Kampania społeczna - odpowiedzialne spożywanie alkoholu

27.06 – 31.07.2006

Trwający od połowy maja br. konkurs plastyczny pod hasłem "Odpowiedzialne spożywanie alkoholu" organizowany przez poznańską Akademię Sztuk Pięknych, Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu oraz Kompanię Piwowarską na opracowanie projektów graficznych podkładek do piwa został rozstrzygnięty. Już za kilka tygodni najlepsze prace wykorzystane zostaną w kampanii społecznej, która swoim zasięgiem obejmie teren całej Wielkopolski.

Konkurs został przeprowadzony w trzech kategoriach:

  • Skutki prowadzenia pojazdów mechanicznych po spożyciu alkoholu, czyli "Gaz jest tylko jeden"
  • Zagrożenie kradzieżą podczas picia alkoholu, czyli "Kilka procent uwagi mniej"
  • Zakaz sprzedaży alkoholu nieletnim, czyli "Nie dla małolata"

Komisja konkursowa, składająca się z przedstawicieli organizatorów akcji, wybierała laureatów spośród 387 prac nadesłanych przez 100 uczestników. Konkurs cieszył się olbrzymim powodzeniem. Uczestnicy konkursu pochodzili z całej Polski. Nadeszło również kilka prac z zagranicy. Największym zainteresowaniem cieszyła się kategoria "Skutki prowadzenia pojazdów mechanicznych po spożyciu alkoholu". W tej kategorii było aż 185 prac. Najmniej osób nadesłało prace w kategorii "Zagrożenie kradzieżą podczas picia alkoholu" (95 prac), co tłumaczy fakt, iż jest to nowy problem, dotychczas rzadko poruszany przez media. Poziom nadesłanych prac był bardzo wysoki o czym świadczy ponad 5 godzinna narada komisji konkursowej.

Autorzy najlepszych projektów w każdej kategorii otrzymają nagrody pieniężne (I miejsce - 5000 zł, II miejsce - 2000 zł, III miejsce - 1000 zł) ufundowane przez Kompanię Piwowarską, a zwycięskie prace zostaną wykorzystane w wielotysięcznych nakładach między innymi na piwnych podkładkach, plakatach i stojaczkach na stolikach w pubach. Prace będzie można także oglądać na licznych wystawach między innymi na terenie ASP, Komendy Wojewódzkiej Policji i na terenie poznańskiego browaru.

Załącznik

Zobacz www.odpowiedzialni.org