Fundusz pożyczkowy Jeremie2- szansą na założenie i rozwój przedsiębiorstwa

ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Urząd Miasta Poznania i Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie pt. "Fundusz pożyczkowy Jeremie2- szansą na założenie i rozwój przedsiębiorstwa".

Polska Fundacja Przedsiębiorczości zaprasza na szkolenie z zakresu:

I. możliwości skorzystania z tzw.

Małej Pożyczki Inwestycyjnej z programu Jeremie2

przez polskie mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom z województwa wielkopolskiego -

  • Kwota pożyczki: do 500 000,00 zł  (w tym pożyczki do 100 tys. zł tylko dla mikro i małych przedsiębiorstw)
  • Okres karencji: do 6 miesięcy
  • Grupa docelowa: mikro, małe i średnie  przedsiębiorstwa
  • Oprocentowanie:
    • od 1,85% na warunkach pomocy de minimis - dla mikroprzedsiębiorstw, start-upów (tj. firm działających na rynku do 24 miesięcy), przedsięwzięć realizowanych w ramach inteligentnych specjalizacji oraz wiejskich obszarów funkcjonalnych,
    • od 2,45% dla pozostałych małych i średnich przedsiębiorstw
  • Brak innych opłat , prowizji i udziału własnego
  • Okres spłaty: do 84 miesięcy
  • Cel finansowania: finansowanie przedsięwzięć, realizowanych na terenie województwa wielkopolskiego, mających na celu rozwój bądź wzmocnienie potencjału gospodarczego Ostatecznych Odbiorców, zwiększenie lub umocnienie ich pozycji na rynku lub podniesienie ich konkurencyjności

II.  możliwości skorzystania z niskooprocentowanej (0,44% rocznie) pożyczki z programu :

"Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie II" przez osoby bezrobotne i absolwentów szkół do czwartego roku po ukończeniu szkoły

Program szkolenia:

1. omówienie grupy docelowej dla których dedykowane są ww. programy

2. możliwości przeznaczenia środków

3. warunki finansowania

4. omówienie przykładowego wniosku o pożyczkę

Termin: 30 maja 2019 r., godz. 09.00 - 10.30

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Serdecznie zapraszamy

Rozwój organizacji MŚP w kierunku turkusowego zarządzania

u;. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Zapraszamy na bezplatną konferencję pt. Rozwój organizacji MŚP w kierunku turkusowego zarządzania. Konferencja organizowana jest przez Akademię Rozwoju Kompetencji i Poznań Biznes Partner i skierowana jest do zarządzających firmami MŚP i ich właścicieli.

Turkusowe organizacje są traktowane jako remedium na cało zło współczesnego świata pracy. Temat staje się nie tylko modny, ale inspiruje wiele osób do myślenia i działania. Na naszej konferencji eksperci i praktycy zarządzania opowiedzą o szansach i zagrożeniach wynikających z wdrażania turkusowych organizacji w polskich realiach, ale także o alternatywie jaką mają dla tak zwanych turkusowych organizacji.

ZAPISZ SIĘ

Dla kogo:

Dla właścicieli, prezesów, dyrektorów zarządzających, pracowników działów HR firm MŚP zatrudniających od około 40 - do około 200 pracowników.

Tematyka konferencji:

  • Maciej Sasin - Turkusowe organizacje - spojrzenie przez pryzmat zaangażowania
  • Tomasz Sierszchuła - Turkusowe organizacje: zderzenie z polską kulturą pracy
  • Aleksandra Pszczoła - jeśli nie turkus to co? doświadczenia praktyka.
  • Tomasz Sierszchuła - Wróg jest w nas samych - spojrzenie właściciela w lustro.
  • Maciej Sasin - Od czego zacząć transformację firmy?
  • Panel dyskusyjny z udziałem w/w ekspertów: Szanse i zagrożenia związane z rozwojem organizacji

Termin: 29 maja 2019 r., godz. 11.00 - 15.00 (rejestracja od 10.00)

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Prowadzący:

Tomasz Sierszchuła. Specjalizuje się w przeprowadzaniu zmian w organizacjach pracując jako interim manager. Ma na swoim końce kilka projektów przeprowadzonych zarówno w firmach produkcyjnych jak i usługowych z różnych branż (reklama, IT, automatyka). Poza tym prowadzi coachingi biznesowe dla właścicieli firm i menadżerów oraz szkolenia zarówno z kompetencji miękkich jak i zarządzania strategicznego, zarządzania operacyjnego a także kompetencji zarządczych.

