Naramowice lepiej skomunikowane z centrum
Już od 1 sierpnia kursują autobusy linii nr 47, która była zwykle zawieszona na czas wakacji. Autobusy jeżdżą według podstawowego rozkładu jazdy, czyli: w dni robocze w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Kursy na linii 47 odbywają się co 15 minut na trasie: Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny - Boranta - Naramowicka - Szelągowska - Garbary - Estkowskiego - Chwaliszewo.
Prócz tego, od początku roku szkolnego mieszkańcy Naramowic zyskają nowe połączenie autobusowe z Piątkowem. Na początku września uruchomiona będzie tu nowa linia nr 44, którą będzie można dojechać do przystanku PST przy Kurpińskiego. Autobusy w dni robocze będą kursować co 30 minut (w godzinach szczytu), naprzemiennie z autobusami działającej tu już linii nr 46. Trasa linii nr 44 prowadzić będzie od przystanku Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny, ulicami Boranta, Naramowicką, Łużycką i Stoińskiego do Kurpińskiego.
Mieszkańcy naramowickich osiedli będą mogli do trasy PST dotrzeć nie tylko autobusem, ale i rowerem, bo w planach jest też budowa trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Łużyckiej i Stoińskiego. Pojawią się tu stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego, tak by jak najwięcej osób mogło korzystać z tej formy transportu. Te ostatnie staną przy ul. Łużyckiej w pobliżu przystanku autobusowego Łokietka I, przy skrzyżowaniu ulic Naramowickiej i Boranta w pobliżu szkoły oraz w rejonie przystanku PST Kurpińskiego. Jednocześnie nieznacznie przestawione zostaną stacje: UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz UAM Pływalnia. Dzięki temu będą bardziej widoczne i zyskają dodatkową liczbę stojaków.
Oprócz połączenia z PST, miasto chce też ułatwić rowerzystom dojazd do centrum poprzez uzupełnienie brakującego ciągu rowerowego między ulicami Abrahama i Murawą. W rozładowaniu tworzących się na Naramowickiej korków ma pomóc planowane wydłużenie pasa do lewoskrętu na skrzyżowaniu z ul. Lechicką. Aktualnie Miasto analizuje możliwości w zakresie wprowadzenia takiego rozwiązania.
- Dłuższy pas ruchu sprawi, że pojazdy samochodowe kierujące się w ulicę Lechicką nie powinny już blokować pojazdów poruszających się na wprost, w kierunku centrum miasta - tłumaczy Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora ZDM.
oprac. as
Zobacz również
Pierwszy tramwaj z Bonn już przystosowany
Ulice i chodniki na Osiedlu Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Jak zarządzać zabytkowymi fortami?