Poznań w mediach społecznościowych

Profil Miasta Poznania w serwisie Facebook został założony w maju 2010 roku. Od tego czasu grono odwiedzających fanpage City of Poznań stale się powiększa. Wysoka popularność to efekt działań miasta, które uczyniło z niego atrakcyjny kanał komunikacyjny, adresowany zarówno do samych mieszkańców, jak i turystów. To za jego pośrednictwem publikowane są informacje o wydarzeniach odbywających się w Poznaniu, a także organizowane są liczne konkursy z nagrodami. - Facebook stał się szybkim narzędziem komunikacji, który w skuteczny sposób pozwala dotrzeć do lokalnej społeczności. Dzięki bardzo dużej i zaangażowanej grupie fanów, wszelkie treści, które naszym zdaniem są warte zakomunikowania mają duże szanse dotrzeć do potencjalnych adresatów - mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. - Dzięki oficjalnemu profilowi miasta poszczególne wydziały mają też okazję śledzić oczekiwania społeczności i badać jej potrzeby. Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są dla nas sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto oraz pozwalają przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści - dodaje.
Komunikacja na Facebooku, która prowadzona jest także w języku angielskim spowodowała wzrost atrakcyjności strony również wśród zagranicznych fanów. Do efektu tego przyczyniły się przede wszystkim działania związane z UEFA EURO 2012, które przyciągnęły na oficjalny fanpage miasta także Chorwatów, Irlandczyków, Włochów, Hiszpanów, Niemców czy Anglików.
Facebookowy fanpage Poznania zintegrowany jest z innymi portalami społecznościowymi tj. z YouTubem, Pinterestem, Foursquarem i Twitterem. Ale Miasto Poznań wykorzystuje te kanały także do innych działań. To właśnie aplikacja Foursquare pozwoliła stworzyć w ubiegłym roku unikatową w skali kraju grę pt. "Check-in Poznań", która była dodatkowym elementem akcji "Poznań za pół ceny". Do gry można było dołączyć bezpłatnie na stronie www.check-in.poznan.pl, a meldując się w jednej z ponad 180 lokalizacji, biorących udział w akcji "Poznań za pół ceny", gracze otrzymywali punkty. Wszyscy w sumie zdobyli ich blisko 30 tysięcy! Dodatkowym elementem gry był Swarm na Starym Rynku (foursquarowy flashmob), w którym udział wzięło prawie 200 osób. Ci, którzy wspólnie z innymi pozostawili po sobie wirtualny ślad w centrum Poznania otrzymali w nagrodę wyjątkowe koszulki. T-shirt od Miasta Poznania można dostać także w ramach foursquarowego Speciala, który od ubiegłego roku premiuje każdy pierwszy "check-in" na Starym Rynku.
Linki do poszczególnych kanałów i aktualne liczby:
City of Poznań na portalu Facebook (100 291 fanów) https://pl-pl.facebook.com/Poznan
City of Poznań w serwisie Pinterest (399 fanów) http://www.pinterest.com/cityofpoznan/
City of Poznań w serwisie Foursquare (1213 fanów) https://foursquare.com/cityofpoznan
City of Poznań na portalu Twitter (1755 obserwujących) https://twitter.com/CityOfPoznan
Poznanpl na portalu YouTube (968 subskrypcji, ponad 2 mln wyświetleń) http://www.youtube.com/user/PoznanPL
Zobacz również

Uwaga na silne burze z opadami deszczu i gradu!

Ostrzeżenie przed długotrwałymi upałami oraz gwałtownymi burzami z deszczem i gradem

Utrudnienia w ruchu na ul. Dąbrowskiego