Maciej Sasin - Pomaga firmom budować zaangażowanie pracowników w cele organizacji. Od 13 lat prowadzi firmę doradczo - szkoleniową Akademia Rozwoju Kompetencji, która w 2017 roku została nagrodzona tytułem Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości. Przez 6 lat zarządzał działem HR w firmie z branży motoryzacyjnej (dealerzy Audi, Bentley, Porsche, Skoda,VW) , gdzie odpowiadał za rekrutację, coaching, wdrażał i szkolił pracowników z zakresu technik sprzedaży, kompetencji managerskich i osobistych oraz odpowiadał za komunikację wewnętrzną. Autor książek Budowanie zaangażowania pracowników, Efektywny system pracy oraz Skuteczna sprzedaż.

Gość specjalny:

Aleksandra Pszczoła -założycielka i CEO Bee Talents. W branży tech działa od 2010 roku, gdzie przeszła drogę od budowania prostej aplikacji mobilnej, do stworzenia firmy rekrutacyjno-consultingowej. Na co dzień, razem ze swoim zespołem, znajduje najlepsze talenty dla firm z branży IT w Polsce i za granicą, szkoli rekruterów oraz pokazuje swoim klientom jak dbałość o kulturę organizacyjną wspiera realizację ich celów biznesowych. Prelegentka na wydarzeniach takich jak m.in.: Kongres Profesjonalistów HR, Warszawskie Dni Rekrutacji czy HR Camp, a także autorka artykułów poświęconych rekrutacji i employer brandingowi. "Szef HR" w roku 2014. Wielka fanka szkoły Sheryl Sandberg i Patty McCord.

(nie)bezpieczny szef, (nie)bezpieczny pracownik. Szkolenie z ochrony przed cyberprzestępczością

u;. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Człowiek stanowi najsłabsze ogniwo w łańcuchu zabezpieczeń. Odwróćmy role. Sprawmy, aby najsłabsze ogniwo stało się najmocniejszą linią obrony. Dowiedz się jak działa haker, poznaj metody ochrony przed potencjalnymi atakami i ponieś poziom bezpieczeństwa w swojej organizacji. Nabyte umiejętności pomogą Tobie lub/i Twoim pracownikom rozpoznać zagrożenie i uniknąć sytuacji mogącej doprowadzić do naruszenia prywatności, wycieku danych, kar finansowych czy utraty wizerunku. 

Agenda:

- dlaczego człowiek stanowi najsłabsze ogniwo w łańcuchu zabezpieczeń? 

- co to są socjotechniki i dlaczego są takie skuteczne?

- przykład ataku socjotechnicznego

- metody rozpoznawania ataków socjotechnicznych

- rodzaje ataków

- skutki działań cyberprzestępców dla organizacji

- ochrona przed cyberprzestępcami - zasady korzystania z poczty elektronicznej, Wi-Fi, urządzeń mobilnych, USB, zarządzanie stroną internetową

- szyfrowanie danych jako jedyna forma ochrony przed wyciekiem

- kopie zapasowe

Termin: 22 maja 2019r., godz. 17:00 - 20:00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Prowadzący:

Artur Markiewicz z cyberkurs.online związany jest z informatyką od 1991 roku, a od 13 lat z rynkiem IT. W tym czasie zdobył doświadczenie i wiedzę, którą skutecznie przekazuje dalej. Codzienne spotkania z ludźmi wnoszą nowe pomysły, którymi warto dzielić się z innymi podczas szkoleń. Uczestnictwo w organizacji Toastmasters (organizacja non-profit będąca światowym liderem w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i przywódczych)  pomaga skutecznie przekazywać wiedzę o czym świadczą wysokie wyniki anonimowych ankiet.

Przeszkoliłem w poprzednim roku ponad 700 osób z tej tematyki, jestem jej fascynatem i uwielbiam przekazywać wiedzę.

Katarzyna Abramowicz Radczyni prawna z wieloletnim doświadczeniem w agencjach rządowych oraz w sektorze prywatnym. Była przedstawicielką KIRP w Brukseli.

Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań internetowych. Współtwórczyni serwisów bilety24.plprzelewy24.plspecprawnik.ploduslug.plspecfile.pl.

Katarzyna Abramowicz jest również prelegentką największych konferencji w Polsce związanych z tematyką prawniczą i nowymi technologiami takich jak VII Konferencja i Narodowy Test Interoperacyjności Podpisu Elektronicznego CommonSign 2017, Nowoczesna kancelaria i dział prawny - bezpieczeństwo danych, obieg dokumentów i zarządzanie sprawami, Law Summit, Konferencja naukowa Cyberbezpieczeństwo w Mediach, LegalTech Polska, międzynarodowa konferencja CyberSec, Impact Fintech 2017. 

Laureatka StartUp Europe Awards 2017. Pierwsze kroki w biznesie internetowym stawiała w 1998 roku zakładając wraz z ojcem spółkę DialCom, a następnie DialCom24. 

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Zarządzanie projektami

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu wraz Polską Izbą Gospodarczą Importerów, Eksporterów i Kooperacji, z oraz z Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: "Zarządzanie projektami".

Termin: 21-22 maja 2019 r., godz. 08.00 - 16.00

Miejsce: Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Dzień 1

I. Każde działanie w firmie to projekt.

II. Metodyka zarządzania projektem.

III. Organizacja pracy w ramach projektu.

IV. Budowanie zespołu projektowego (budowanie relacji, umiejętności interpersonalnych w zarządzaniu projektem).

V. Planowanie i budżetowanie projektu.

VI. Komunikacja w projekcie.

Dzień 2

VII. Budowa poprawnego harmonogramu.

VIII. Dokumentacja projektu.

IX. Nadzór nad realizacją projektu.

X. Zarzadzanie ryzykiem, współpraca z dostawcami.

XI. Zamkniecie projektu.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 10.05.2019 r. (karta zgłoszeniowa w załączeniu) drogą mailową: zgloszenia.szkolenia@irpoznan.com.pl Ilość miejsc jest ograniczona. Bliższych informacji udzielają: Dagmara Janiszewska tel. 61 859 35 33 oraz Ewa Krupska tel.: 61 859 35 26.

Serdecznie zapraszamy

Przygotuj swoja firmę na BREXIT

u;. 28 Czerwca 1956 r. nr 404

Miasto Poznań i Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu zapraszają na szkolenie pt. Przygotuj swoja firmę na BREXIT.

Termin: 16 maja 2019 r., godz. 10:00-15:00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 404, sala C (II piętro) 

Program szkolenia: 

  • 10:00 - 11:00 Pan Dariusz Strugliński - Naczelnik Wydziału Podatku od Towarów i Usług - "Podatek VAT w imporcie i eksporcie" - 1h
  • 11:00 - 12:00 Pan Jarosław Karski - Kierownik Oddziału Celnego w Poznaniu -  "Podstawowe informacji o BREXIT oraz podstawowe zasady towarzyszące importowi i eksportowi (konieczność przygotowania zgłoszenia celnego, sposoby jego przekazania organom celnym, funkcjonujące systemy operacyjne, ograniczenia, pozwolenia)"  - 1h
  • 12:00-12:20 Przerwa kawowa
  • 12:20 - 13:40 Pani Ewa Halkiewicz - Starszy ekspert skarbowy z Wydziału Centralna Rejestracja - "Informacje ogólne na temat Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych [PUESC]. Rejestr EORI w Polsce i UE. Procedura rejestracji osoby fizycznej oraz firmy z wykorzystaniem PUESC" - 60 min
  • 13:40- 14:40 Pani Żaneta Szafrańska - Zastępca Naczelnika Wielkopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego od Pionu Orzecznictwa -  "Nomenklatura Scalona i klasyfikacja taryfowa towarów" - 1h.
  • 14:40- 15:00 Pytania od uczestników

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Serdecznie zapraszamy!

Prawo we własnej firmie - obowiązki pracodawcy w świetle nowelizacji przepisów

ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404

Miasto Poznań wraz z Fundacją Rozwoju Integro, przy współpracy z Kancelarią Adwokacką adw. Eweliny Pernet - Szóstak, zapraszają na dwudniowe, bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców za zakresu Prawa Pracy. 

W czasie szkolenia poruszone zostaną tematy:

1. Nowelizacji Prawa Pracy,

2. Optymalizacji zatrudnienia: zwolnienia grupowe i indywidualne, zmiany warunków pracy i płacy,

3. Czasu pracy i urlopów pracowniczych w praktyce - przepisy po nowelizacji,

4. Świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz zasad wypłacania wynagrodzeń,

5. Odpowiedzialność pracodawcy w związku z niewywiązywaniem się z jego obowiązków na gruncie kodeksu pracy oraz procedury postępowania, która musi być podjęta przez pracodawcę w sytuacji wypadku przy pracy na terenie zakładu pracy,

6. Zastosowanie przepisów w praktyce. 

Szkolenie i warsztaty poprowadzą doświadczeni trenerzy i praktycy prawa z Kancelarii EPS. 

Szkolenie dwudniowe, w godzinach 10.00 - 15.00.

Zapewniamy bufet kawowy dla uczestników.

Zapisy dostępne pod adresem: https://717684-4.evenea.pl/

Efektywność osobista handlowca

UL. 28 CZERWCA 1956 NR 400, sala D na parterze

Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: Efektywność osobista handlowca.

TERMIN: 13-14.05.2019r.

MIEJSCE:Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania, PRZY UL. 28 CZERWCA 1956 NR 400, sala D na parterze

Organizator: POLSKA IZBA GOSPODARCZA IMPORTERÓW, EKSPORTERÓW I KOOPERACJI

Cel szkolenia:

- autodiagnoza

- pozyskanie wiedzy i inspiracji do rozwoju osobistego

- poznanie technik automotywacji, planowania, radzenia sobie ze stresem

- rozwój samoświadomości

Rejestracja do 10.05.2019.

Zgłoszenia przyjmowane są za załączonym formularzu na adres: izba@pcc.org.pl

Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona do 15 -20 uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Podczas warsztatu uczestnicy otrzymają wydrukowane materiały dydaktyczne, certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, zapewnione zostaną napoje.Dodatkowo przewidujemy bezpłatny mentoring: przewidujemy wyznaczenie dwóch dodatkowych min. 2-h dyżurów w siedzibie Izby, Plac Wolności 18, 61-739 Poznań, podczas których uczestnicy będą mogli skorzystać z bezpłatnego wsparcia w zakresie tematów, które ich interesują, związane z tematyką szkolenia.

Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadańpublicznych.

W ZAŁĄCZENIU SZCZEGÓŁOWY PROGRAM

Szkolenie poprowadzi Pani Aneta Wyrwas

Politolog, od 2002 roku trener biznesu i negocjator, wykładowca-praktyk w ramach studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Specjalizuje się w badaniu i diagnozowaniu przedsiębiorstw w zakresie procesów zachodzących w zespołach pracowniczych i wypracowywaniu efektywnych rozwiązań w celu zwiększenia efektywności. Definiuje problemy, wskazuje grupom zarządczym możliwe rozwiązania i ich konsekwencje. Ma na swoim koncie wiele kompleksowych projektów: konstruowania systemów sprzedażowych, konstruowania systemów premiowych, czy konstruowania programów outplacementowych w tym m.in. dla Poczta Polska.  Wielokrotnie tworzyła w firmach projekty typu high potential czy długofalowego rozwoju osobistego zarówno dla kadry menedżerskiej, jak i handlowej. Prowadzi warsztaty z zakresu kompetencji handlowych i menedżerskich m.in. sprzedaży, negocjacji handlowych, telemarketingu, obsługi klienta, prezentacji, komunikacji, zespołowości, asertywności, zarządzania, motywowania, rozwiązywania sytuacji trudnych, NLP i wiele innych. Posiada doświadczenie w pracy z zespołami handlowymi i menedżerskimi. Jest współautorem projektów szkoleniowych dofinansowanych z funduszy unijnych m.in. dla KIGNET sieci Aktywizacji Zawodowej Kobiet oraz dla sieci sklepów miniMAL (obecnie BILLA). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologia w zarządzaniu. Interesuje się wywieraniem wpływu na ludzi zarówno w kontaktach bezpośrednich, jak i poprzez mass-media, zarówno w dziedzinie handlu, jak i polityki. Prywatnie interesuje się pszczelarstwem i fortyfikacjami pruskimi znajdującymi się na terenie Polski, a zwłaszcza na terenie miasta Poznania.

Myślenie Projektowe (Design Thinking) w nowoczesnej firmie

ul. 28 czerwca 1956 nr 400, sala D na parterze

Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: Myślenie Projektowe (Design Thinking) w nowoczesnej firmie.

Termin: 6-8.05.2019

Miejsce: Poznań, Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania przy ul. 28 czerwca 1956 nr 400, sala D na parterze

Organizator: Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji

Cel szkolenia:

  • pozyskanie wiedzy teoretycznej w zakresie Design Thinking
  • zapoznanie się z przykładami i rozważenie trudności występujących przy realizacji projektów
  • zdobycie wiedzy praktycznej w zakresie Design Thinking i zarządzania projektami

Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadańpublicznych.

W ZAŁĄCZENIU SZCZEGÓŁOWY PROGRAM

Szkolenie poprowadzi Pani Aneta Wyrwas: 

Politolog, od 2002 roku trener biznesu i negocjator, wykładowca-praktyk w ramach studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Specjalizuje się w badaniu i diagnozowaniu przedsiębiorstw w zakresie procesów zachodzących w zespołach pracowniczych i wypracowywaniu efektywnych rozwiązań w celu zwiększenia efektywności. Definiuje problemy, wskazuje grupom zarządczym możliwe rozwiązania i ich konsekwencje. Ma na swoim koncie wiele kompleksowych projektów: konstruowania systemów sprzedażowych, konstruowania systemów premiowych, czy konstruowania programów outplacementowych w tym m.in. dla Poczta Polska.  Wielokrotnie tworzyła w firmach projekty typu high potential czy długofalowego rozwoju osobistego zarówno dla kadry menedżerskiej, jak i handlowej. Prowadzi warsztaty z zakresu kompetencji handlowych i menedżerskich m.in. sprzedaży, negocjacji handlowych, telemarketingu, obsługi klienta, prezentacji, komunikacji, zespołowości, asertywności, zarządzania, motywowania, rozwiązywania sytuacji trudnych, NLP i wiele innych. Posiada doświadczenie w pracy z zespołami handlowymi i menedżerskimi. Jest współautorem projektów szkoleniowych dofinansowanych z funduszy unijnych m.in. dla KIGNET sieci Aktywizacji Zawodowej Kobiet oraz dla sieci sklepów miniMAL (obecnie BILLA). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologia w zarządzaniu. Interesuje się wywieraniem wpływu na ludzi zarówno w kontaktach bezpośrednich, jak i poprzez mass-media, zarówno w dziedzinie handlu, jak i polityki. Prywatnie interesuje się pszczelarstwem i fortyfikacjami pruskimi znajdującymi się na terenie Polski, a zwłaszcza na terenie miasta Poznania.

Rejestracja do 02.05.2019

Zgłoszenia przyjmowane są za załączonym formularzu na adres: izba@pcc.org.pl

Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona do 15 -20 uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Podczas warsztatu uczestnicy otrzymają wydrukowane materiały dydaktyczne, certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, zapewnione zostaną napoje. Dodatkowo przewidujemy bezpłatny mentoring: przewidujemy wyznaczenie dwóch dodatkowych min. 2-h dyżurów w siedzibie Izby, Plac Wolności 18, 61-739 Poznań, podczas których uczestnicy będą mogli skorzystać z bezpłatnego wsparcia w zakresie tematów, które ich interesują, związane z tematyką szkolenia.

Zasady sporządzania biznesplanu

Poznań, ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406

Urząd Miasta Poznania zaprasza na bezpłatne szkolenie pt. "Zasady sporządzania biznesplanu". Szkolenie adresowane jest do osób planujących podjęcie własnej działalności gospodarczej oraz funkcjonujących już na rynku przedsiębiorców.

Program szkolenia:

1. Informacja o realizatorze przedsięwzięcia.

2. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia.

3. Informacje o produktach/usługach.

4. Analiza marketingowa

- rynek

- odbiorcy

- dostawcy

- główni konkurenci

- działania marketingowe.

5. Harmonogram uruchomienia działalności gospodarczej.

6. Plan finansowy

- nakłady w ramach przedsięwzięcia i źródła finansowania inwestycji

- planowane wpływy i wydatki

- aktywa trwałe i obrotowe - źródła ich finansowania.

7. Zatrudnienie

- formy zatrudnienia i rozliczeń

- czas pracy.

8. Wyposażenie specjalistyczne.

Termin: 25 kwiecień 2019r., godz. 16:00 - 19:00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Zapraszamy serdecznie!

Bezpłatne warsztaty: Rozwiń firmę za pomocą modelu Canvas

ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404

Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji zaprasza do wzięcia udziału w praktycznych, bezpłatnych warsztatach pt.: Rozwiń firmę za pomocą modelu Canvas. Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.

Termin:  24-26.04.2019r.
Miejsce: Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania, przy ul. 28 Czerwca 1956r.  nr 404 sala C (II piętro)
Organizator: Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji

AGENDA:
I.    MODEL CANVAS - WPROWADZENIE
II.    PODZIAŁ POTENCJALNYCH KLIENTÓW
III.    USTALENIE WARTOŚCI
IV.    UTRZYMANIE RELACJI Z KLIENTEM
V.    IDENTYFIKACJA PROCESÓW
VI.    NIEZBĘDNE ZASOBY DO REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘCIA
VII.    ZDEFINIOWANIE PYTAŃ POMOCNICZYCH DLA KAŻDEGO Z SEGMENTÓW TWORZĄCYCH MODEL CANVAS
VIII.    WYPRACOWANIE GRAFICZNEGO SZKICU STRATEGII DO REALIZACJI PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO NA INDYWIDUALNYCH PRZYKŁADACH UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

Rejestracja do 19.04.2019:  formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmowane są na załączonym formularzu na adres: izba@pcc.org.pl
Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona do 15 -20 uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Cel szkolenia:
Canvas opisuje sposób w jaki firma powinna wykorzystać swoje zasoby organizacyjne, aby móc tę wartość na rynku zaproponować. Propozycją wartości będą produkty lub usługi, które firma dostarcza określonej grupie klientów. Wartość ta musi mieć dla klientów znaczenie, stanowić dla nich poszukiwany przez nich zbiór korzyści, powodować, że wybiorą ofertę konkretnego przedsiębiorstwa, a nie jego rynkowych konkurentów.

Trenerzy:

Magdalena Robaszkiewicz, Janetta Sałek.

Bliższych informacji udziela Pani Iwona Wesołek, tel. (61) 851-78-48

ABC przedsiębiorczości, czyli jak założyć małą firmę

ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, Poznań

Polska Fundacja Przedsiębiorczości - jako instytucja wspierająca rozwój mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) oraz Urząd Miasta Poznania zapraszają na bezpłatne szkolenie pt. "ABC przedsiębiorczości, czyli jak założyć małą firmę".

Celem szkolenia jest przekazanie podstawowej wiedzy związanej z procedurą rejestracji działalności gospodarczej oraz z zakresu podatków obowiązujących przedsiębiorcę na podstawie przepisów podatkowych i przykładów z życia gospodarczego. Szkolenie skierowane jest do osób, które zamierzają rozpocząć lub niedawno rozpoczęły działalność gospodarczą i chcą zdobyć niezbędną wiedzę podatkową aby podjąć prawidłowe decyzje pozwalające bezpiecznie stać się świadomym przedsiębiorcą. Podczas szkolenia uczestnicy:

- nabędą umiejętność przygotowania dokumentów dotyczących rejestracji działalności gospodarczej na podstawie części warsztatowej szkolenia

- zdobędą fundamentalną wiedzę w zakresie podstawowych podatków obowiązujących przedsiębiorcę

- wypracują na bazie szkolenia oraz materiałów szkielet i ramy funkcjonowania własnej firmy.

Szczegółowy harmonogram szkolenia przesyłamy w załączeniu. Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, a po szkoleniu - zaświadczenie o uczestniczeniu w szkoleniu.

Termin: 18 kwietnia 2019 r., godz. 09:00 - 16:00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Szkolenie poprowadzi pani Beata Kuśmierek - praktyk, doświadczony doradca gospodarczy, trener z obszarów podatkowych, certyfikowany księgowy, przedsiębiorca - właścicielka firmy TAX DEAL certyfikowanej jednostki szkoleniowej SUS 2.0, wykładowczyni Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości posiadająca Europejski Certyfikat Kompetencji Biznesowych.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Zgłoszenie uczestnictwa w szkoleniu jest jednoznaczne z potwierdzeniem przez Uczestnika zapoznania się z Ogólnymi warunkami organizacyjnymi szkoleń PFP i wyrażeniem zgody na ich zastosowanie. Zapraszamy do rejestracji na szkolenie na stronie internetowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości LINK. W razie pytań, prosimy o kontakt z panią Patrycją Pińkowską tel.: (91) 312 92 22, e-mail: p.pinkowska@pfp.com.pl

Zapraszamy serdecznie!

Sprzedaż na rynkach zagranicznych - specyfika transakcji zagranicznych, korzyści i ryzyka

Poznań, WDGR przy ul. 28 czerwca 1956 nr 404, sala C (II piętro)

Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: "Sprzedaż na rynkach zagranicznych - specyfika transakcji zagranicznych, korzyści i ryzyka"

Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.

Data: 15-17.04. 2019 r.

Miejsce: Poznań, WDGR przy ul. 28 czerwca 1956 nr 404, sala C (II piętro)

Organizator: Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji

Rejestracja do 11.04.2019

Zgłoszenia przyjmowane są za załączonym formularzu na adres: izba@pcc.org.pl

Cel szkolenia:

Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań i przygotowań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Przedsiębiorcy oprócz produktów/usług, które chcą sprzedawać zagranicznym kontrahentom powinni posiadać wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych, wiedzę prawną, marketingową, zaplecze finansowe, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji. 

Współpraca gospodarcza na rynkach zagranicznych wiąże się z powstawaniem sytuacji losowych, często niezależnych od zagranicznych partnerów, jednakże do tej grupy ryzyk z pewnością nie należy wybór partnera. Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje z jednej strony  korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony "bolesne" w przypadku wyboru partnera nieuczciwego. Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć podejmując odpowiednie kroki. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych możemy próbować je minimalizować.

Sylwetka trenera

Janetta Sałek - absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing. Ukończyła studia podyplomowe Przygotowanie i Zarządzanie projektami UE prowadzone przez Stowarzyszenie Inicjatyw Menedżerskich Instytut Biznesu oraz Studium Prawa Europejskiego w Warszawie pod naukowym i dydaktycznym patronatem Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Absolwentka podyplomowego Studium Biznesu Międzynarodowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła również podyplomowe Studium z Zakresu Zarządzania w Organizacjach Pozarządowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.

Przez 17 pracowała jako doradca Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji w Poznaniu. Długoletni koordynator polskiej wystawy podczas Berlińskich Targów Gruene Woche. Świadczyła usługi konsultingowe z zakresu strategii rozwoju przedsiębiorstw, w tym na potrzeby pozyskiwania dofinansowań unijnych. Jest twórcą biznes planów dla przedsiębiorstw, analiz marketingowych, analiz rynkowych, raportów finansowych, rozliczeń projektów unijnych od strony finansowej i merytorycznej.

Aspekty formalno-prawne i społeczne zatrudniania obywateli Ukrainy w Polsce.

u;. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Miasto Poznań i Aleksandra Kuźmicz z Fair Play Job zapraszają na spotkanie pt. Aspekty formalno-prawne  i społeczne zatrudniania obywateli Ukrainy w Polsce. "Nasi" ukraińscy pracownicy. Anatomia firmy.

Termin: 17 kwietnia 2019 r., godz. 12:00-16:30

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Dla kogo: pracowników działów kadr, rekrutacji, hr, kierowników i dyrektorów produkcyjnych, menagerów, osób kierujących zespołami pracowniczymi, członków zarządu dużych i średnich firm.

Celem spotkania jest dostarczenie praktycznych rozwiązań, usystematyzowanie wiedzy, wymiana cennych doświadczeń i zaczerpnięcie inspiracji. Szczególnie w zakresie legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców w Polsce.

Im więcej rozmów o różnorodności i inkluzywności, tym mniej bliskich spotkań ze stereotypami.

Program spotkania podzielony został na dwie podstawowe części.

12.00 - 12.20 Rejestracja uczestników i kawa na miły początek

12. 20 Przywitanie gości, rozpoczęcie spotkania.

12.20-14.00 - część pierwsza

I. Zatrudnienie cudzoziemców spoza Unii Europejskiej w Polsce z perspektywy legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców w Polsce.

- Podstawowe zagadnienia i przepisy.

- Procedury legalizacyjne w praktycznym ujęciu.

- Dobre praktyki.

- Najczęstsze błędy.

- Ćwiczenia z zatrudniania i legalizowania.

14.00-14.20 Przerwa kawowa, czas dla nas

14.20 - 16.00 - część druga

II. Cudzoziemiec na stanowisku pracy. Zatrudnienie imigranta w firmie z perspektywy polskich pracowników, z perspektywy działu rekrutacji i HR, z perspektywy brygadzisty, kierownika, dyrektora produkcji czy zarządu firmy.

- Halo, czy dobrze się rozumiemy? Czy w ogóle się rozumiemy?

- Skąd wiesz, że jestem... (wstaw dowolny epitet)?

- Chaos na produkcji.

- Wellbeing. Czy znasz swoich pracowników?

- Tego nie możemy zrobić, bo co powiedzą "nasi"? I się dopiero zacznie.

- Różnice kulturowe to nie wszystko, są jeszcze wartości. Wspólne.

- Zarządzanie różnorodnością i budowanie mocnych wielokulturowych zespołów.

16.00 Networking i podziękowania za udział w spotkaniu, pożegnanie gości

Spotkanie poprowadzi:

Aleksandra Kuźmicz - promuje zasadę Fair Play w procesie poszukiwania, oferowania pracy i zatrudniania cudzoziemców na terenie RP oraz ideę ich legalnego pobytu i pracy w Polsce. Praktycznie wspiera firmy w procesie legalizacji pobytu i pracy pracowników spoza Unii Europejskiej, przeprowadzając ich przez cały proces, od opracowania dokumentów do wydania decyzji. Na pokładzie firmy klienta szkoli i wyjaśnia formalne aspekty zatrudnienia cudzoziemców w Polsce m. in. pracownikom działów kadr, hr, przełożonym zespołów pracowniczych i osobom zarządzającym firmą, a także samym pracownikom z zagranicy. Asystuje pracodawcom w pełnoprawnym procesie rekrutacji na odległość. Jest inicjatorką przedsięwzięć mających na celu postrzeganie wielokulturowości w naszym najbliższym otoczeniu (w mieście, w pracy, w szkole), jako wartości dodanej. Pomaga firmom w zrozumieniu "Ukrainności" - wielokulturowości w praktyce, integracji i budowaniu pozytywnych relacji w zespołach niejednorodnych kulturowo, co przekłada się na wymierne korzyści dla firmy. Kieruje firmą Fair Play Job.

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Serdecznie zapraszamy!

Rozwijamy przedsiębiorczość: Unijne możliwości finansowania - rozwinięcia biznesu i podniesienia kwalifikacji pracowników.

ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, Poznań

Urząd Miasta Poznania oraz Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. zapraszają na bezpłatne spotkanie informacyjne pt. "Rozwijamy przedsiębiorczość: Unijne możliwości finansowania -  rozwinięcia biznesu i podniesienia kwalifikacji pracowników".

Spotkanie skierowane jest zarówno do osób, które maja już działalność jak i tych, którzy planują jej rozpoczęcie. 

Program spotkania: 

1. 9:00 dla prowadzących działalność gospodarczą.

Jak sfinansować rozwój kompetencji swojego zespołu? Dofinansowania do szkoleń: dla kogo, ile i w jaki sposób pozyskać. 

Szkolenie poprowadzi Anna Nadstawska - kierownik zespołu w Projekcie "Usługi Rozwojowe".

2. 10.45 dla prowadzących działalność gospodarczą i zamierzających otworzyć firmę.

Pożyczki unijne jeremie2 - inwestuj pieniądze za darmo, bez wkładu własnego i bez zabezpieczeń. 

Spotkanie poprowadzi Patrycja Tomczak.

3. 11.15: dla MŚP 

Rozwój firmy z Funduszami Europejskimi - ogólny przegląd możliwości.

Spotkanie poprowadzi: Specjalista ds. FE -  Natalia Hewczuk

Termin: 15 kwietrnia 2019r., godz. 09:00 - 12:30

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95.

Zarządzanie przedsiębiorstwem

u;. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Urząd Miasta Poznania zaprasza bezpłatne na szkolenie pt. "Zarządzanie przedsiębiorstwem"

Termin: 11 kwietnia 2019 r., godz. 10:00-17:00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 404, sala C (II piętro)

Szkolenie skierowane jest do osób planujących podjęcie działalności gospodarczej lub początkujących przedsiębiorców (do 24 miesięcy).

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom podstawowej wiedzy na temat zarządzania przedsiębiorstwem oraz zaprezentowanie narzędzi i modeli przydatnych w zarządzaniu.

Program szkolenia:

10:00 - 11:30 Pojęcie zarządzania przedsiębiorstwem i podstawowe funkcje zarządzania

11:30 - 11:45 Przerwa kawowa

11:45 - 13:15 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa

13:15 - 13:30 Przerwa kawowa

13:30 - 15:00 Budowanie strategii i zarządzanie strategiczne

15:00 - 15:15 Przerwa kawowa

15:15 - 17:00 Przywództwo i zarządzanie zasobami ludzkimi

Szkolenie poprowadzi Pan Artur Zalewski

Doradca biznesowy z kilkuletnim doświadczeniem w konsultingu gospodarczym. Od 2014 roku związany z usługami doradczymi dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Posiada doświadczenie w sprzedaży i negocjacjach na poziomie zarządów firm oraz zarządzaniu zespołem. Prowadzi działalność w zakresie doradztwa gospodarczego dla firm. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem. Ukończył także studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na kierunkach "Studia Menedżerskie", "Zarządzanie projektami" oraz "Lean Six Sigma - optymalizacja procesów". Aktualnie doktorant Wydziału Gospodarki Międzynarodowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

-             e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl

-             telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Serdecznie zapraszamy!