Logo Muzeum Narodowego (jego częścią jest Muzeum Sztuk Użytkowych).

Ten gwóźdź kiedyś cię skaleczy - brzmi tytuł plakatu Krzysztofa Lenka zaprojektowanego w 1967 roku. Tradycja polskiego projektowania komunikatów z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy sięga jednak dużo wcześniej. Już w latach 30. XX w. opracowano specjalny zbiór zasad dla projektantów i doceniono walor plastyczny kompozycji tworzonych w celu propagowania poprawy warunków panujących w zakładach pracy. Ich wysoki poziom artystyczny został zauważony na Międzynarodowej Wystawie Sztuki i Techniki w Paryżu w 1937 roku. Wraz z hasłem "grafika zdrowego rozsądku" ukutym w latach 60. XX wieku przez Zbigniewa Waszewskiego, kierownika Redakcji BHP Wydawnictwa Artystyczno-Graficznego, kontynuowano proces projektowania plakatów mających na celu ochronę ludzkiego ciała przed wypadkiem, kalectwem czy nałogami. Wykład zwieńczy przegląd współczesnych plakatów o tej tematyce.

Prowadzenie: Barbara Górecka

Koszt 10 zł.