Co z ulicą Marii Wicherkiewicz?
Radna przypomina, że kilka miesięcy temu jedna z gazet motoryzacyjnych napisała, że "Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu sięgnął po nietypową technikę naprawy zniszczonej ulicy przypominającej do złudzenia zwyczajną drogę gruntową. Do załatania dziur na osiedlowej drodze wykorzystano masę asfaltową. Wszystko po to, by zapewnić mieszkańcom tymczasową przejezdność". Sprawę podchwyciły lokalne i ogólnopolskie media.
Radna Lewandowska napisała w interpelacji, że niezależnie od pojawiających się w mediach nieścisłości, co do rodzaju drogi oraz zasadności zastosowanej przez ZDM metody łatania drogi (częściowo) gruntowej łatami asfaltowymi, chciałaby uzyskać odpowiedź, w jakim terminie miasto planuje rozwiązać problem poprzez wybudowanie ul. Marii Wicherkiewicz z nawierzchnią asfaltową, odpowiednim odwodnieniem oraz chodnikami dla pieszych.
Wiceprezydent Mariusz Wiśniewski napisał w odpowiedzi, że przebudowa i budowa dróg na Podolanach uzależniona jest od zagospodarowania wód opadowych z utwardzonych nawierzchni dróg. Wody deszczowe z tego obszaru odprowadzane są do cieku Wierzbak i Bogdanka. Obecnie cieki te mają niewystarczającą przepustowość i wymagają dużych nakładów inwestycyjnych na poziomie kilkudziesięciu milionów złotych (m.in. na zbiorniki retencyjne). Zarząd Dróg Miejskich zlecił w 2019 roku wykonanie opracowania dotyczącego zlewni Bogdanki i Wierzbaka, obejmującego m.in. wskazanie lokalizacji dla zbiorników retencyjnych i systemu ujęcia wód opadowych. Zaproponowane rozwiązania wymagają jednak przygotowania dokumentacji projektowych i zapewnienia finansowania.
Wiceprezydent dodał, że przebudowa ulicy wymaga zapewnienia środków finansowych w budżecie Miasta, nie tylko na wykonanie prac w terenie, ale również na opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej. Koszty te szacowane są na poziomie od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów złotych. Sama przebudowa ulicy Marii Wicherkiewicz to koszt około 3 mln zł. Należy również pamiętać o czasie potrzebnym na przygotowanie dokumentacji - około dwóch lat.
- Mając na uwadze powyższe uwarunkowania oraz stan nawierzchni ulicy Marii Wicherkiewicz, Zarząd Dróg Miejskich, do czasu przeprowadzenia docelowych inwestycji, będzie wykonywał bieżące prace utrzymaniowe - napisał wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.
oprac. szym
Zobacz więcej:
Zobacz również
Segregacja odpadów na cmentarzach
Warunki dla nawierzchni ażurowych
Zieleń w śródmieściu