Nadchodzi #PADDYMANIA

Kompozytor, polityk, mąż stanu, ale także bożyszcze kobiet i celebryta nazywany przez Amerykanów Paddy. Mowa o Ignacym Janie Paderewskim, którego barwny życiorys posłużył za inspirację do stworzenia ogólnopolskiej akcji #PADDYMANIA. Jednym z jej elementów jest teledysk, w którym wystąpili aktorzy Teatru Muzycznego w Poznaniu i gwiazda musicalu Hamilton, Sifiso Mazibuko.

#PADDYMANIA
#PADDYMANIA

Występy Paderewskiego pod koniec XIX wieku w Stanach Zjednoczonych wywoływały histerię porównywalną do tej, jaką 60 lat później wzbudzał Elvis Presley czy Beatlesi. W Polsce jest on znany przede wszystkim ze swoich osiągnięć politycznych i muzycznych, jednak autorzy kampanii #PADDYMANIA, chcą przybliżyć inne, mniej znane oblicze kompozytora. 

- Ignacy Jan Paderewski był, jest i może być wzorem i inspiracją pod warunkiem, że będziemy o nim mówić jak o człowieku z krwi i kości, a nie pomnikowej postaci. Dlatego zachęcamy do włączenia się do akcji #paddymania. W jej ramach zaprosiliśmy znane postaci polskich scen muzycznych i teatralnych, gwiazdy kina i telewizji, celebrytów, dziennikarzy, polityków a przede wszystkim młodzież, do podjęcia Paderewski challenge - zaznacza Marta Szostak z biura marketingu Teatru Muzycznego w Poznaniu i dodaje: - Chcemy w ten sposób wzbudzić zainteresowanie patriotyzmem w nowoczesny i atrakcyjny sposób oraz popularyzować wiedzę o historii Polski i postaci wybitnego męża stanu.

Akcję promuje teledysk do utworu Paddymania, który w piątek miał swoją premierę. W nagraniu wystąpił zespół wokalny i balet Teatru Muzycznego w Poznaniu oraz Sifiso Mazibuko, odtwórca roli Aarona Burra w londyńskiej wersji musicalu Hamilton. Wśród realizatorów teledysku znaleźli się choreograf Paulina Andrzejewska-Damięcka oraz duet Kissinger Twins, znany z podobnych produkcji m.in. w Wielkiej Brytanii i Chinach.

VIDEO

W ramach Paderewski challenge przygotowano kartki z napisem #PADDYMANIA , maski z wizerunkiem I. J. Paderewskiego (do pobrania w załączniku) oraz nakładki na zdjęcia profilowe na Facebooku. - Zachęcamy do korzystania z nich, publikacji zdjęć z oznaczonych tagiem #PADDYMANIA oraz wytypowania kolejnych osób do udziału w wyzwaniu - mówi Szostak.

Jak zapowiadają organizatorzy, kilka dni po premierze teledysku ogłoszony zostanie konkurs na najbardziej kreatywne zdjęcie wykorzystujące motyw maski lub tagu. Fotografie można publikować zarówno na Instagramie, jak i Facebooku. 

Oprócz polskich wydarzeń, w listopadzie w Waszyngtonie odbędzie się premierowy pokaz jednoaktowej opery Three Paderewskis, a w Nowym Jorku zaprezentowana zostanie koncertowa wersja spektaklu Virtuoso. Na tym jednak nie koniec. Wiosna przyszłego roku w Polsce zostanie przygotowany program edukacyjny dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Młodzież będzie mogła wziąć udział w interaktywnej lekcji poświęconej postaci I. J. Paderewskiego. 

Akcje zwieńczy premiera musicalu Virtuoso, która odbędzie się jesienią 2020 roku w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Spektakl będzie można też oglądać w Warszawie i Krakowie, a także na deskach teatrów w Stanach Zjednoczonych. 

Wydarzenie można śledzić na Facebooku oraz na stronie Teatru Muzycznego.

W kampanię #PADDYMANIA zaangażował się m.in. Mateusz Damięcki. Aktor, w wideo umieszczonym na portalu YouTube, zachęca do włączenia się w Paderewski challenge. 

VIDEO

Organizatorzy: Instytut Adama Mickiewicza, Teatr Muzyczny w Poznaniu.
JZ

Załączniki