Zadania Biura Rady Miasta

Powiększ tekst

Biuro Rady Miasta jest komórką organizacyjną Urzędu Miasta Poznania, która zapewnia obsługę administracyjno-organizacyjną Rady Miasta Poznania i jej komisji oraz Przewodniczącego Rady. Udziela radnym wszelkiej pomocy w wykonywaniu ich mandatu. 

Zadania Biura zostały skatalogowane w Regulaminie Organizacyjnym Biura Rady Miasta - należy do nich m.in.:

  1. obsługa organizacyjna radnych, sesji, posiedzeń komisji Rady i innych debat w ramach pracy Rady,
  2. prowadzenie rejestru uchwał Rady,
  3. zapewnienie realizacji zasad dostępności cyfrowej i jawności działań Rady,
  4. udostępnianie informacji publicznej w zakresie właściwości Biura,
  5. obsługa skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady,
  6. prowadzenie ewidencji protokołów sesji Rady i posiedzeń komisji,
  7. przyjmowanie obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej,
  8. prowadzenie rejestru projektów uchwał,
  9. prowadzenie rejestru skarg i wniosków rozpatrywanych przez Radę, 
  10. prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych,
  11. publikacja danych w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie właściwości Biura,
  12. prowadzenie księgi osób uhonorowanych tytułami honorowymi Miasta Poznania,
  13. pośredniczenie w kontaktach mieszkańców z radnymi,
  14. przechowywanie zapisu elektronicznego sesji Rady,
  15. przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych,
  16. obsługa organizacyjno-finansowa Rady.

Więcej informacji dot. Biura Rady Miasta znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej.

Drukuj tekst
Pokaż kod QR