Wstępne założenia i pytania o zieleń
Torowisko umożliwiające tramwajom jadącym ul. Towarową skręt w ul. Święty Marcin, przesunięcie przystanków na ul. Towarowej, nowe przejście dla pieszych, dwukierunkowa ścieżka rowerowa przy Auli Uniwersyteckiej i Collegium Iuridicum - to najważniejsze rozwiązania komunikacyjne, które zawiera przygotowywana dokumentacja przebudowy ul. Święty Marcin na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości wraz ze skrzyżowaniem z al. Niepodległości oraz ul. Towarową.
Po opublikowaniu schematów nowych rozwiązań pojawiły się komentarze zwracające uwagę na brak zieleni i "betonowy" charakter tego miejsca. Wiceprezydent Poznania Mariusz Wiśniewski wyjaśnia, że to jedynie schemat funkcjonalny, który na tym etapie nie zawiera m.in. zieleni, ani elementów małej architektury. Te rzeczy będą uwzględnione na etapie trwającego projektowania. - Zieleń wysoka i niska na tym obszarze będzie maksymalizowana, jak tylko się da - zapewnia wiceprezydent.
W najbliższym czasie projekt budowlany trafi na naradę koordynacyjną w Zarządzie Geodezji i Katastru Miejskiego Geopoz, a następnie przejdzie uzgodnienia branżowe w celu analizy zawartych w nim rozwiązań architektonicznych i technicznych.
Planowana na lata 2020-2021 przebudowa ul. Święty Marcin na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości wraz ze skrzyżowaniem z al. Niepodległości oraz Towarową będzie, po przebudowie odcinka ul. Święty Marcin od ul. Gwarnej do ul. Ratajczaka, realizacją kolejnej części projektu "Program Centrum - etap I". Jest on dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
oprac. red.
Zobacz również
Projekt planu ogólnego dla Poznania
Segregacja odpadów na cmentarzach
Warunki dla nawierzchni ażurowych