Dni Przedsiębiorczości Poznań

IX Dni Przedsiębiorczości Poznań za nami...

W dniach 8-12 maja 2019r. na terenie MTP odbyła się kolejna edycja Dni Przedsiębiorczości Poznań (DPP).

Impreza, w ramach której odbyły się:

Kolejne Dni Przedsiębiorczości Poznań to pięć dni, kiedy słowo "biznes" było odmieniane przez wszystkie przypadki. Podczas imprezy każdy uczestnik mógł znaleźć inspirację i pomysł na własną firmę, dowiedzieć się wszystkiego o formalnej stronie działalności gospodarczej, a także znaleźć źródła finansowania i partnerów dla swojego biznesu. Uczestnicy mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o nowe rozwiązania technologiczne oraz nawiązać ciekawe kontakty biznesowe podczas wielu spotkań, warsztatów i szkoleń, jak również uzyskać porady wielu specjalistów i ekspertów, którzy oferowali swoje wsparcie w Strefie Doradczej.

Impreza zgromadziła w pawilonie Poznań Congress Center na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich - ekspertów i specjalistów z ponad 100 firm i  instytucji związanych z tematem przedsiębiorczości oraz liczne grono uczestników. Zainteresowanie "przedsiębiorczością" nie słabnie. Tegoroczna edycja DPP jest tego najlepszym dowodem gromadząc łącznie blisko  4800 uczestników, którzy mogli wziąć udział w kilkudziesięciu różnych spotkaniach, warsztatach i panelach, a także zapoznać się z ofertą firm i instytucji świadczących usługi dla biznesu.

***


Tegoroczne wydarzenie po raz kolejny przyciągnęło tłumy uczestników!

Jeszcze raz dziękujemy naszym Partnerom - wszystkim Prelegentom i Wystawcom oraz uczestnikom wydarzenia - było Was już blisko 5 tysięcy!

Przygotowaliśmy również dla Was krótkie podsumowanie ostatniej edycji naszego wydarzenia:

Dodatkowo, po raz kolejny skorzystaliśmy z transmisji Streaming Live dzięki uprzejmości firmy Sprawny.Marketing - transmisje zostały odtworzone kilkadziesiąt tysięcy razy! 

Zobaczcie też jak wyglądała impreza w obiektywie aparatów i kamer:

Zobaczcie też kto był z nami - kilka wywiadów:


***

IX EDYCJA DPP POŁĄCZYŁA W SOBIE 5 WYDARZEŃ: 

W godzinach wieczornych odbyła się Uroczysta Gala Finałowa Konkursu, podczas której poznaliśmy Laureatów XVI edycji Konkursu oraz zostały rozdane nagrody i wyróżnienia.

XVI edycja Konkursu odbywała się pod przewodnictwem Jacka Jaśkowiaka - Prezydenta Miasta Poznania. Zastępcą Przewodniczącego w tej edycji był Jan Grabkowski - Starosta Poznański.

Konkurs o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości adresowany jest do średnich, małych lub mikro przedsiębiorców oraz startup-ów działających na terenie Poznania lub Powiatu Poznańskiego, którzy notują sukcesy na rynku, posiadają ciekawą ofertę, wykorzystują innowacje i nowoczesne metody organizacji pracy, rzetelnie wywiązują się ze swoich zobowiązań, a prowadzona przez nich działalność jest przyjazna ludziom i środowisku.

Laureaci otrzymali oficjalne tytuły "Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości", którymi będą mogli się posługiwać przez okres 3 lat od momentu ich uzyskania.

Oprócz tytułu i wyróżnienia Laureaci otrzymali również prestiżowe nagrody ufundowane przez licznych sponsorów.

Wstęp na Galę - odbywa się tylko na podstawie imiennych zaproszeń.


Przyszłość nadeszła - można stwierdzić widząc samowiążące się buty, które właśnie pojawiły się na rynku. I chociaż wciąż nie ma latających samochodów, rynek technologiczny niemalże codziennie zaskakuje nas rozwiązaniami, o których jeszcze niedawno nawet nie śniliśmy!

Inteligentny asystent w telefonie, projektowanie produkcji w VR, inteligentne półki,  rzeczywistość wirtualna, rozszerzona - czy przyszłość o której fantazjowali twórcy SCI-FI już nadeszła? A może to dopiero początek?

Na naszym poznańskim fyrtlu nie brakuje startupów, które już osiągnęły globalny sukces wykorzystując nowoczesne technologie. A wiele z nich jeszcze pracuje nad swoją przyszłością.

