Konsultacje społeczne dotyczące budowy trasy tramwajowej na Klin Dębiecki + RAPORT Z KONSULTACJI

Budowa trasy tramwajowej na Klin Dębiecki. Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych, które rozpoczną się 25 czerwca br.

Planowana jest nie tylko przebudowa torowiska od ul. Pamiątkowej do obecnie funkcjonującej pętli Dębiec, a także budowa zupełnie nowej trasy tramwajowej do Klina Dębieckiego. Zarząd Transportu Miejskiego dysponuje już wstępną koncepcją tej inwestycji - zostanie ona przedstawiona na spotkaniu 25 czerwca 2019r., po którym możliwe będzie przekazanie swoich uwag.

25 czerwca 2019r. rozpoczną się konsultacje społeczne dotyczące budowy trasy tramwajowej na Klin Dębiecki w Poznaniu. Celem projektu jest poprawa sytuacji transportowej mieszkańców południowych obszarów Poznania poprzez rozbudowę sieci tramwajowej oraz budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego. Rozwiązania te mają zmniejszyć liczbę samochodów i ograniczyć zatłoczenie ulic nie tylko w rejonie Klina Dębieckiego, ale także - ze względu na bliskość autostrady A2 - w całym Poznaniu.

Inwestycja obejmuje:

  • przebudowę torowiska od ul. Pamiątkowej do istniejącej pętli Dębiec - ok. 1,7 km,
  • budowę nowej trasy tramwajowej o długości ok. 1,6 km - od pętli Dębiec, wzdłuż ulicy 28 Czerwca 1956r. (w tym nad tunelem w ciągu ul. Czechosłowackiej), do Klina Dębieckiego (w rejonie zbiegu ulic 28 Czerwca 1956 r., Samotnej i Dolna Wilda, w pobliżu autostrady A2),
  • powstanie - w obrębie węzła Klin Dębiecki - pętli autobusowo-tramwajowej oraz  parkingów typu Park&Ride, Bike&Ride oraz miejsc  krótkiego postoju typu Kiss&Ride oraz dla autobusów dalekobieżnych,
  • kompleksową przebudowę układu drogowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz przebudowę infrastruktury podziemnej.

Zakładany przebieg nowej trasy jest zgodny z przebiegiem określonym w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Poznania.

W ramach projektu zakłada się kształtowanie jak najbardziej dogodnych węzłów przesiadkowych, w miarę możliwości w oparciu o zasadę "drzwi w drzwi".

Na całej długości inwestycji nastąpi dostosowanie układu ciągów pieszych i ruchu rowerowego do standardów infrastruktury komunikacji publicznej oraz poprawa nawierzchni chodników w bezpośrednim sąsiedztwie projektowanej trasy.

Zakłada się realizację m.in. możliwie szerokich platform przystankowych, adekwatnych do prognozowanych potoków pasażerskich oraz zastosowanie rozwiązań likwidujących bariery architektoniczne, a jednocześnie poprawiających bezpieczeństwo i wygodę poruszania się osób z dysfunkcjami narządów ruchu, słuchu czy wzroku.

Przygotowana koncepcja zawiera po dwa różne warianty rozwiązań technicznych dotyczących wiaduktu nad linią kolejową nr 802 oraz torowiska w ulicy 28 Czerwca 1956r. (od ul. Czechosłowackiej).

Przewidziano również modernizację Targowiska "Racjonalizatorów", którego nowy kształt pozwoli na dalszy rozwój funkcji handlowej tego miejsca. W ramach projektu planuje się nowe rozmieszczenie pawilonów i straganów handlowych, miejsc postojowych dla samochodów dostawczych, toalet i wiat śmietnikowych, a także nowoczesnych elementów malej architektury oraz urządzenie zieleni.

Konsultacje rozpoczną się 25 czerwca br. od spotkania z mieszkańcami w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 przy ul. Łozowej 77 (początek - godz. 17.00).  Wówczas można będzie zapoznać się z proponowanymi rozwiązaniami i zgłosić swoje uwagi. W kolejnym etapie, będzie można przekazywać uwagi przede wszystkim elektronicznie za pośrednictwem ankiety dostępnej na specjalnie utworzonej stronie internetowej.

UWAGA!!!

Ankieta będzie dostępna od dnia rozpoczęcia konsultacji społecznych czyli od 25 czerwca do 16 lipca 2019 r.

Oprócz tego wnioski, opinie, uwagi będzie można przekazać za pośrednictwem:

  • poczty tradycyjnej (na adres: Zarząd Transportu Miejskiego, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań),
  • poczty elektronicznej (na adres e-mail: konsultacje@ztm.poznan.pl).

Więcej informacji na temat inwestycji na stronie Zarządu Transportu Miejskiego  oraz na specjalnie dedykowanej stronie.

Obok zamieszczono wizualizacje do poszczególnych odcinków projektowanej trasy w  dwóch wariantach, plany sytuacyjne dostępne są TUTAJ.

Weź udział w konsultacjach! Włącz się w planowanie naszego Miasta!

Załączniki

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej