LXXX sesja RMP
Wśród uchwalonych projektów znalazły się m.in. zmiany w tegorocznym budżecie i wieloletniej prognozie finansowej. Zdecydowano również o uzupełnieniu planu pracy Komisji Rewizyjnej o kontrolę w PTBS w zakresie realizacji wybranych zadań statutowych spółki. Wysłuchano sprawozdania Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu na temat bezpieczeństwa i porządku w mieście za 2022 rok.
Wiceprezydent Bartosz Guss poinformował o uchyleniu przez wojewodę uchwały krajobrazowej. Podkreślił, że Miasto nie zgadza się z decyzją wojewody, ale spór prawny na drodze sądowej wydaje się bezcelowy i służący jedynie przedłużeniu chaosu reklamowego w Poznaniu. Zapisy uchwały krajobrazowej zostaną dostosowane do stanowiska wojewody, a procedura uchwalania zostanie wznowiona, aby wrócić z projektem na sesję Rady Miasta jeszcze przed wakacjami. W nowej wersji uchwały ma zostać m.in. zniesiony podział na nośniki legalne i nielegalne oraz jeden okres dostosowania dla wszystkich stref (12 miesięcy).
Radny Paweł Sowa w oświadczeniu ponownie wrócił do tematu częstotliwości kursów komunikacji miejskiej. Jego zdaniem ostatnie dni częstotliwości standardowej, de facto obowiązywały 3 lata temu, później była pandemia i mniejszy ruch pasażerski, a po jego zwiększeniu pozostawiono mniejsze częstotliwości. Jednocześnie 3 lata temu wprowadzono podwyżki za przejazdy. Radny podkreślał, że częstotliwość jest jednym z warunków dobrego funkcjonowania komunikacji miejskiej. Czas oczekiwania pasażerów powinien wynosić kilka minut, zatem częstotliwość powinna być co 10 minut. Ważny jest też komfort jazdy, aby pasażerowie nie byli stłoczeni jak przysłowiowe "sardynki w puszcze". Paweł Sowa otrzymuje sygnały od mieszkańców na temat zatorów tramwajowych, które znacznie wydłużają czas przejazdu. Według radnego pasażerowie rezygnują z transportu publicznego w mieście, a w takiej sytuacji nie zostaną osiągnięte zakładane wpływy z biletów. Radny Sowa zaapelował raz jeszcze o zmianę tej polityki, aby nie szukać oszczędności na usługach pasażerskich, bowiem problem będzie powracał i będzie coraz trudniejszy do rozwiązania.
oprac. red.
Zobacz również
Więcej QR w tramwajach i autobusach
Brakujące ogniwo Wartostrady
Gaśnice i butle gazowe