Tej przyszłości, która z jednej strony nas fascynuje, z drugiej trochę przeraża, poświęcona będzie 5, jubileuszowa edycja konferencji Startup Poznań, która po trzyletniej przerwie wróciła w gościnne progi Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Startup Poznań 2019 to bezpłatne cykliczne wydarzenie skierowane do przedstawicieli środowiska startupowego oraz wszystkich zainteresowanych nowymi technologiami i innowacyjnymi rozwiązaniami dla biznesu. Konferencja organizowana jest przez Miasto Poznań, Poznański Park Technologiczno-Przemysłowy wraz z Partnerami w ramach Dni Przedsiębiorczości Poznań.

Tegoroczna edycja skupiała się wokół przyszłości - postępu innowacyjnych technologii i rozwoju startupów. Przedstawiciele lokalnych startupów zdradzili jak w biznesie wykorzystują sztuczną inteligencję i rzeczywistość rozszerzoną. Wspólnie podjęli próbę odpowiedzenia na pytanie "Czy rozwój technologiczny jest szansą, czy może też zagrożeniem?"

Jak wygląda dążenie do przyszłości w startupie? Ci, którzy zaryzykowali i postawili na własny biznes przedstawili swoje doświadczenia z kolejnych etapów osiągania zamierzonego celu. A któż lepiej niż oni wie, że za każdym sukcesem stoją serie porażek? Poza swoimi success story poznańscy startupowcy wyjawili również najistotniejsze problemy, z którymi musieli się zmierzyć.

Teorię warto uzupełnić o praktykę, dlatego podczas warsztatów uczestnicy mogli zmierzyć się z tworzeniem własnego robota, popracować w metodyce Design Thinking, czy też zgłębić tajniki pracy UX Designera. Odpowiedzią na potrzeby społeczności skupionej wokół projektu Startup Poznań były nowatorskie warsztaty z co-fundingu oraz platforma wymiany doświadczeń między startupami a biznesem. Niewątpliwą atrakcją dla uczestników była możliwość "dotknięcia" przyszłości, o której mówili prelegenci w pierwszym bloku konferencji - VR Room.

Nie zabrakło również Strefy Doradczej, w której specjaliści służyli wsparciem w zakresie funduszy inwestycyjnych i nie tylko.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny - obowiązuje rejestracja.


Jest to wydarzenie kierowane do osób, które prowadzą firmę lub myślą o rozpoczęciu własnej działalności i szukają praktycznej wiedzy na temat możliwości rozwoju własnego biznesu, komunikacji z klientami, e-commerce, marketingu i storytellingu.

Atrakcyjnym elementem były również tematy dotyczące możliwości rozwoju kompetencji własnych i zespołu, przywództwa, a także technik negocjacyjnych i wywierania wpływu społecznego w biznesie. Dopełnieniem całości były też zagadnienia w zakresie technik kreatywnych w biznesie w oparciu o metodę service design / design thinking, turkusowe warsztaty z grywalizacją, a także liczne spotkania networkingowe. 

W ramach Konwentu Rozwoju UPGRADE?! - głos zabrało mi.n. 5 inspiratorów, odbyły się gry rozwojowe oraz ciekawe sesje networkingowe. Były to pełne inspiracji spotkania, wybiegające w przyszłość, oparte na nowatorskich i odważnych pomysłach.

Po raz kolejny, wraz z inicjatywą Kobieta w roli głównej można było zbudować długotrwałe relacje oparte na obustronnych korzyściach, dołączając do sieci trwałych kontaktów biznesowych, wymiany zasobów, informacji i wsparcia. 

Bogatą ofertę tematyczną przygotowali również specjaliści, którzy zaprezentowali się w całodziennym cyklu spotkań z praktykami WSB.

Tegoroczna impreza jak zwykle dostarczyła jej uczestnikom dużej dawki wiedzy i kompetencji, podczas której każdy uczestnik mógł znaleźć inspirację i pomysł na własną firmę lub jej rozwój, a także miał możliwość pozyskać partnerów dla swojego biznesu. Była to także okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz wymienienia się doświadczeniami.

Uczestnicy mogli skorzystać z rozmaitych form spotkań - m.in. wykładów, warsztatów, szkoleń i spotkań networkingowych, a także uzyskać wsparcie informacyjno-doradcze wielu ekspertów i firm oraz najważniejszych organizacji otoczenia biznesu oferujących swoje usługi wsparcia, którzy zostali zaproszeni do Strefy Doradczej.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny - obowiązuje rejestracja.


Wydarzenie to zgrywalizowana konferencja o nowoczesnym handlu, podczas którego uczestnicy mogli poznać nowe oblicze handlu.

Dlaczego ta konferencja nie nazywa się I ♥️ E-commerce, to znaczy, że... koniecznie trzeba było wziąć w niej udział, bowiem moment, kiedy e-commerce i klasyczna sprzedaż przestały być dwoma oddzielnymi światami. 
Commerce, czyli z ang. handel, to nie e-handel, nie e-commerce, nie eMarketing, tylko znacznie szersze pojęcie, obejmujące handel i sprzedaż zarówno w klasycznej formie, jak i internetowej. Na konferencji I ♥️ Commerce można było zobaczyć, jak szybko zacierają się różnice między światami online i offline.

We współczesnych realiach internetowa i klasyczna sprzedaż cały czas się przenikają - sklepy stacjonarne wchodzą do Internetu, a z kolei sklepy internetowe decydują się na otwieranie stacjonarnych placówek (lub chociaż show roomów) i tworzenie własnych linii produktów. Na I ♥️ Commerce można było zobaczyć, jak wejść do świata offline oraz jak wejść w świat online, maksymalizując efekty dzięki synergii, robiąc to sprawnie, czyli skutecznie i ekonomicznie.

Była to największa konferencja poświęcona commerce, czyli handlowi offline i online!

To nie była kolejna konferencja poświęcona e-commerce...
To konferencja, podczas której omówione zostało, co robić, by maksymalizować swoją sprzedaż, zarówno w kanałach online, jak i offline.
Dlaczego? Finalnie dla przedsiębiorcy, liczą się wyniki.

Podczas I ♥️ Commerce szerokie grono praktyków i specjalistów przyjrzało się najnowszym trendom, a także pokazało kierunki rozwoju dla każdego podmiotu zajmującego się handlem.

Jednym z tematów przewodnich konferencji była ekspansja, czyli jak mądrze uruchomić sprzedaż zarówno na wschodnich, jak i zachodnich rynkach, jak odnaleźć się w innych niż Google systemach reklamowych, wskazane zostały sposoby skutecznej sprzedaży na takich platformach jak eBay czy Amazon (ale o rodzimym Allegro też było co nieco), a także pokazane jak rozwijać marki własnych produktów i co robić, by słupki sprzedaży cały czas rosły.

Udział w wydarzeniu jest płatny - obowiązuje rejestracja.


Wydarzenie, podczas którego co roku spotykają się najbardziej rozpoznawalni twórcy internetowi.

To konferencja dla:

- dla tych, którzy mają stałych odbiorców, ale potrzebują kilku porad lub pokierowania, by efektywnie spieniężyć swoje działania w sieci,

- dla tych, dla których tajniki internetowego sukcesu są tak jasne, jak etapy wielkiego wybuchu dla Stephena Hawkinga.

Według większości Influencerów wydarzenie w Poznaniu to najbardziej merytoryczna konferencja dla twórców internetowych w Polsce. Podczas Influencer LIVE Poznań 11-12 maja wystąpiło 60 prelegentów/ekspertów w swoich dziedzinach jak marketing internetowy, budowanie marki osobistej czy zasięgów w Social Media, ale to nie wszystko, dlatego...

ABY W PRAWDZIWYM GĄSZCZU WYSTĄPIEŃ I WARSZTATÓW NIE PUKAĆ DO PRZYPADKOWYCH DRZWI, WYSTĄPIENIA ZOSTAŁY PODZIELONE NA KATEGORIE SKRZĘTNIE NANOSZONE NA GRAFIK, A PRZESTRZENIE NA STREFY, GDZIE GOŚCIE MOGLI SKORZYSTAĆ Z PRZYGOTOWANYCH ATRAKCJI.
1. Marketing internetowy - Własne produkty
2. Zdrowie - Uroda - Moda
3. Dom - Pasje - Kulinaria
4. Fotografia - Instagram
5. Nowe technologie
6. Lifestyle - Podróże - Parenting

Wiedza wiedzą, spotkanie spotkaniem. Po warsztatach i prelekcjach, zawsze jest czas na sprawdzenie, czy na żywo Internetowi twórcy są tacy sami, jak w sieci, czy może jeszcze atrakcyjniejsi, czego dowodem było AFTER PARTY.

DLA UCZESTNIKÓW JEDYNY KOSZT KONFERENCJI TO WYSIŁEK, JAKI WŁOŻYLI W ZAPREZENTOWANIE INSPIRUJĄCYCH TREŚCI.

Uczestnicy? Najlepsi twórcy internetowi w kraju!

Prelegenci? Najlepsi z najlepszych!

Maciej Budzich, Paweł Tkaczyk, Michał Szafrański, Aleksandra Budzyńska, Ewa Grzelakowska-Kostoglu, Maciej Dąbrowski, AbstraTV, Beksy, Martin Stankiewicz, Ajgor Ignacy, Mrozik, Szparagi, Ania Kęska, Artur Kurasiński, Kasia Gandor, Aleksandra Radomska, Kamil Nowak, Karol Paciorek, Janina Bak, Ania Makowska, Marcin Nowak, Ewa Chojnowska, Marta Krasnodębska i wielu innych.

