Kłamstwo pod nową - zaciemniającą istotę nazwą post-prawda (post-truth) stało się w języku angielskim słowem 2016 roku. Odzwierciedla to z jednej strony nagminność tego zjawiska w polityce i życiu publicznym, a z drugiej zwraca uwagę na skalę jego rozprzestrzeniania się dzięki Internetowi, a w tym także mediom społecznościowym.
Politycy i propagandyści, dzięki nowym technologiom kierują swe do przesłania osób, które mają poczucie zagrożenia, niskiej wartości lub do takich, u których względnie łatwo zagrożenie można wzmocnić lub nawet wytworzyć. Zakładają nie bez racji, że większość wyborców nie ma nawyku weryfikacji informacji lub nie ma kwalifikacji by ocenić średnio i długoterminowe skutki polityki nastawionej na poklask wyborców.
W debacie na temat kłamstwa i prawdy we współczesnych mediach udział wezmą:
- prof. UAM dr hab. Dorota Piontek, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
- prof. zw. dr hab. Rafał Drozdowski, Wydział Nauk Społecznych UAM
- prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary, Katedra Technologii Informacyjnych UEP
- dr Krzysztof Gołata, Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations, UEP
oprac. red.