na różowo-fioletowo-czerwonym tle biały tytuł i nazwiska autorów spektaklu

opera w czterech aktach

libretto: Arrigo Boito na podstawie dramatu Williama Szekspira

Bitewne zwycięstwa, miłość podwładnych, ukochana żona - los jest łaskawy dla Otella. Jednak szczęśliwe chwile przemijają niepostrzeżenie, gdy umysłem bohatera zaczyna rządzić podejrzliwość, a sercem - zazdrość. Nękające Otella pytanie o wierność pięknej Desdemony spycha go w otchłań zwątpienia i prowadzi do zagłady.

Okrzyknięty arcydziełem opery tragicznej "Otello" potwierdził muzyczny geniusz Verdiego, który po sukcesie Aidy zamilkł na kilkanaście lat. I choć kompozytor nie próżnował, bo stworzył nową wersję "Don Carlosa", wycyzelował "Simona Boccanegrę" i upamiętnił poruszającą "Messa da Requiem" swego młodego przyjaciela Alessandra Manzoniego, to publiczność domagała się kolejnych operowych hitów na miarę "Traviaty" czy "Rigoletta". Znajomość z Arrigiem Boito, uzdolnionym poetą i kompozytorem, zaowocowała triumfalnym powrotem Verdiego na scenę. Zapewne młodzieńcza odwaga sprawiła, że Boito bez obaw podjął współpracę z kompozytorem i bez drżenia pióra przysposobił dramat Szekspira do wymogów operowego libretta, tworząc dzieło niemal idealne. Doskonałość tchnęła w nie muzyka Verdiego.

materiały Teatru Wielkiego 

Bilety dostępne w:

Kup bezpośrednio:

Zobacz www.opera.poznan.pl