Nasz serwis używa plików cookies. Wykorzystujemy je w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w sposób dopasowany
do indywidualnych potrzeb Użytkowników. Dzięki temu możliwe jest także korzystanie z narzędzi analitycznych oraz
udostępnianie funkcji mediów społecznościowych i odtwarzacza wideo.
Kliknij przycisk „Zaakceptuj lub zamknij”, by wyrazić zgodę na używanie plików cookies i przejść bezpośrednio
do strony lub „Wyświetl ustawienia plików cookies”, aby zobaczyć szczegółowy opis typów plików cookies, a
następnie podjąć decyzję, które z nich chcesz zaakceptować. W każdej chwili istnieje możliwość zarządzania ustawieniami plików cookies -
w stopce strony umieściliśmy link do "Zmień ustawienia Cookies".
Administratorem danych osobowych użytkowników serwisu jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu
Kolegiackim 17, 61-841 Poznań, natomiast podmiotem przetwarzającym dane jest Instytut Chemii Bioorganicznej PAN -
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe (PCSS) ul. Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań.
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w Polityce prywatności.
Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies,
a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w Polityce cookies.
Cenimy Twoją prywatność
Urząd Miasta Poznania odpowiedzialny za prowadzenie Miejskiego Informatora Multimedialnego
Miasta Poznania, zwraca szczególną uwagę na przestrzeganie prawa użytkowników
do prywatności. Prezentowana informacja poniżej opisuje za co odpowiadają poszczególne cookies.
Zarządzaj swoimi ustawieniami dotyczącymi prywatności i wybierz jakie pliki cookies chcesz zaakceptować.
Wybrane pliki cookies:
Cookies plików wideo
Cookies wpływające na wydajność
Funkcjonalne pliki
Niezbędne pliki cookies (przyspieszają stronę)
Cookies plików wideo
Na naszym serwisie internetowym, zamieszczane są wideo z serwisu YouTube.
W tym celu wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich dotyczące usługi YouTube
zawierające m.in. preferencje użytkownika oraz liczydło kliknięć. Nie ma możliwości wyłączenia
tych plików cookies ponieważ ładowane są dopiero przy odtwarzaniu wideo. Jeżeli więc Użytkownik
nie godzi się na ich załadowanie, to nie powinien odtwarzać udostępnionych na stronie wideo filmów.
Cookies wpływające na wydajność
Pliki cookies o charakterze analitycznym, wpływającym na wydajność zbierają informację o tym, jak często strona jest
odwiedzana i jak się z niej korzysta np. które strony są najbardziej i najmniej popularne i w jaki sposób Użytkownicy
poruszają się po serwisie. Pomagają w identyfikowaniu problemów z poszczególnymi podstronami.
Dzięki temu możemy ulepszać zawartość i wydajność strony i uczynić ją bardziej przyjazną i intuicyjną dla użytkownika.
Pliki cookie o charakterze analitycznym i wpływające na wydajność nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki i
są trwale przechowywane na komputerze lub urządzeniu użytkownika.
Funkcjonalne pliki
Pliki cookie wpływające na funkcjonalność umożliwiają witrynie przypomnienie sobie informacji
wprowadzonych przez użytkownika lub dokonanych przez niego wyborów (takich jak język, wyrażone zgody)
i mają na celu umożliwienie korzystania z lepszych i bardziej spersonalizowanych funkcji. Pliki te
umożliwiają także optymalizację użytkowania witryny po zalogowaniu się.Pliki cookie wpływające na
funkcjonalność nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki i są trwale przechowywane na komputerze
lub urządzeniu użytkownika.
Niezbędne pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do tego, aby umożliwić prawidłowe poruszanie się po naszym serwisie internetowym.
Pozwalają na działanie niezbędnych funkcji strony takich jak logowanie, ustawienia preferencji prywatności lub
zapewnienie bezpieczeństwa i nie mogą być wyłączone. Możesz zmienić ustawienia przeglądarki, aby zablokować te pliki cookie,
jednakże niektóre funkcjonalności strony mogą nie działać poprawnie.
Niezbędne pliki cookie nie są przechowywane w trwały sposób na komputerze lub innym urządzeniu użytkownika i są usuwane z chwilą
zamknięcia przeglądarki.
Rozpoczął się nabór wniosków do XII. edycji konkursu "Polski Produkt Przyszłości". Konkurs organizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pod patronatem Ministra Gospodarki.
Konkurs "Polski Produkt Przyszłości" promuje osiągnięcia twórców innowacyjnych technologii i produktów. W konkursie mogą startować innowacyjne przedsiębiorstwa, jednostki badawczo-rozwojowe, instytuty naukowe, zakłady doświadczalne, a także wynalazcy z krajów Unii Europejskiej.
Warunkiem przystąpienia do Konkursu jest przedstawienie nowego, innowacyjnego wyrobu lub technologii. Do Konkursu mogą być zgłaszane programy informatyczne, jednak tylko i wyłącznie jako elementy sterowania procesem technologicznym.
Dotychczas udział w Konkursie mogły wziąć jedynie rozwiązania znajdujące się w fazie przedwdrożeniowej. Od 2008r. - decyzją Kapituły Konkursu, Nagroda Polski Produkt Przyszłości będzie przyznawana w 4 kategoriach obejmujących:
wyrób przyszłości w fazie przedwdrożeniowej
technologia przyszłości w fazie przedwdrożeniowej
wyrób przyszłości w fazie wdrożeniowej
technologia przyszłości w fazie wdrożeniowej
W jedenastoletniej historii Konkursu zgłoszono ponad 450 innowacyjnych wyrobów i technologii z różnych obszarów techniki. Kapituła Konkursu w oparciu o opinie niezależnych ekspertów oceniających wnioski konkursowe, nagrodziła dotychczas 22 projekty i przyznała 44 wyróżnienia.
Zgłoszenia w konkursie są przyjmowane do 21 lipca br.
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie internetowej > www.ppp.pi.gov.pl
(źródło informacji: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości)
Poznański Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości - Poznań, Stary Rynek 52 B (narożnik ulicy Klasztornej i Wodnej)
POWP zaprasza na bezpłatne seminarium szkoleniowe pt. " PIERWSZY KROK W BIZNESIE".
Szkolenie skierowane do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej i dotyczy praktycznych aspektów przygotowania do samodzielnego zaplanowania i prowadzenia firmy.
Termin szkolenia
07.07 - 10.07 2008 roku
w godzinach 16.30 - 20.30
Osoby zainteresowane udziałem w bezpłatnym szkoleniu proszone są o zgłoszenie w siedzibie Ośrodka od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 - 16.00.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
19 maja br. na poznańskim placu Wolności rozpoczyna się cykl imprez promujących Fundusze Europejskie. Wśród nich wystawa zdjęć, konkursy z nagrodami i festyn. Będą też eksperci, którzy doradzą jak "sięgnąć" po unijne pieniądze.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przygotował miesięczną kampanię promującą Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-2013. Poza reklamą w prasie, radiu, telewizji i Internecie - w ramach działań marketingowych - zaplanowano również wystawę zdjęć, festyn Funduszy Europejskich i inne niespodzianki. Ma to przybliżyć opinii publicznej WRPO oraz udzielić odpowiedzi na wątpliwości związane z uzyskaniem wsparcia ze środków unijnych.
Pierwszą z atrakcji będzie Majówka Europejska - " Rozwijamy się z Europą " organizowana na Placu Wolności w Poznaniu w dniach 19 maja do 1 czerwca br.
To wielkoformatowa wystawa projektów zrealizowanych na terenie Wielkopolski ze środków Funduszy Europejskich w latach 2004-2008. Celem wystawy jest uświadomienie korzyści płynących z członkostwa w UE, a także pokazanie tzw. dobrych praktyk - projektów zrealizowanych ze środków ZPORR w Wielkopolsce.
24 maja br. (sobota) na Placu Wolności zorganizowany zostanie Festyn Europejski - jednodniowa impreza, która przybliży mieszkańcom Wielkopolski zasady dofinansowania projektów ze środków unijnych. Już od godz. 10.00 czynne będą punkty informacyjne wszystkich instytucji zajmujących się problematyką UE w Wielkopolsce.
Przewidziano też imprezy dla dzieci i młodzieży. W godz. 14.00-17.00 warsztaty plastyczne poprowadzi Tadeusz Wieczorek z Centrum Sztuki Dziecka, a po godz. 14.00 Marek Cyris z poznańskiego Teatru Variate w programie "Dzieci Europy" zaprezentuje zabawy i konkursy europejskie z nagrodami dla młodszych i starszych.
Na scenie głównej, w godz. 15.30-20.10 zaplanowano wiele innych atrakcji, m.in.: koncert muzyki irlandzkiej, blok informacyjny "Rozwijamy się z Europą", a także prezentacje instytucji zajmujących się informacją i wdrażaniem funduszy unijnych. Około godz. 18.00 rozpocznie się "Muzyczna podróż po Europie" z udziałem Paolo Cozzy, gwiazdy programu TV "Europa da się lubić". Festyn zakończą konkursy z nagrodami i... wiele innych niespodzianek dla każdej grupy wiekowej.
(źródło informacji: Departament Polityki Regionalnej Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu)
Już po raz szósty, Wojewódzki Urząd Pracy zaprasza wszystkich zainteresowanych na spotkania pod hasłem " Drzwi otwarte ", które odbędą się w sobotę, 17 maja br.
Podczas trwania imprezy w WUP będzie można uzyskać szczegółowe informacje m.in. na temat ofert pracy krajowych i zagranicznych (w tym sieci Europejskich Służb Zatrudnienia Eures), odbędą się konsultacje i porady doradców zawodowych w zakresie predyspozycji zawodowych, planowania ścieżki kariery zawodowej oraz umiejętności potrzebnych w skutecznym poszukiwaniu pracy, informacje o sytuacji na rynku pracy, służbie zastępczej i możliwościach skorzystania z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.
Na przybyłych czekać będą nie tylko pracownicy urzędu, ale również przedstawiciele Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Państwowej Inspekcji Pracy oraz Urzędu Skarbowego.
Drzwi otwarte w WUP odbędą się w godzinach od 10 do 14.
MIC - Poznański Ośrodek Nauki PAN ul. Wieniawskiego 17-19 Poznań
Gościem specjalnym spotkania będzie p. Tomasz Kopacz z Microsoft Polska z wykładem " Superkomputer pod Windows - HPC Server 2008 ".
Uczestnicy konferencji będą mogli ponadto zapoznać się m.in. z usługami klastrowymi pod Windows, systemem zdalnych telekonsultacji medycznych "Telesfor", najnowszym raportem o "bezpieczeństwie sklepów internetowych" czy ze skróconą wersją szkolenia dotyczącego najnowszej usługi hostingowej MIC, jaka będzie oferowana sektorowi edukacyjnemu, organizacjom non-profit oraz użytkownikom indywidualnym.
Konferencja odbędzie się 13 maja 2008 roku w siedzibie MIC - w budynku Poznańskiego Ośrodka Nauki PAN przy ul. Wieniawskiego 17-19 w Poznaniu.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednak organizatorzy proszą o rejestrację.
NETWORKING - uważany jest za najlepszy, najskuteczniejszy sposób szukania pracy. Polega na celowym zawieraniu znajomości i wykorzystywaniu ich, by znaleźć dobrą posadę, ale take zawrzeć kontrakt i znaleźć partnerów biznesowych. Tylko w ten sposób można dotrzeć do tak zwanego ukrytego rynku pracy, czyli ofert, które nigdy nie trafią do oficjalnego obiegu. Networking działa na zasadzie wzajemności: dziś ja pomogę Tobie, a w przyszłości Ty być może będziesz mógł pomóc mnie.
Na świecie od dawna wiadomo, jak ważne jest zaufanie, dlatego tak wielu poważnych przedsiębiorców korzysta z referencji, by pozyskać nowego współpracownika czy partnera w interesach.
Kolejne spotkanie Klubu Networkingu "Poznań mój biznes" w formie biznesowego śniadania odbędzie sie w czwartek, 24 kwietnia 2008r., w restauracji SomePlace Else, Hotel Sheraton, ul. Bukowska 3/9 w Poznaniu.
Początek o godzinie 7.30. Spotkanie potrwa do godziny 9.00.
Koszt śniadania: 20 złotych.
Każda z zaproszonych osób może zaprosić swojego znajomego przedsiebiorcę z innej branży.
Liczba miejsc ograniczona (35). Liczy sie kolejność zgłoszeń!
Potwierdzenia oraz formularze należy przesłać faxem lub e-mailem do 21 kwietnia.
Organizację spotkań biznesowych wspiera > Inqbator PPNT.
Szczegółowe zasady uczestnictwa w spotkaniach Klubu oraz program najbliższego spotkania dostępne są w > załączniku.
Organizatorzy: Starostwo Powiatowe, Miasto Poznań oraz Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa
W dniach 8-9 kwietnia 2008 r. w budynku WTC na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, po raz pierwszy odbędzie się w Poznaniu "Forum gospodarcze aglomeracji poznańskiej" z ofertą inwestycyjną i biznesową z terenu powiatu poznańskiego oraz miasta Poznań.
Organizatorami forum są: Starostwo Powiatowe, Miasto Poznań oraz Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa.
