Serdecznie zapraszamy na konferencję programu Moje konsumenckie ABC, która odbędzie się w Poznaniu 6 czerwca br. w hotelu Novotel Centrum o godz.11.

Potwierdzenia udziału w konferencji prosimy przesyłać na adres
malgorzata.dabrowska@profile.com.pl

Program konferencji w załączniku.

Kampania edukacyjna "Moje konsumenckie ABC" jest przeznaczona dla dzieci od 5 do 18 lat i ich rodziców. W jej ramach realizowany jest także autonomiczny, pilotażowy program dla studentów "Etyka w biznesie". Autorem kampanii jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Najważniejsze założenia kampanii to:

  • zwiększenie znajomości praw przysługujących najmłodszym konsumentom
  • rozbudzenie krytycznego podejścia młodzieży do oferty rynkowej i technik sprzedaży
  • edukacja w zakresie umiejętnego korzystania z reklamy jako źródła informacji
    o produktach i usługach
  • wzmocnienie asertywnych postaw młodzieży wobec przekazów reklamowych i praktyk marketingowych.

Kampania składa się z kilku elementów:

  • ogólnopolskiego badania społecznego (CBOS, pod kierunkiem dr Anny Gizy - Poleszczuk z Uniwersytetu Warszawskiego, N= ogólnopolska próba 3300): "W krainie konsumpcji: nastolatki wobec marki, reklamy, konsumpcji". Celem sondażu było m.in. określenie stopnia niezależności nastolatków w dokonywanych przez nich wyborach konsumenckich oraz znajomości przysługujących im praw.
  • Omówienie raportu znajduje się na stronie www. http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/edukacja/m_konsumenckie_abc/raport_z_bada_spolecznych/
  • strony internetowej http://www.konsumenckieabc.pl/, gdzie oprócz informacji na temat praw konsumenckich (w formie historyjek - opowiadań) dostępne są gry interaktywne, edukacyjne, testy, konkursy oraz internetowe forum dyskusyjne "Młodzi o konsumpcji"
  • publikacji informacyjnych i edukacyjnych: kolorowanki ( http://www.konsumenckieabc.pl/ w zakładce nasze publikacje), komiksu ( ( http://www.konsumenckieabc.pl/ w zakładce nasze publikacje) oraz podręczników i filmów edukacyjnych dla nastolatków (w przygotowaniu).
  • Studenci otrzymają skrypt na temat etyki w biznesie napisany przez dr hab. Janinę Filek z AE w Krakowie ( http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/edukacja/m_konsumenckie_abc/ )
  • scenariuszy lekcji dla poszczególnych typów szkół ( http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/edukacja/m_konsumenckie_abc/ )
  • 900 wychowawców przedszkoli i 1600 nauczycieli szkół podstawowych w całej Polsce weźmie udział w szkoleniach dotyczących edukacji konsumenckiej
  • siedmiu regionalnych konferencji naukowych (w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Poznaniu, Szczecinie oraz Wrocławiu)
  • w tych samych miastach przeprowadzone są warsztaty dla studentów kierunków ekonomicznych, poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu oraz odbędą się happeningi na temat znaczenia etyki w biznesie.

w Gdańsku ("Bezpieczeństwo dziecka jako konsumenta - aspekty prawne, zwyczajowe, społeczne i edukacyjne");oraz w Katowicach ("Rola pieniądza - edukacja rozsądnych zachowań konsumenckich jako przeciwwaga tendencji do zakupów impulsywnych")