Bezpieczeństwo na Pokrzywnie

Radny Wojciech Chudy zwrócił się w interpelacją ws. dokumentacji projektowej dla skrzyżowania ulic Urszulanek-Torowa-Pokrzywno. Przypomniał też o kwestii bezpiecznego dojścia dzieci i młodzieży do przystanków komunikacji miejskiej w tej okolicy.

Widok Pokrzywna-Garaszewa z lotu ptaka - grafika artykułu
Skrzyżowanie ulic na Pokrzywnie w Poznaniu, fot. Rada Osiedla Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo

Radny zapytał o opracowanie dokumentacji projektowej chodnika na skrzyżowaniu ulic Urszulanek - Torowa - Pokrzywno wraz z organizacją ruchu obejmującą m. in. wyznaczenie czterech przejść dla pieszych oraz połączenie z istniejącym chodnikiem w ul. Pokrzywno i nowoprojektowanym chodnikiem na ul. Urszulanek. Radny przypomniał, że temat był już poruszany w korespondencji między mieszkańcami a urzędem w 2021 r. 

Niezależnie od pytań o prace nad tym projektem, radny poprosił o zwrócenie szczególnej uwagi na kwestie bezpiecznego dojścia do przystanków komunikacji miejskiej w tej okolicy. Z informacji wynika, że jest problem z wykonaniem przejścia dla pieszych do przystanku autobusowego "Urszulanki" w kierunku Krzesin, bo brakuje tam chodnika.

Radny uważa, że rozwiązaniem tego problemu mogłoby być przeniesienie w/w przystanku na ulicę Pokrzywno, gdzie istnieje już infrastruktura chodnikowa. Dodatkowo przystanek znajdowałby się wtedy bliżej siedzib firm, które mieszczą się w okolicy. Dodał, że zapewnienia bezpieczeństwa pieszych wskazane byłoby także usytuowanie tzw. poduszek berlińskich przed przystankami autobusowymi "Urszulanki" w obu kierunkach.

Wiceprezydent Mariusz Wiśniewski napisał w odpowiedzi, że trwają prace projektowe w ramach zadania pn. "Zaprojektowanie i wykonanie brakujących fragmentów chodnika wraz z organizacją ruchu przy skrzyżowaniu ulic: Urszulanek, Torowa i Pokrzywno z uwzględnieniem nowoprojektowanego chodnika w pasie drogowym ul. Urszulanek".

Dodał, że projektant uzyskał uzgodnienia na Naradzie Koordynacyjnej w zakresie usytuowania sieci uzbrojenia podziemnego. Do uzgodnienia i zatwierdzenia pozostał jeszcze projekt stałej organizacji ruchu oraz projekt wykonawczy oświetlenia. Po zrealizowaniu tych prac, projektant jest zobowiązany do niezwłocznego przekazania kompletnej dokumentacji projektowej do Zarządu Dróg Miejskich. Zdaniem wiceprezydenta, ze względu na stan zaawansowania prac projektowych, w opinii Zarządu Dróg Miejskich wprowadzenie zmian w organizacji ruchu jest nieuzasadnione.

- Jednocześnie informuję, że proponowane w interpelacji usytuowanie tzw. poduszek berlińskich w pobliżu przejść dla pieszych na ul. Pokrzywno oraz ul. Torowej (w obrębie skrzyżowania) zostały pozytywnie zaopiniowane przez Zarząd Dróg Miejskich w ramach projektu stałej organizacji ruchu. Projekt wymaga zatwierdzenia przez Miejskiego Inżyniera Ruchu - zakończył wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.

oprac. szym