Forum ma na celu stworzenie lokalnym przedsiębiorcom możliwości skonfrontowania indywidualnych planów inwestycyjnych ze strategią rozwoju gospodarczego realizowaną przez władze gmin powiatu poznańskiego oraz miasta Poznań. Inicjatorem organizacji forum jest Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa, która chce w ten sposób ułatwić i zintensyfikować wzajemne relacje między środowiskiem gospodarczym a władzami samorządowymi naszej aglomeracji. Możliwość spotkania i dyskusji obu tych środowisk na pewno pomoże w szukaniu najlepszych dróg rozwoju dla miasta i powiatu.
Celem spotkania jest również to, aby ułatwić i zintensyfikować wzajemne relacje między środowiskiem gospodarczym a władzami samorządowymi naszej aglomeracji. Możliwość spotkania i dyskusji obu tych środowisk na pewno pomoże w szukaniu najlepszych dróg rozwoju dla miasta i powiatu, bezpośredni kontakt przedsiębiorców z urzędnikami, na co dzień podejmującymi decyzje dotyczące ważnych dla firm problemów. Wzajemna wymiana poglądów, możliwość bezpośredniego kontaktu w tak dużym zakresie, wspólna dyskusja, zdefiniowanie barier i szans rozwoju, powinna służyć wypracowywaniu pomysłów i podejmowaniu najlepszych decyzji służących rozwojowi aglomeracji poznańskiej. Forum ma stać się docelowo, co roczną imprezą promującą możliwości gospodarcze aglomeracji.
W ramach Forum gospodarczego aglomeracji poznańskiej odbędą się także trzy panele dyskusyjne.
I panel: "Usługi, produkcja czy logistyka - możliwości inwestycyjne aglomeracji poznańskiej"
II panel: "Szanse i bariery inwestowania w aglomeracji poznańskiej"
Zespół Przedsiebiorczości przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
Zespół Przedsiębiorczości przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do udziału w aukcji internetowej Reverse Auction organizowanej w dniach 21 kwietnia - 16 maja 2008 r., w ramach projektu CrossBo II finansowanego przez Komisję Europejską w ramach przetargu "Pilot Project for European Business Cooperation Events and Clustering Activities in Border Regions between New and Old Member States of the European Union".
Aukcja adresowana jest do firm, które myślą o rozwinięciu nowych rynków zbytu, wzmocnieniu pozycji rynkowej i pozyskaniu partnerów biznesowych za granicą.
Czym jest Reverse Auction?
Reverse Auction, w przeciwieństwie do standardowej aukcji internetowej, umożliwia znalezienie partnera biznesowego firmom poszukującym określonych towarów i usług poprzez zamieszczenie ich specyfikacji w Internecie.
Oferty firm (kupców), zawierające dokładny opis poszukiwanych towarów będą dostępne na stronie internetowej > www.euroinfo.se/ReverseAuction.
Dostawcy / podwykonawcy będą mogli licytować dany produkt / usługę oferując swoją cenę.
Firma zamieszczająca swoją ofertę dokona wyboru licytującego (dostawcy / podwykonawcy), który zaoferuje najniższą cenę wykonania usługi lub będzie najbardziej odpowiadał jej wymaganiom.
Kto może wziąć udział w Reverse Auction?
Aukcja Internetowa Reverse Auction adresowana jest do firm działających w branży drzewnej, ze szczególnym uwzględnieniem następujących podsektorów: meble, opakowania, maszyny i narzędzia, komponenty, drewno.
Planowany jest udział około 100-150 firm z 12 europejskich krajów: Czech, Estonii, Niemiec, Włoch, Łotwy, Litwy, Norwegii, Polski, Słowacji, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii oraz dodatkowo z Chin, Rosji i Indii
Rejestracja
Udział w aukcji internetowej Reverse Auction jest nieodpłatny. Wszyscy zainteresowani proszeni są o kontakt z Organizatorem.
Termin przyjmowania zgłoszeń upływa w dn. 4 kwietnia br.
Urząd Miasta Poznania - Poznań, plac Kolegiacki 17
Urząd Miasta Poznania i Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych (POPON) zapraszają na Giełdę Pracy dla Osób Niepełnosprawnych, która odbędzie się w piątek, 14 marca br., w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania przy placu Kolegiackim 17, od godziny 10.00 do 12.00.
Celem imprezy jest skontaktowanie pracodawców, którzy mają wolne miejsca pracy i chcą zatrudnić osoby niepełnosprawne, z osobami poszukującymi pracy, które ze względu na swoją niepełnosprawność mają kłopoty ze znalezieniem zatrudnienia.
Giełda organizowana jest już kolejny raz w Urzędzie Miasta Poznania, który w ten sposób wspiera inicjatywę > POPON.
Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych
Zachęcamy do udziału w konkursie wszystkich pracodawców, którzy zatrudniają osoby niepełnosprawne - zgłoszenia można przesyłać jeszcze tylko do 10 marca br.
Konkurs Lodołamacze to kampania społeczna, której celem jest propagowanie odpowiedzialnej polityki personalnej w stosunku do osób niepełnosprawnych. W konkursie nagradzani są pracodawcy, którzy zatrudniają osoby niepełnosprawne.
Ideą konkursu jest nagradzanie firm, pracodawców oraz osób prywatnych, którzy poprzez swoje działania, przełamując stereotypy i bariery, walczą z niechęcią oraz obojętnością w stosunku do dramatycznej sytuacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy. Kampanię Lodołamacze zainicjowała i prowadzi Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych.
Istotą konkursu jest promocja przedsiębiorstw, które w swojej polityce personalnej są szczególnie otwarte na potrzeby osób niepełnosprawnych. Statuetka Lodołamacza, którą otrzymują zwycięzcy, ma być nagrodą i jednocześnie zachętą do tworzenia nowych miejsc pracy dla niepełnosprawnych pracowników.
Szczegółowe informacje i formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie > www.lodolamacze.info
Organizatorzy zachęcają do udziału w konkursie wszystkich pracodawców, którzy zatrudniają osoby niepełnosprawne. Termin nadsyłania zgłoszeń przedłużono do 21 marca br.
Agencja Rozwoju Regionalnego SA w Koninie - Konin, ul. Zakładowa 4 a
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie w partnerstwie z grupą Inea oraz ze Stowarzyszeniem Gmin i Powiatu Wielkopolski zaprasza do wzięcia udziału w konferencji "Internet w każdej gminie".
Konferencja odbędzie się 12 marca 2008 r. w Poznaniu.
Celem konferencji jest zachęcanie gmin do podejmowania inicjatyw związanych z upowszechnianiem Internetu. Konferencja ma na celu pokazanie możliwości związanych z pozyskiwaniem koncesji, ze współpracą z podmiotami prywatnymi oraz z pozyskiwaniem na ten cel funduszy UE.
W konferencji wezmą udział przedstawiciele:
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Urzędu Komunikacji Elektronicznej
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
Organizowane spotkanie ma umożliwić zapoznanie się z tematyką rozwoju społeczeństwa informacyjnego na obszarach lokalnych oraz ma być okazją do dyskusji i wymiany doświadczeń pomiędzy przedstawicielami UKE, władzami administracji lokalnych oraz operatorami telekomunikacyjnymi od lat działającymi na rynku wielkopolskim i znającymi jego specyfikę.
Konferencja skierowana jest do przedstawicieli samorządów terytorialnych województwa wielkopolskiego oraz lokalnych operatorów sieci telekomunikacyjnych.
Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na > www.arrkonin.org.pl
Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu - ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań
Największe w Irlandii i jedne z największych w Europie targi pracy "FAS Opportunities 2008" odbędą się w dniach 29 lutego - 3 marca 2008 r. w Dublinie.
Organizatorzy liczą, iż na targach pojawią się także pracodawcy z Polski, w tym z Wielkopolski. Dzięki temu polscy pracownicy, którzy w Irlandii nie mogą znaleźć pracy mają szansę na powrót do kraju.
Organizatorzy "FAS Opportunities 2008" spodziewają się na targach około 100 tysięcy zwiedzających, w tym sporą grupę Polaków. Wielu Polaków po wyjeździe do Irlandii nie może znaleźć tam pracy. Stąd pomysł, by swoje oferty na targach zaprezentowali pracodawcy z Wielkopolski.
Pomoc w organizacji wyjazdu deklaruje Wielkopolski Urząd Pracy.
Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie internetowej > www.wup.poznan.pl
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogłosiło II edycję konkursu "Dobre praktyki EFS".
Konkurs przeznaczony jest dla projektodawców realizujących projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach: Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006, 2 Priorytetu Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL oraz Programu Kapitał Ludzki.
Celem konkursu jest wyłonienie, a następnie zaprezentowanie opinii publicznej projektów pokazujących, w jaki sposób środki z Europejskiego Funduszu Społecznego trafiają do przeciętnego człowieka i zmieniają jego życie.
