Organizacja badań
Projekt badawczy objął kilka przedsięwzięć badawczych:
- studia teoretyczne nad operacjonalizacją pojęcia "jakość życia mieszkańców miasta" w postaci zbioru wskaźników subiektywnych, opartych na badaniach opinii publicznej oraz zbioru wskaźników obiektywnych uzyskiwanych w wyniku badań materiałów i dokumentów zastanych (rok 2001).
- badania jakościowe (wywiady i wywiady zogniskowane FGI) zorientowane na wybór tych aspektów życia w mieście, które w przekonaniu mieszkańców najsilniej wpływają na jakość ich życia (rok 2001).
- badania ilościowe opinii publicznej mające na celu weryfikację zbioru wskaźników istotnych dla mieszkańców oraz ustalenie wstępnych standardów dla tych wskaźników (rok 2001).
- badania typy desk research materiałów i dokumentów zastanych ukierunkowanych na skonstruowanie obiektywnych wskaźników jakości życia w mieście, komplementarnych do wskaźników subiektywnych (rok 2002).
- badania z ekspertami mające na celu weryfikację zbioru wskaźników uzyskanego w wyniku ilościowych i jakościowych badań grup mieszkańców z punktu widzenia działalności Urzędu Miasta (rok 2002).
- konstrukcja modelu statystycznego dla wskaźników zintegrowanych i określenie procedur statystycznych (rok 2002).
- pierwszy pomiar przy pomocy wystandaryzowanych narzędzi badawczych, obliczenie wartości wskaźników podstawowych, obliczenie wartości wskaźników zintegrowanych, ustalenie standardów w badaniach z ekspertami (rok 2002).
- drugi pomiar i następne pomiary, porównywanie zmian wartości wskaźników, określanie trendów (od 2003 roku).
W projekcie badawczym zostały wykorzystane następujące techniki gromadzenia danych:
- wywiady zogniskowane FGI,
- wywiady pogłębione IDI,
- badania z ekspertami,
- wywiad z zastosowaniem standaryzowanego kwestionariusza wywiadu,
- badania typu desk research.
W projekcie badawczym zostały wykorzystane następujące narzędzia badawcze:
- scenariusz wywiadu zogniskowanego,
- scenariusz wywiadu pogłębionego,
- standaryzowany kwestionariusz wywiadu,
- kwestionariusz do badań desk research.
.
.