Marcelin - konsultacje w toku
Krzysztof Rosenkiewicz poprał wariant 1, przewidujący poprowadzenie trasy tramwajowej w ulicy Bułgarskiej i Łubieńskiej do ulicy Kolorowej, tworząc "pętlę uliczną" przez ulice Pastelową i Jasną. Wariant 2 zakłada poprowadzenie trasy w ulicy Marcelińskiej i zakończenie jej "końcówką czołową" za skrzyżowaniem z ulicą Kolorową (obsługa trasy w tym wariancie odbywałaby się wyłącznie taborem dwukierunkowym).
Zdaniem radnego wariant 1 umożliwia rozwój sieci w kierunku Ławicy (ewentualnego styku z Koleją Metropolitalną) i Ogrodów - przez Bramę Zachodnią. Wariant 2 jest, według Rosenkiewicza, mniej korzystny pod tym względem z uwagi na Lasek Marceliński. Samą ideę budowy radny bardzo popiera i zachęca do udziału w konsultacjach.
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, w ramach swoich kompetencji jako organizatora publicznego transportu zbiorowego, prowadzi wstępne prace przedprojektowe, mające na celu rozpoznanie możliwości technicznych i zapoznanie się z opinią mieszkańców w zakresie koncepcji trasy tramwajowej na Marcelin w Poznaniu, w analizowanym aktualnie przebiegu. Jednocześnie nie wyklucza się podjęcia dalszych analiz w zakresie innych, możliwych korytarzy transportowych dla tego terenu.
oprac. red.
Zobacz także
Zobacz również
Segregacja odpadów na cmentarzach
Warunki dla nawierzchni ażurowych
Zieleń w śródmieściu