System PEKA - podsumowanie pierwszego miesiąca

Na zlecenie prezydenta Poznania Ryszarda Grobelnego ZTM przygotował raport z pierwszego miesiąca wprowadzania taryfy opartej o system PEKA. Jak wynika z raportu Bilet Metropolitalny, elastyczność taryfy, działalność Drużyny PEKA oraz rozbudowaną sieć sprzedaży doceniają pasażerowie transportu publicznego. W sierpniu Zarząd Transportu Miejskiego przygotowuje dla swoich Klientów również m.in. więcej stanowisk w Punktach Obsługi Klienta, nowy, duży punkt w centrum miasta  i dodatkowo 10 punktów informacyjnych na uczelniach na rozpoczęcie roku akademickiego. 

UMP 2014 - grafika artykułu
UMP 2014

Bilet metropolitalny stał się hitem
Za Biletem Metropolitalnym - flagowym produktem nowej taryfy biletowej ZTM Poznań - przemawiają liczby. W lipcu złożono 35 tys. oświadczeń uprawniających do nabycia tego biletu, którego sprzedano 52 tys. sztuk. Warto podkreślić, że pasażer kupujący sieciowy Bilet Metropolitalny na 30 dni (na strefę A) ma aż 16 złotych zniżki w porównaniu do osoby korzystającej z sieciówki na 30 dni (na strefę A) bez ulgi metropolitalnej. Chcąc ułatwić składanie oświadczeń znacznie uprościliśmy tę procedurę.
Więcej: http://www.poznan.pl/mim/info/news/teraz-latwiej-zalatwic-ulge-metropolitalna,72647.html

tPortmonetka - nowość w transporcie w Poznaniu
Największą zaletą tej funkcjonalności jest płacenie za przejazd zależne od liczby przejechanych przystanków. Blisko 70% wszystkich doładowań tPortmonetki dokonanych przez Internet w lipcu było na kwotę do 20zł.

W dniu 1 sierpnia została uruchomiona funkcjonalność sprawdzania transakcji wykonywanych z tPortmonetki na portalu www.peka.poznan.pl w wersji pilotażowej, a wersja docelowa, bardziej dokładna, będzie uruchomiona w najbliższych kilku tygodniach. Każdy właściciel imiennej karty PEKA może zobaczyć dzień przejazdu, liczbę zużytych punktów PEKA oraz dokonane doładowania. Aktualne saldo stanu tPortmonetki jest dostępne w czytnikach w pojazdach oraz w czytnikach w Punktach Obsługi Klientów (POK).

Jak i gdzie kupujemy bilety?
Dane statystyczne wyraźnie pokazują stopniowe zmiany w strukturze sprzedaży w odniesieniu do miejsca dokonywania zakupu biletu. Widać, że coraz większą rolę zaczyna pełnić Internet oraz Punkty Sprzedaży Biletów (PSB). W lipcu sprzedano 13% biletów okresowych oraz wykonano 34% doładowań tPortmonetki przez Internet. Coraz większym powodzeniem cieszy się rozbudowywana sieć punktów sprzedaży biletów, w której pasażerowie kupili 29 proc. biletów okresowych i wykonali aż 30% doładowań tPortmonetki. W tym samym czasie w Punktach Obsługi Klienta (POK) wskaźniki te wyniosły odpowiednio: 58% i 37%.

Nowe punkty obsługi
Do końca sierpnia ZTM zwiększy o około 50 procent liczbę stanowisk kasowych w Punktach Obsługi Klienta (POK). Z obecnych 17 (w 11 punktach) pasażerowie będą mogli korzystać z 24. Jedno stanowisko więcej będzie funkcjonować m.in. na Dworcu Jana III Sobieskiego oraz jedno na Dworcu Śródka. Co bardzo ważne pod koniec sierpnia zostanie uruchomiony nowy, duży Punkt Obsługi Klientów (POK) w centrum Miasta.

ZTM