Komunikaty

pagina

Rada Miasta Poznania

Pominąłeś menu

menu

Słupy reklamowe przejmą targi

Do tej pory słupami reklamowymi na terenie miasta zarządzała w ramach dzierżawy Usługowa Spółdzielnia Inwalidów, teraz miasto przekazało je MTP. Chodzi o podniesienie ich estetyki i postawienie nowych nośników. Radni mają jednak wątpliwości wobec tego pomysłu.

Słup przy ul. Różanej fot. Jan Kaczmarek/ poznan.wikia.com - grafika artykułu
Słup przy ul. Różanej fot. Jan Kaczmarek/ poznan.wikia.com

Zarząd Dróg Miejskich przygotował zmiany w uchwale regulującej opłaty za zajęcie pasa drogowego i propozycje przedstawił radnym na ostatnim posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej i Polityki Mieszkaniowej.

Jak tłumaczyła Katarzyna Bolimowska, dyrektor ZDM, chodzi o uporządkowanie prawne szczególnie kwestii słupów reklamowych. Do tej pory te nośniki reklam nie był uwzględniane w stawkach opłat, zamiast tego opłata wynikała z ich dzierżawy. Aby to uporządkować wpisuje się je do uchwały, a wysokość opłaty będzie zależeć od rodzaju drogi przy której słup się znajduje. Mimo tej zmiany jak wylicza ZDM wpływy do budżetu mają być podobne i wynosić około 10 tys. zł rocznie.

Wprowadzając te regulacje miasto rezygnuje też z współpracy z Usługową Spółdzielnią Inwalidów i chce by słupami ogłoszeniowymi zajęły się Międzynarodowe Targi Poznańskie, taką możliwość dają miastu przepisy zmienione w ostatnim czasie m.in. ustawa krajobrazowa. Zadaniem targów oprócz bieżącego gospodarowania słupami był by remont zabytkowych słupów, oraz wymiana tych które szpecą, targi miały by też wybudować nowe estetyczne słupy w nowych lokalizacjach. Wszystkie te pracy miały by podnieść estetykę tej formy reklamy i miały by się odbywać we współpracy z koordynatorem ds. estetyki i Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków.

Dodatkowo w uchwale mają pojawić się też tablice ogłoszeń (takie stawiają m.in. rady osiedli), za które stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła by 1 gr za metr kwadratowy. Taka niska stawka miała by usankcjonować takie nośniki, a równocześnie zachęcać do ich stawiania, by mieszkańcy i jednostki miejskie mieli możliwość umieszczania na nich swoich ogłoszeń. Podobna stawka dotyczy też innych nośników, które funkcjonują w pasie drogowym pod warunkiem, że nie będą to komercyjne reklamy tylko drobne ogłoszenia.

Jednak po dyskusji ze względu na wątpliwości wobec przekazania MTP zarządzania słupami reklamowymi, radni w głosowaniu odstąpili od opiniowania tego projektu.

Jan Gładysiak

© Wydawnictwo Miejskie Posnania

Do góry