SZKOŁA ONLINE - jak zadbać o relacje, współpracę i zaangażowanie uczniów podczas nauki zdalnej.

Czyli o tym, jak utrzymać zaangażowanie uczniów podczas zajęć online?

. - grafika artykułu
SZKOŁA ONLINE - jak zadbać o relacje, współpracę i zaangażowanie uczniów podczas nauki zdalnej.

Mamy przyjemność zaprosić na bezpłatne szkolenie, które odbędzie się w środę 20 stycznia 2021 r. godzina 18:00 do 19:30. Prowadzone będzie przez Joannę Mytnik - specjalistę w dziedzinie aktywizacji uczniów podczas zajęć lekcyjnych, w tym zajęć on-line.

Szkolenie dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych: szkoły podstawowe, średnie oraz uczelnie wyższe. Na spotkanie zapraszamy również trenerów, szkoleniowców szukających inspiracji w prowadzeniu zajęć online oraz zajęć stacjonarnych.

Program spotkań dla nauczycieli został zainicjowany w ramach projektu "Uczelnie szkołom - o finansach z NBP" realizowanego przez Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. Projekt obejmował warsztaty z zakresu innowacyjnych metod dydaktycznych w nauczaniu ekonomii i przedsiębiorczości.

Szkolenie dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych (online), 90 minut

Prowadząca: dr hab. Joanna Mytnik, prof. uczelni

        

Szczegóły:

TERMIN SPOTKANIA: 20 stycznia 2021r., godzina od 18:00 do 19:30

SZCZEGÓŁY:  spotkanie jest BEZPŁATNE ·      

wydarzenie online, link do spotkania będzie wysłany mailowo przed spotkaniem

ZAPISY poprzez formularz zgłoszeniowy: 

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=CZPvPDVVGEmoiomfrhD5CK7Fqbu-PWROjTRz-WfXfs1UMUNGQkFYWDhSUTA5VFBWTDhKWVVRSVNDMy4u

Program szkolenia

Podstawy procesu motywacyjnego ucznia w praktyce.

Efekt "Zoom fatigue", czyli dlaczego zajęcia zdalne są tak wyczerpujące? Nauczanie zdalne a motywacja (sposoby budowania relacji, organizowania pracy zespołowej uczniów, interakcji). "Small teaching", czyli pierwsze i ostatnie 5 minut zajęć: sposoby na koncentrację uwagi uczniów. Praca zespołowa i peer-learning (metoda Jigsaw).

Aplikacje internetowe wzbudzające motywację uczniów

Darmowe aplikacje internetowe uatrakcyjniające zajęcia, wspomagające komunikację z uczniami i motywujące ich do (współ)pracy (mentimeter, tricider, quizlet, canva).

Sposoby wykorzystania przez uczniów smartfonów na zajęciach (interaktywne quizy, chmury wyrazowe, e-fiszki, kody QR, programy do tworzenia plików graficznych).

Angażujące formy zadań

Rola emocji w procesie zapamiętywania, czyli niestandardowe sposoby przetwarzania wiedzy (m.in. infografika, mapa myśli, fiszki, hyde-park, top-ten, wywiad w wyobraźni, komiks, mowa windowa, film, blog, screencast, podkast, gra miejska, gra planszowa tworzona przez uczniów metodą design thinking).

Prowadząca: dr hab. Joanna Mytnik, prof. uczelni, Politechnika Gdańska

Jej pasją jest uczenie, najczęściej z wykorzystaniem niestandardowych metod i narzędzi, wykorzystuje gamifikację w edukacji od 2013 r. W swojej pracy dydaktycznej, poza grywalizacją, stosuje gry miejskie i planszowe, szeroko wykorzystuje nowe technologie w pracy dydaktycznej. Prowadzi szkolenia i wykłady dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych w Polsce i na świecie. Jest pomysłodawczynią i organizatorką cyklu ogólnopolskich Konferencji Dydaktyki Akademickich "Ideatorium" na Uniwersytecie Gdańskim (od 2014 r.), ekspertem i trenerem w międzynarodowym projekcie Erasmus Plus "INDOPED - aktywne metody nauczania w indonezyjskich uczelniach wyższych" (2015-2018). Laureatka nagrody "Nauczyciel Roku" im. Mrongowiusza dla najlepszych nauczycieli akademickich Uniwersytetu Gdańskiego (2019 r.). Odznaczona medalem Komisji Edukacji Narodowej (2016 r.). Od 2020 roku tworzy nową jednostkę na Politechnice Gdańskiej: Centrum Nowoczesnej Edukacji.

sieci społecznościowe