Raport z konsultacji społecznych dotyczących drogi rowerowej wzdłuż ul. Pułaskiego

Konsultacje społeczne poświęcone budowie infrastruktury rowerowej na ul. Pułaskiego trwały od 22 marca do 5 kwietnia br. W ramach opiniowania do Zarządu Dróg Miejskich wpłynęło 15 wiadomości email, zawierających łącznie 61 propozycji zmian do zaprezentowanej dokumentacji koncepcyjnej.

Analiza przesłanych opinii wskazuje, że z najmniejszym poparciem uczestników konsultacji spotkał się wariant 2, który zdaniem mieszkańców generuje zbyt wiele kolizji i potencjalnie niebezpiecznych sytuacji. Uwagi zgłoszone do pozostałych wariantów miały w dużej mierze charakter konstruktywnych propozycji zmian, które mogą zostać uwzględnione na etapie opracowania dokumentacji projektowej.

Uczestnicy konsultacji zaproponowali między innymi stworzenie dodatkowych wariantów z drogą rowerową po wschodniej stronie torowiska tramwajowego lub przygotowanie wariantu "hybrydowego". Miałby on polegać na połączeniu kilku wariantów w jeden tak, by infrastruktura rowerowa znajdowała się po obu stronach ul. Pułaskiego. Zdaniem mieszkańców kluczową kwestią jest bezpieczeństwo rowerzystów i pozostałych uczestników ruchu, jak również zachowanie założenia bezpośredniości i ciągłości infrastruktury rowerowej. Polega ona na połączeniu rozwiązań projektowanych z już istniejącymi i planowanymi w ramach realizacji Programu Rowerowego oraz na zachowaniu geometrii i intuicyjności ruchu rowerowego.

Wśród przesłanych stanowisk znalazło się obszerne opracowanie przygotowane przez Stowarzyszenie Rowerowy Poznań, które przychylnie odniosło się do wariantu 3, zauważając że takie rozwiązanie jest spójne z istniejącą już infrastrukturą rowerową, sąsiadującą z zakresem opracowania. Rowerowy Poznań wskazuje jednak szereg zmian niezbędnych do wprowadzenia w przypadku realizacji tego wariantu.

Wszystkie z zebranych opinii wskazują na konieczność poszerzenia zakresu inwestycji o skrzyżowanie ulic Pułaskiego, Nowowiejskiego i al. Wielkopolskiej tak by kompleksowo powiązać infrastrukturę rowerową na analizowanym obszarze. Inne, często poruszane zagadnienia to konieczność przebudowy oświetlenia, ochrony uczestników ruchu przed szkodliwymi substancjami oraz zorganizowania wygodnego połączenia dla pieszych.

Szczegółowe zestawienie wszystkich przesłanych uwag i propozycji zmian wraz z odpowiedziami zostało zawarte w  tabeli załączonej poniżej.

Z podsumowaniem konsultacji społecznych można zapoznać się również na stronie Zarządu dróg Miejskich.

Bardzo dziękujemy za udział w konsultacjach społecznych.

Załączniki

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej