"Tablitowe" spojrzenie na świat w Przedszkolu nr 124
"Tablit" daje dzieciom taką możliwość. Edukacja przedszkolna nie musi być infantylna, może dotykać tematów trudnych, a jednocześnie fascynujących dzieci - mówią twórcy programu. Od blisko trzech lat ową fascynację wykorzystują nauczyciele wraz z przedszkolakami z Przedszkola nr 124 im. "Wesołej Ludwiczki" w Poznaniu. Dzięki "Tablitowi" i jego odmiennemu spojrzeniu na edukację przedszkolną w placówce stwarza się dogodne warunki do tego, by dzieci odkrywały świat samodzielnie (metoda projektów oraz metoda QTA) oraz dyskutowały o interesujących je zagadnieniach. Nauczyciele nie przekazują tu gotowych rozwiązań, zachęcają natomiast do zadawania pytań, samodzielnego badania omawianych treści, poszukiwania i wysnuwania wniosków. Badawczy charakter edukacji i zabawy sprawa, że nie trudno w "Wesołej Ludwiczce" znaleźć przedszkolaki z lupą w ręce, czy skupiające się na zabawach, w tzw. Centrach Badawczych, gdzie zgłębiają właściwości poznawanych przedmiotów. Często w czasie zajęć przedszkolakom towarzyszą rodzice, a nawet całe rodziny, wcielające się w rolę ekspertów podczas zajęć. Osobiście oceniam efekty "tablitowych" zajęć bardzo pozytywnie- mówi Gizela Król. Okazuje się, że w czasie takich zadań dzieci bardzo szybko się otwierają, nawiązują dialog, mówią pełnymi zdaniami, zadają pytania i szukają rozwiązań trudnych, nieznanych dotąd sytuacji. Dlatego "Tablity" uważam za sukces w naszej przedszkolnej edukacji.
Efekty, jakie przynosi stymulacja aktywności badawczej oraz samodzielności poznawczej dzieci, a także rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, czy rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim sprawiają, że w tym roku wyzwanie "zmierzenia" się z "Tablitem" podjęła w placówce również najmłodsza grupa przedszkolna (2,5 i 3 - latków).
W "Wesołej Ludwiczce" zapowiada się w związku z tym niezwykle ciekawy i przepełniony atrakcjami poznawczo - badawczymi rok.