Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Poznaniu na 2024 rok

Tworzenie miejskich programów profilaktyki uzależnień jest obowiązkiem ustawowym wynikającym z przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii. Obowiązujący program znajduje się na stronie: Uchwała nr XCV/1832/VIII/2023 z dnia 2023-12-21 - bip.poznan.pl

Głównym założeniem Programu jest ograniczenie występowania negatywnych zjawisk będących skutkiem nadużywania alkoholu, narkotyków i nowych substancji psychoaktywnych poprzez rozwój działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów uzależnień, wzrost społecznej świadomości związanej z tą tematyką, integracji społecznej i zawodowej osób uzależnionych oraz doskonalenie współpracy pomiędzy instytucjami i podmiotami zaangażowanymi w realizację Programu.

Realizacja zadań wynikających z Programu zaplanowana została od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 r.

Program zakłada również kontynuację szeregu działań, zgodnych zarówno z kierunkami zawartymi w ww. ustawach, jak i z innymi ustawami oraz dokumentami strategicznymi, do których należą m.in.:

Załączniki

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej