych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • koordynacja i doradztwo w zakresie robót budowlanych oraz remontów,
  • monitorowanie terminowości przeglądów technicznych budynków oraz wykonywanie zaleceń z nich wynikających,
  • prowadzenie ksiąg obiektów jednostek obsługiwanych,
  • koordynacja w zakresie bhp i ppoż.,
  • wsparcie obsługi informatycznej,
  • prowadzenie ewidencji składników majątkowych,
  • przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych,
  • pomoc w zakresie rekrutacji na wolne stanowiska w jednostkach obsługiwanych (obsługa BIP MP, weryfikacja ofert pod względem formalnym);

4) opracowywanie na potrzeby Prezydenta Miasta Poznania analiz i sprawozdań dotyczących działalności obsługiwanych jednostek;
5) realizacja innych zadań powierzonych CUW przez Miasto Poznań, wiążących się ze wspólną obsługą.

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej