Poznań ma 248 km dróg rowerowych

Radny Mateusz Rozmiarek zwrócił się z interpelacją dotyczącą infrastruktury rowerowej w Poznaniu. Radny chciał uzyskać informację jak rozwijała się sieć ścieżek w ostatnich latach, ile było ich w 2010 roku i ile jest obecnie. Jak się okazuje, pod koniec roku 2019 do dyspozycji jeżdżących na rowerach poznaniaków było 248,5 kilometrów dróg rowerowych.

Droga rowerowa na ul. Dolna Wilda, fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie - grafika artykułu
Droga rowerowa na ul. Dolna Wilda, fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie

Radny pytał o to, jak w latach 2010-2019 zmieniała się długość ścieżek rowerowych w Poznaniu, a także o plany inwestycyjne miasta, tzn. które miejsca będą przygotowywane pod budowę ścieżek i jaka jest docelowa długofalowa propozycja miasta dotycząca wyznaczenia nowych dróg rowerowych w przyszłości. W odpowiedzi, której udzielił wiceprezydent Jędrzej Solarski przedstawiono zestawienie długości infrastruktury rowerowej w latach 2010-2019. Było to:

-       rok 2010 - 94 km;

-       rok 2011 - 105 km;

-       rok 2012 - 121 km;

-       rok 2013 - 129 km;

-       rok 2014 - 133 km;

-       rok 2015 - 136 km;

-       rok 2016 - 153 km;

-       rok 2017 - 219,5 km;

-       rok 2018 - 242,5 km;

-       rok 2019 - 248,5 km.

Wiceprezydent podał także dane o drogach rowerowych realizowanych i planowanych obecnie. Są to:

-       Grunwaldzka etap 2 (odc. Słoneczna-Jugosłowiańska i skrzyżowanie Wyspiańskiego/Reymonta);

-       Grunwaldzka etap 3 (odcinek Jugosłowiańska - Rondo Skubiszewskiego);

-       Dolna Wilda i Półwiejska (odcinek Św. Jerzego - Kościuszki);

-       Dolna Wilda (odcinek Czechosłowacka - Piastowska);

-       tramwaj na Naramowice (odcinek Słowiańska - Błażeja);

-       przebudowa Ronda Rataje (Zamenhofa, Jana Pawła II, Krzywoustego);

-       łącznik Wartostrady z ul. Estkowskiego;

-       Kórnicka (Piotrowo - Most Rocha);

-       Szymanowskiego;

-       Św. Wawrzyńca (Niestachowska - Kościelna);

-       Złotowska (odcinek Miastkowska - Malwowa);

-       Trasa Solna (odcinek Kulasa - Cypel Nadwarciański);

-       Trasa Kórnicka (Jana Pawła II - Inflancka);

-       Dmowskiego (Miedziana - Potockiej);

-       Ługańska (Szczepankowo - Bodawska);

-       Królowej Jadwigi - Strzelecka (Most Królowej Jadwigi - Krakowska);

-       kontraruchy w ramach Strefy Płatnego Parkowania na Wildzie i Łazarzu.

Miasto planuje dalszą rozbudowę sieci dróg rowerowych, a plan strategiczny rozpisany jest na osiem kolejnych lat. Jednak, jak zaznaczył Solarski, jego realizacja będzie uzależniona od posiadanych zasobów finansowych i poziomu dalszego finansowania.

oprac. red.

Zobacz więcej: