Studenci UAM najlepsi w Google Online Marketing Challenge

Trzy zespoły studentów UAM triumfowały w tegorocznej edycji jednego z największych i najbardziej prestiżowych konkursów środowiska akademickiego Google Online Marketing Challenge (GOMC). Pierwszy z nich najlepszy w Europie uzyskał tytuł "AdWords Business Regional Winner Europe", kolejny plasując się w Top5 Europy uzyskał miano "AdWords Business Finalist" oraz zespół studentów wymiany jako "AdWords Business Semi-Finalist" znalazł się w Top 15 Europy.

Studenci UAM najlepsi w Google Online Marketing Challenge
Studenci UAM najlepsi w Google Online Marketing Challenge

Studenci UAM pokonali ponad 2600 zespołów w rankingu globalnym (z 65 krajów), w tym prawie połowa pochodziła z Europy. Zespoły UAM przygotowywały się do konkursu pod opieką dra Wojciecha Czarta z Wydziału Fizyki.

Europejscy zwycięzcy: Michał Paszyn (kapitan), Marek Buliński (wice), Damian Koniuszy, Kamila Malanowicz, Kamil Poturalski, Aneta Disterheft

Zespół Top 5 Europy: Dawid Śliwiński (kapitan), Mateusz Halicki (wice), Iwona Piastanowicz, Anna Zadroga, Anna Topczewska,Tomasz Sikorski

Zespół Top 15 Europy: Paweł Prot (kapitan), Cherie Kuo, Clara Alvarez Guillen

Europejscy zwycięzcy wraz z opiekunem wezmą udział w GOMC Europe AdWords Business Winner Summit w europejskiej centrali Google w Dublinie.

Uczestnicy zajęć prowadzonych przez dr Czarta już dziewiąty rok z rzędu odnoszą sukcesy w GOMC. Od 2009 aż 6 zespołów prowadzonych przez Wojciecha Czarta znalazło się w finałowym Top 5 Europy, a 10 w półfinale (od 2011 definiowanym jako Top 15 Europy). W Top 15 Europy GOMC 2017 znalazły się jeszcze trzy zespoły dra Tymoteusza Doligalskiego ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Ze względu na znaczny wzrost wymagań w porównaniu do poprzednich edycji konkursu, sukces odniesiony w tym roku był szczególnie wyjątkowy. W poprzednich latach studenci byli oceniani ze względu na efektywność wykorzystania jedynie reklam tekstowych. W GOMC 2017 natomiast, byli oceniani pod kątem wykorzystania prawie pełnej funkcjonalności platformy AdWords m.in. przygotowania i optymalizacji reklam responsywnych, rozszerzonych tekstowych, graficznych, wideo, produktów, lightbox, Gmail i aplikacji mobilnych kierowanych na sieć wyszukiwania, reklamową, Gmail oraz YouTube. Uczestnicy mieli możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami w zakresie grafiki, wideo oraz budowania aplikacji mobilnych.

Dr Wojciech jest członkiem Global Academic Panel Google oraz jury Collegiate ECHO Marketing Challenge fundacji Marketing EDGE (Educate, Develop, Grow, and Employ). Jako oficjalny trener Internetowych Rewolucji, współorganizował z Google warsztaty, wspierane również przez Biuro Karier UAM. Wojciech Czart prowadzi również wykłady i warsztaty na renomowanych uczelniach Europy.

Źródło: Biuro prasowe UAM