Elektromobilna przyszłość
Dokument powstał dzięki 100% dofinansowaniu w formie dotacji ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego "GEPARD II - transport niskoemisyjny.
Celem strategii jest wsparcie rozwoju szeroko pojętej polityki elektromobilności oraz zrównoważonego rozwoju transportu i mobilności w Poznaniu. Strategia ma być również podstawowym kryterium w pozyskiwaniu środków pomocowych.
Dokument kompleksowo opisuje temat elektromobilności w mieście. Zawarto w nim m.in. następujące kwestie: rozwój infrastruktury ładowania i tankowania paliw alternatywnych; wymiana/modernizacja pojazdów o wysokiej emisji spalin na pojazdy nisko- i zeroemisyjne; propozycje Stref Czystego Transportu; promocja i wsparcie alternatywnych sposobów i środków transportu w stosunku do podróży pojazdami o wysokiej emisji spalin.
W dyskusji radny Filip Olszak postulował, aby systemu rowerów miejskich rozwijać także o rowery elektryczne cargo. Radny Wojciech Kręglewski zwracał uwagę, że oprócz spalin, źródłem zanieczyszczeń jest też pył i kurz unoszący się w wyniku ruchu samochodowego, stąd jego zdaniem ważna jest też kosmetyka ulic. Radna Sara Szynkowska ve Sęk poruszyła problem wysokiej ceny samochodów elektrycznych, w Poznaniu zarejestrowanych jest około 300 takich aut. Jednak zdaniem Wojciecha Kręglewskiego dynamiczny rozwój fotowoltaniki może znacznie przyśpieszyć rozwój motoryzacji elektrycznej.
oprac. red.
Zobacz również
Segregacja odpadów na cmentarzach
Warunki dla nawierzchni ażurowych
Zieleń w śródmieściu