Zgłoszenia do konkursu można nadsyłać do 13.04.2008
Spośród najwyżej ocenionych projektów, 5 projektów, które uzyskają największą liczbę punktów zostanie uhonorowanych nagrodami w postaci wyjazdów studyjnych dwóch reprezentantów każdego z tych projektów do jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
14 lutego odbędzie się uroczysta Inauguracja II edycji konkursu organizowanego przez CambridgePYTHON p.t. "Wiesz, Wymyśl, Wygraj! " w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Gościem specjalnym będzie profesor Shailendra Vyakarnam, Dyrektor Centre for Entrepreneurial Learning (CfEL) w Judge Business School, University of Cambridge.
Projekt dotyczy stymulacji przedsiębiorczości akademickiej i jest kierowany głównie do studentów i młodych pracowników naukowych. Będzie on realizowany z wykorzystaniem metod wypracowanych w Cambridge. W centrum zainteresowania projektu znajdują się przedsięwzięcia hi-tech z dziedziny Informatyki i Telekomunikacji (ICT - Information and Communication Technology).
Autorzy projektu wychodzą z podstawowego założenia: "kapitał prywatny powinien być angażowany w najwcześniejszych stadiach procesu inkubacji".
Program ma na celu zbliżenie do siebie młodzieży akademickiej (pomysłodawców) i potencjalnych inwestorów w celu wypracowania wspólnego języka i poznania wzajemnych potrzeb oraz wymagań - mając przede wszystkim na uwadze właściwe przygotowanie projektów do przedsięwzięć biznesowych. Innymi słowy można powiedzieć, że celem przedsięwzięcia jest udrożnienie kanału między kapitałem prywatnym a młodymi innowatorami reprezentującymi przedsiębiorczość akademicką.
Program zakłada przeprowadzenie konkursu dla projektów z obszaru ICT, których cechą wspólną będzie nieszablonowe wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz dobre przygotowanie od strony biznesowej. Na czas trwania konkursu uczestnicy będą mogli liczyć na doradztwo prawne, administracyjne, finansowe i merytoryczne. Wsparcie to będzie udzielane przez osoby dysponujące znacznym doświadczeniem w wyżej wymienionych dziedzinach. Do współpracy, we wszystkich etapach realizacji programu pilotażowego, zostaną zaproszeni finansiści z obszaru kapitału wysokiego ryzyka.
W celu zapewnienia dostępu do niezbędnej wiedzy, m.in. z zakresu informatyki zaangażowane zostaną osoby ze świata biznesu, posiadające znaczne doświadczenie praktyczne. Główną nagrodą będzie możliwość realizacji zaproponowanego przez siebie przedsięwzięcia w warunkach rynkowych w oparciu o finansowanie dostarczone przez współpracujący z projektem kapitał wysokiego ryzyka.
Poznański Park Naukowo-Technologiczny - Centrum Wspierania Innowacji, Poznań ul. Rubież 46
Jeżeli poszukujesz partnerów biznesowych w innych krajach europejskich czy też szukasz rozwiązań dla swoich problemów technicznych to Międzynarodowe Spotkania Współpracy Technologicznej "Future Match" są odpowiednim dla Ciebie miejscem.
Spotkania organizowane we współpracy z europejskimi ośrodkami Innvation Relay Centre odbędą się w dniach 4-8 marca 2008 r. w ramach targów CeBIT.
Celem inicjatywy jest umożliwienie firmom, organizacjom akademickim oraz instytucjom badawczym zawiązania współpracy technicznej oraz wspólnych projektów badawczych.
Zainteresowane firmy oraz organizacje mogą zarejestrować się on-line na stronie > www.futurematch.cebit.de (gdzie można także znaleźć więcej informacji na temat spotkań).
Urząd Miasta Poznania - Poznań, plac Kolegiacki 17
Od dnia 21 stycznia br., Urząd Miasta Poznania przyjmuje zgłoszenia na kolejną, wiosenną edycję programu staży studenckich. Nabór potrwa dwa tygodnie, do 1 lutego br.
Oferta kierowana jest do studentów IV i V roku poznańskich uczelni, w tym także studiów uzupełniających magisterskich.Na studentów czekają 74 miejsca. Wiosenna edycja stażu trwać będzie w okresie od marca do maja br.
Ze studentami, którzy przejdą procedurę rekrutacji do wybranego przez siebie wydziału Urzędu Miasta, zostaną podpisane umowy zlecenia, a za wykonywane czynności (18 godzin w tygodniu) otrzymają wynagrodzenie (stażowe). Na zakończenie stażu każdy z jego uczestników otrzyma zaświadczenie o jego odbyciu.
Studenci, którzy chcą ubiegać się o staż w Urzędzie Miasta, proszeni są o złożenie - najpóźniej do 1 lutego br. - dokładnie wypełnionej ankiety (formularz w załączniku) wraz z dołączonym do niej listem motywacyjnym w Biurze Podawczym UMP plac Kolegiacki 17 (hol).
Ankietę można także otrzymać w uczelnianych biurach karier oraz w punkcie informacyjnym Urzędu Miasta Poznania (plac Kolegiacki 17 - hol).
Warunkiem formalnym ubiegania się o staż w UMP jest:
posiadanie statusu studenta IV lub V roku studiów magisterskich (dziennych, zaocznych, wieczorowych bądź eksternistycznych), jak również uzupełniających studiów magisterskich, szkoły państwowej lub prywatnej (poświadczonego kserokopią adnotacji w indeksie o wpisie na IV lub V rok studiów lub zaświadczeniem z dziekanatu),
studiowanie kierunku studiów odpowiadającego oczekiwaniom danego Wydziału/Biura UMP (według wykazu wydziałów)
dostarczenie kompletnej dokumentacji do Biura Podawczego UMP w terminie do 1 lutego br. (ankieta dla kandydatów, list motywacyjny, kserokopia wpisu na IV lub V rok studiów w indeksie lub zaświadczenie z dziekanatu).
Edycja wiosenna będzie już szesnastym wydaniem, cieszącego się dużym zainteresowaniem wśród poznańskich studentów, programu staży, który Urząd Miasta Poznania organizuje od października 2003 roku.
Na piętnaście dotychczasowych edycji wpłynęło ponad 9500 zgłoszeń! Do tej pory na staż przyjęto łącznie 880 studentów. Wystawiane przez nich dobre oceny po ukończonym stażu, potwierdziły, że doceniają zdobyte doświadczenie zawodowe i umiejętności przydatne na rynku pracy. Korzyści również odnosi Urząd Miasta. Poszczególne wydziały/biura urzędu, w których studenci odbywali staż, są zadowolone z wnoszonego wkładu i wykonywanych przez nich zadań. Blisko 90 stażystów zostało zatrudnionych w Urzędzie Miasta na stałe, co jest dowodem na realizację jednego z celów programu staży studenckich, jakim jest przegląd potencjalnych kadr dla UMP.
Rekrutacja na staż studencki składa się z dwóch etapów:
selekcja wszystkich nadesłanych podań i wybranie kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne,
IV edycja Konkursu na Biznesplany to inicjatywa, której celem jest umożliwienie młodym Polakom, autorom najlepszych pomysłów na biznes założenia firmy w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości (AIP) poprzez zaoferowanie im kompletnego wachlarza narzędzi potrzebnych do realizacji własnych marzeń.
Jeśli masz pomysł na biznes to konkurs właśnie dla Ciebie. Nie musisz nawet wiedzieć jak wygląda biznesplan. Wystarczy, że będziesz miał pomysł, bezpłatne warsztaty zagwarantują Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości.
Aby wziąć udział w Konkursie wystarczy spisać swój pomysł na biznes wypełniając formularz zgłoszeniowy pobrany ze strony > www.biznesplany.pl i przesłać na adres > konkurs@biznesplany.pl do 15 stycznia 2008 r. - UWAGA - termin przesyłania biznesplnanów został przedłużony do końca stycznia br.!
Partnerem IV Edycji Konkursu na Biznesplany jest Fundacja BRE Banku.
Nadesłane prace poddane będą dwustopniowej ocenie. W pierwszym etapie Rady Inkubatorów, w których skład wchodzą przedstawiciele władz uczelni, dyrektorzy Inkubatorów oraz przedsiębiorcy z BCC, wybiorą najlepsze pomysły, które zakwalifikują do realizacji w Inkubatorze. Następnie wyłonione prace zostaną ocenione przez Kapitułę Konkursu.
W efekcie Konkursu laureaci rozpoczna realizację swoich wymarzonych pomysłów, zakładając firmy w AIP. Ponadto autorzy trzech najlepszych biznesplanów otrzymają atrakcyjne nagrody pieniężne.
Zwycięzca konkursu otrzyma 10 tysięcy złotych i pełne wsparcie w prowadzeniu swojego biznesu. Akademicki Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP) dzięki swojemu doświadczeniu zagwarantują laureatom pełne wsparcie w prowadzeniu firmy. Faktury, umowy, prawne zawiłości. Prowadząc firmę w AIP będziesz mógł o tym zapomnieć.
