Co trzeba zrobić:
- wejść na stronę epuap
- założyć konto
- wypełnić wniosek
- przyjść do Wydziału, gdzie wniosek zostanie potwierdzony
Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji - to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.
Wykorzystując profil zaufany obywatel może załatwić sprawy administracyjne (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg, dokonanie wszelkich czynności w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - CEIDG) drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do urzędu.
Aby uzyskać profil zaufany należy:
I sposób - dla wszystkich obywateli:
1. zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
2. wypełnić wniosek o założenie profilu,
3. udać się w ciągu 14 dni do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości.
II sposób - dla osób posiadających podpis elektroniczny:
1. zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
2. wypełnić wniosek o założenie profilu,
3. potwierdzić swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem.
Zobacz również

Lato z rozwojem - wakacyjne kalendarium szkoleń i warsztatów

"S.O.S. dla głowy - jak zadbać o siebie w pracy pod presją" - cykl bezpłatnych warsztatów dla...

Zapiszcie datę Dni Przedsiębiorczości Poznań 2025
