Nowoczesne formy stosowania prawa w biznesie

Decydując się na założenie własnego biznesu stajemy przed poważnym wyzwaniem. Biznes musi nie tylko zarabiać. Przedsiębiorcy muszą spełniać nałożone na nich obowiązki, a ich niedopełnienie wiąże się z możliwością otrzymania mandatu, utraty majątku, lub nawet - w skrajnych przypadkach - pozbawienia wolności.

Ostatnie lata przynoszą jednak pozytywne zmiany w prawie, które mają zminimalizować biurokrację i nadążyć za rozwojem technologicznym. Państwo stara się ułatwić przedsiębiorcom komunikację z urzędami, wprowadzając usługi elektroniczne. W ślad za tym podąża branża IT.

Na warsztacie omówimy rozwiązania technologiczne, które ułatwiają i przyśpieszają prowadzenie biznesu.

. - grafika artykułu
Nowoczesne formy stosowania prawa w biznesie

Termin: 10 października 2018 r., godz. 16:00-19:00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 404, sala C (II piętro)

Dla kogo:

  • Osoby niosące się z zamiarem otwarcia działalności gospodarczej lub założenia spółki
  • Właściciele start-up'ów
  • Przedsiębiorcy poszukujący metod usprawnienia swojego biznesu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii

Plan szkolenia:

I. PRAWNE ASPEKTY PROWADZENIA BIZNESU. O CZYM KAŻDY PRZEDSIĘBIORCA POWINIEN WIEDZIEĆ?

  1. Podstawowe pojęcia prawa cywilnego
  2. Podstawowe pojęcia prawa handlowego
  3. Obowiązki przedsiębiorcy wynikające z przepisów podatkowych
  4. Odpowiedzialność członków zarządu i rad nadzorczych
  5. Wykorzystanie formy dokumentowej w obrocie gospodarczym - case studies
  6. Ćwiczenie aktywizujące: Najważniejsze zmiany w prawie - jak je wyszukiwać i interpretować? Czego możemy spodziewać się w najbliższych miesiącach?

II. PRZEGLĄD NARZĘDZI, KTÓRE USPRAWNIAJĄ PROWADZENIE BIZNESU

  1. WARSZTAT: Narzędzia ułatwiające komunikację pomiędzy przedsiębiorcami
    1. narzędzia do generowania treści dokumentów - case study przedsiębiorców wykorzystujących takie narzędzia w codziennej pracy 
    2. narzędzia do zawierania umów online - case study przedsiębiorców wykorzystujących narzędzie w codziennej pracy 
    3. narzędzia do szyfrowania dokumentów  - case study przedsiębiorców wykorzystujących narzędzie w codziennej pracy 
    4. demonstracja funkcji najpopularniejszych na rynku rozwiązań
  2. WARSZTAT: Narzędzia ułatwiające komunikację z sektorem publicznym - demonstracja narzędzi
    1. ePUAP
    2. biznes.gov.pl
    3. EKRS.gov.pl
    4. EKW.gov.pl

Prowadzący szkolenie:

Bartłomiej Majchrzak - współtwórca Umownika - aplikacji do zawierania umów online, autor bloga www.technologiewbiznesie.pl. Specjalista w dziedzinie Legal Tech. Wykładowca WSB w Poznaniu.

Łączy wiedzę prawniczą z doświadczeniem w obszarze e-marketingu i wykorzystania technologii w rozwoju przedsiębiorstw.  Pomaga przedsiębiorcom wybierać i wdrażać narzędzia informatyczne, od prostego Umownika po zaawansowane narzędzia marketing automation. W wolnym czasie zajmuje się pilotowaniem drona oraz wyprawami wysokogórskimi.

Michał Trzecki - adwokat z ponad 6-letnią praktyką w obsłudze prawnej klientów indywidualnych i korporacyjnych, w szczególności w sektorze MŚP, startupach i spółkach technologicznych. W swojej praktyce zawodowej zajmuje się również obroną w procesach karnych i karno-skarbowych oraz w zakresie postępowań karno-gospodarczych (white-collar crimes, czyli przestępstwa tzw. "białych kołnierzyków"). Mocny nacisk kładzie na rzetelność i terminowość realizowanych zadań.

Rejestracja:

  • e-mailowo, pod adresem: pdp@um.poznan.pl