E-identyfikator parkingowy

E-identyfikator jest już dostępny w sprzedaży przez Internet - bez wychodzenia z domu. Identyfikator parkingowy mogą kupić mieszkańcy, kombatanci Powstania Poznańskiego Czerwca 1956 r. oraz osoby z niepełnosprawnością.

E-identyfikator fot. ZDM - grafika artykułu
E-identyfikator fot. ZDM

Od pierwszego października identyfikator parkingowy można nabyć również przez Internet. Dotychczas, jedyną formą zakupu była konieczna wizyta w kasach Zarządu Dróg Miejskich.

E-identyfikator jest przeznaczony tylko dla tych kierowców, którzy są właścicielem lub współwłaścicielem samochodu i których dane są wpisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. W innych przypadkach, kierowca zobowiązany jest dokonać zakupu w kasie Zarządu Dróg Miejskich.

E-identyfikator może zakupić mieszkaniec Poznania, który:

  • jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy przy ulicy objętej płatny parkowaniem,
  • rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych na rzecz Miasta Poznania,
  • jest właścicielem lub współwłaścicielem samochodu, na który chce kupić e-identyfikator - jego dane
    są wpisane do dowodu rejestracyjnego,
  • nie ma zaległości z tytułu płatnego parkowania.

E-identyfikator kombatanta Powstania Poznańskiego Czerwca 1956 r. może zakupić osoba:

  • zaświadczenie wydane przez kierownika Urzędu Kombatantów i Osób Represjonowanych,
  • legitymację związku zrzeszającego uczestników Powstania Poznańskiego Czerwca 1956 r.
  • nie ma zaległości z tytułu płatnego parkowania.

E-identyfikator osoby z niepełnosprawnością może zakupić mieszkaniec Poznania, który:

  • jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy w Poznaniu,
  • rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych na rzecz Miasta Poznania,
  • jest właścicielem lub współwłaścicielem samochodu, na który chce kupić e-identyfikator - jego dane
    są wpisane do dowodu rejestracyjnego,
  • nie ma zaległości z tytułu płatnego parkowania.

Jak można kupić e-identyfikator?

  1. Należy utworzyć konto na stronie https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl.
  2. Wypełnić elektroniczny wniosek o e-identyfikator i dołączyć zdjęcia lub skany wszystkich wymaganych dokumentów.
  3. Złożony wniosek będzie zweryfikowany w ciągu trzech dni roboczych. 
  4. Po pozytywnej weryfikacji otrzymamy numer konta, na który należy dokonać płatności za zakupiony e-identyfikator. Na dokonanie opłaty mamy 5 dni.
  5. Po zaksięgowaniu płatności otrzymamy informację, że możemy pobrać e-identyfikator ze swojego konta
    na stronie https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl.
  6. Nie musimy go drukować. Nasz pojazd zostanie wpisany do systemu strefy płatnego parkowania.

Uwaga! Kontrolerzy strefy będą posiadać informację, że opłaciliśmy postój wykupując e-identyfikator.

Osoba, której wniosek będzie wymagał uzupełnień, zostanie poinformowaną drogą e-mail. Na przesłanie brakujących informacji lub dokumentów będziemy mieli 5 dni. Brak uzupełnienia wniosku we wskazanym czasie będzie wiązało się z odrzuceniem.

Ważne informacje:

  • wnioskowana data rozpoczęcia ważności e-identyfikatora nie może być wcześniejsza niż 14 dni
    i późniejsza niż 90 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeśli potrzebujemy identyfikator z wcześniejszą datą rozpoczęcia ważności, należy udać się do kas Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Pułaskiego 9 lub Wilczak 17 w Poznaniu. Kasy są czynne w godzinach:

  • poniedziałek 8.00-17.30,
  • wtorek - piątek 8.00-15.30.

Minimalny okres ważności e-identyfikatora mieszkańca i osoby z niepełnosprawnością to 3 miesiące,
a maksymalny to 1 rok. E-identyfikator kombatanta Czerwca 1956 r. sprzedawany jest na okres nie krótszy niż
6 i nie dłuższy niż 12 miesięcy.

W sprawach dotyczących Zarządu Dróg Miejskich zapraszamy do kontaktu z Biurem Poznań Kontakt
pod numerem telefonu 61 646 33 44.

KR/ZDM