Kampania edukacyjna nt. retencji wód opadowych w szkołach podstawowych
W celu zwiększania świadomości ekologicznej młodych mieszkańców Poznania, Spółka Aquanet Retencja przygotowała kampanię edukacyjną nt. retencji wód opadowych. Kampania skierowana jest do uczniów i uczennic klas czwartych szkół podstawowych na terenie miasta Poznania. Kampania prowadzona jest przy współpracy ze spółką Termy Maltańskie. Planowany termin jej realizacji to 22 marca - Światowy Dzień Wody.
W trakcie czterdziestu pięciu minut uczniowie i uczennice obejrzą film edukacyjny, odpowiedzą na pytania z karty pracy oraz wezmą udział w dyskusji i pracy grupowej. Dzieci dowiedzą się: czym jest deszcz, jak powstaje, w jaki sposób można go zbierać, czym różni się woda kranowa od deszczowej oraz dlaczego warto wykorzystywać deszczówkę.
W celu zwiększenia zaangażowania odbiorców, w ramach kampanii przygotowano również konkurs. Na koniec lekcji dzieci otrzymają komiks z przygodami Dropci i Dropka - dwóch kropelek wody, maskotek kampanii. Zadaniem uczniów i uczennic będzie rozwinięcie historii kropelek w kontekście tego, w jaki sposób mogą wykorzystywać wodę deszczową. Klasa która zaproponuje najlepsze i najbardziej kreatywne rozwiązanie, zostanie nagrodzona 3-miesięcznymi karnetami do Term Maltańskich, a na terenie placówki do której uczęszcza zwycięska klasa, Aquanet Retencja wybuduje ogród deszczowy.
Link do materiałów edukacyjnych opracowywanych w ramach kampanii edukacyjnej nt. retencji wód opadowych.
Kontakt: Hanna Madajczyk, tel. 607 321 914
Email: hanna.madajczyk@aquanet-retencja.pl
Zobacz: www.aquanet-retencja.pl/konkurs-co-zrobic-z-tym-deszczem/