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów badawczych UE zaprasza do udziału w IV edycji międzynarodowej konferencji naukowej "Nauka dla Budownictwa" pod tytułem:
WSPÓŁPRACA PRZEDSIĘBIORSTW, UCZELNI I REGIONALNYCH JEDNOSTEK ADMINISTRACJI DLA POZYSKIWANIA FUNDUSZY UNIJNYCH
NAJLEPSZE INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA ICT W BUDOWNICTWIE,
która odbędzie się podczas Międzynarodowych Targów Budownictwa BUDMA w Poznaniu w dniu 22 stycznia 2008 r., Sala WTC (wejście od ulicy Bukowskiej).
Głównym celem konferencji jest promocja instrumentów polityki innowacyjności oraz prezentacja roli innowacji w rozwoju gospodarczym.
Wysoki poziom merytoryczny konferencji zapewnią zaproszeni prelegenci, którymi będą czołowi europejscy i polscy eksperci - praktycy w zakresie funduszy unijnych. Innowacje to narzędzia, które w najbliższym czasie zwiększą konkurencyjność firm.
W erze olbrzymiej konkurencji zwyciężają te firmy, które pierwsze i z lepszym skutkiem wdrożą przełomowe rozwiązania i wyprzedzą konkurencję. Jednak nawet najbardziej przełomowe nowe idee muszą być osadzone w regionalnym kontekście, dlatego na konferencji omówione zostaną polskie realia strategiczne.
Podczas spotkania przedstawione zostaną możliwości oraz dobre praktyki wynikające ze współpracy firm z jednostkami badawczymi i sektorem publicznym.
W sesji popołudniowej odbędzie się warsztat (EurekaBuild) z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych, podczas którego tworzone będą konsorcja do prezentowanych pomysłów na międzynarodowe innowacyjne projekty dla budownictwa.
Konferencja jest bezpłatna i ma charakter otwarty. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązuje kolejność zgłoszeń.
W ramach konferencji organizatorzy zapewniają dodatkowo bezpłatne bilety wstępu na teren targów BUDMA 2008.
Poznań, Siedziba Związku Miast Polskich, Sala Konferencyjna, ul. Robocza 46a
W piątek, 7 grudnia 2007 r., w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Lubinie odbędzie się ogólnopolska debata "Współpraca samorząd - biznes - nauka szansą przyspieszenia rozwoju regionalnego Polski". W debacie weźmie udział podsekretarz stanu w MRR Janusz Mikuła oraz przedstawiciele środowiska samorządowego, biznesu oraz nauki.
Fundusze strukturalne płyną do Polski szerokim strumieniem, ale bardzo trudno wydać je mądrze.
Tymczasem jest to ostatnia taka szansa - te fundusze unijne będą bowiem maleć, zaś liczba nowych chętnych w rozszerzającej się Unii - rosnąć. Trzeba więc dokonać strategicznego doboru realizowanych projektów, aby po ich zakończeniu uzyskać efekt stałego, szybkiego wzrostu, tworzenia miejsc pracy, konkurencyjności Polski.
Koniecznie także należy się nauczyć wykorzystania innych funduszy unijnych, przyznawanych wprost z Brukseli, czysto prorozwojowych, których wielkość gwałtownie rośnie, a wzrost ten z pewnością się utrzyma. Chodzi m.in. o Program Ramowy Badań i Nowych Technologii (54 mld euro) i Program Konkurencyjność i Innowacje (3.6 mld euro).
Najpewniejszą zaś ścieżką sukcesu będzie połączenie efektów projektów strukturalnych i innowacyjnych. Jak to zrobić, jak uruchomić "złoty trójkąt" rozwoju Unii Europejskiej: samorząd - biznes - nauka, rozmawiać będziemy publicznie w pięciu polskich miastach 7 grudnia 2007 r.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości - Portal Innowacji
Johnnie Walker Biznes Mixer to skierowana do młodych przedsiębiorców seria nowoczesnych spotkań biznesowych, zorganizowanych przez markę Johnnie Walker Red Label we współpracy z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości. Program ma w nowatorski sposób odpowiedzieć na ich potrzeby - zainspirować do działania i stworzyć nowe możliwości rozwoju.
Każde spotkanie będzie poświęcone innemu tematowi z zakresu budowania własnej firmy - razem utworzą one cykl "10 kroków do biznesu". Wśród dyskutowanych obszarów znajdą się m.in. tworzenie biznesplanu, angażowanie inwestorów, wprowadzenie firmy na rynek zagraniczny, budowa marki, identyfikowanie nisz rynkowych, ryzyko etc.
Program obejmie 10 największych ośrodków akademickich w Polsce: Warszawę, Wrocław, Katowice, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Toruń, Lublin i Białystok.