W tym roku Influencer LIVE Poznan było organizatorem najważniejszego konkursu dla twórców internetowych: Gala Twórców - Twórca Roku - to wydarzenie/konkurs organizowane kiedyś przez Onet, który był Partnerem tego eventu.

Na najlepszych Influencerów w Polsce czekało blisko 2000 miejsc w luksusowych przestrzeniach Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Dla Twórców udział w wydarzeniu jest darmowy - obowiązuje rejestracja.


***

Dni Przedsiębiorczości Poznań to cykliczne wydarzenie, łączące pod jednym logo, w tym samym czasie i miejscu różne imprezy o ugruntowanej pozycji i prestiżu. 

To coroczne święto biznesu, zarówno tego mikro, jak i dużego - organizowane od 8 lat  w Poznaniu, już na stałe wpisało się w  kalendarz ważnych wydarzeń miasta, a także stało się synonimem imprezy, podczas której w jednym miejscu i czasie gromadzi to, co dla przyszłego i obecnego przedsiębiorcy jest ważne.

Dni Przedsiębiorczości są wspólną inicjatywą Miasta Poznania, Powiatu Poznańskiego oraz środowisk gospodarczych i naukowych reprezentowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, instytucje otoczenia biznesu oraz uczelnie poznańskie.

Podczas kilku dni trwania imprezy można znaleźć inspirację i pomysł na własną firmę, dowiedzieć się wszystkiego o formalnej stronie działalności gospodarczej, znaleźć źródła finansowania i partnerów dla własnego biznesu.

Dla okrzepłych przedsiębiorców to również doskonałe miejsce do nawiązania nowych, ciekawych kontaktów biznesowych, otwarcia się na współpracę z uczelniami, czy wzięcia udziału w dyskusji nad rozwojem lokalnej gospodarki.

Głównym zadaniem DPP jest kreowanie pozytywnego klimatu dla przedsiębiorczości oraz współpracy gospodarczej w wymiarze lokalnym, regionalnym i międzynarodowym. Służyć one mają umacnianiu wizerunku aglomeracji poznańskiej jako przyjaznego  miejsca dla różnorodnych form aktywności ekonomicznej.

Cele:

  • promocja postaw przedsiębiorczych
  • kreowanie pozytywnego klimatu dla przedsiębiorczości oraz współpracy gospodarczej w wymiarze lokalnym, regionalnym i międzynarodowym
  • prezentacja programów i usług wsparcia dla przedsiębiorców
  • promocja współpracy nauki z innowacyjnymi przedsiębiorstwami

Zadaniem Poznańskich Dni Przedsiębiorczości jest:

  • INSPIROWANIE do wykorzystania wiedzy i talentów dla kreowania swojej ścieżki rozwoju zawodowego,
  • WSPARCIE dla przedsiębiorców i inwestorów poprzez dostęp do informacji na temat świadczonych usług dla firm, nowych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych oraz możliwości inwestycyjnych,
  • DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM pomiędzy początkującymi właścicielami firm i okrzepłymi już na rynku przedsiębiorcami oraz inwestorami poprzez wskazywanie przykładów dobrych praktyk w zakresie możliwości rozwoju konkurencyjności własnej firmy oraz wymianę doświadczeń,
  • PROMOCJA przedsiębiorczości poprzez wskazywanie najlepszych przedsiębiorców i projektów biznesowych jako przykładów sukcesu i wzoru do naśladowania.

Dni Przedsiębiorczości to wydarzenie mające w Poznaniu wieloletnie tradycje. 

Organizatorzy dokładają wszelkich starań, aby każda kolejna edycja Dni Przedsiębiorczości Poznań spełniała oczekiwania adresatów i na stałe zagościła w kalendarzu ważnych wydarzeń gospodarczych miasta i regionu.

***


Dotychczasowe edycje Dni Przedsiębiorczości Poznań zgromadziły łącznie blisko 30.000 uczestników, a przez 9 kolejnych edycji DPP impreza rozwija się z roku na rok.

Pierwsza edycja w 2011 roku, to jeden dzień w Holu Wschodnim na MTP, z liczbą kilkuset uczestników.

Kolejne lata, to kolejne 2-dniowe, później 3-dniowe imprezy, z uczestnikami już ponad 1000 i 2000.

Aktualnie wraz z partnerami, planujemy już kolejną - jubileuszową X edycję DPP w 2020 roku, jako wydarzenie 6-dniowe (wstępnie planowany termin: maj 2020r.)

Wszystkim partnerom, prelegentom i uczestnikom

serdecznie DZIĘKUJEMY i ZAPRASZAMY na kolejne edycje DPP!!!