Dwujęzyczna Polsko-Angielska Prywatna Szkoła Podstawowa

Opis

JAKA JEST NASZA WIZJA SZKOŁY?Motto:Uczymy i wychowujemy dla przyszłości



  • Działania, jakie podejmujemy służą przygotowaniu naszych uczniów do życia w nowoczesnym, zmieniającym się świecie.

  • Kształcimy i wychowujemy młodych obywateli Europy świadomych przynależności do rodziny, regionu, kraju, świata. Ludzi otwartych, zdolnych do twórczego myślenia, prawych i odpowiedzialnych, potrafiących łączyć, a nie dzielić.

  • Nasi absolwenci sprawnie porozumiewają się w mowie i piśmie językiem angielskim. Osiągają biegłość w posługiwaniu się na co dzień nowoczesnymi środkami komunikacji i informacji.

  • Uczniowie szkoły podstawowej to młodzi ludzie o nienagannych manierach, potrafiący zachować się odpowiednio w każdej sytuacji.

  • Nauczyciele posiadają i zdobywają coraz wyższe kwalifikacje zawodowe. Cieszą się autorytetem wśród uczniów i ich rodziców.

  • Szkoła w dziedzinie organizacji i zarządzania łączy tradycje z nowoczesnością.

  • W szkole panuje klimat sprzyjający rozwojowi uczniów, kadry nauczycielskiej, zespołu zarządzającego.


JAK ROZUMIEMY MISJĘ SZKOŁY I JAK JĄ URZECZYWISTNIAMY W CODZIENNYCH DZIAŁANIACH?Motto:
Nie ma edukacji i wychowania bez wymagań;
tych wymagań, które otwierają nowe perspektywy, uczą jak sprostać wyzwaniom,
jak nie ulegać trudnościom, jak urzeczywistniać małe i wielkie cele.



  • Dbamy, aby wszyscy uczniowie osiągali coraz lepsze wyniki i rozwijali aspiracje życiowe.

  • Koncentrujemy się wokół takich wartości jak: przyjaźń, miłość, prawda, odpowiedzialność, szacunek, sprawiedliwość, mądrość, zabawa.

  • Pomagamy uczniom uwierzyć w siebie dzięki życzliwej, pełnej wzajemnego szacunku atmosferze.

  • Dążymy do sukcesu na miarę możliwości dziecka. Chcemy, by uczniowie stawiali wysoko poprzeczkę i pokonywali swoje ograniczenia i słabości.

  • Wszechstronnie przygotowujemy do dalszego kształcenia uczymy uczenia się, pracy zespołowej, efektywnej komunikacji, celowego działania, odpowiedzialności za efekty własnej pracy, samodzielności i zaradności.

  • Intensywnie i atrakcyjnie uczymy języków obcych, stwarzając również możliwości używania języka angielskiego, niemieckiego i hiszpańskiego poza lekcjami.

  • Wykorzystujemy w maksymalnym stopniu w procesie edukacyjnym bazę szkoły (komputery, Internet oraz multimedialne środki dydaktyczne).

  • Oceniamy tak, by pomagać się uczyć.

  • Stosujemy przejrzyste reguły szkolnego życia.

  • Wprowadzamy w świat kultury, uczymy rozumieć otaczający nas świat przyrody.

  • Stwarzamy warunki do rozwijania zainteresowań i talentów.

  • Uczymy współpracy i działania na rzecz innych.

  • Propagujemy zdrowy styl życia oraz zapewniamy zdrowe i higieniczne warunki nauki i pracy.


ZAPLANOWANE CELE STARAMY SIĘ OSIĄGNĄĆ POPRZEZ:



  • realizację programów uwzględniających integrację treści przedmiotowych,

  • aktywizujące metody nauczania i wychowania oraz zespołowe formy pracy,

  • dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów,

  • organizację ogólnoszkolnych imprez o różnorodnym charakterze,

  • organizację zajęć dodatkowych, służących rozwojowi zainteresowań oraz ofertę form spędzania czasu wolnego,

  • kształtowanie nawyków systematycznej i sumiennej pracy,

  • wspomaganie samorządności uczniów,

  • udział w życiu kulturalnym naszego miasta i kraju,

  • upowszechnianie mody na nienaganne maniery uczniów w szkole, w domu i w każdej sytuacji,

  • zapewnienie uczniom opieki psychologicznej, logopedycznej i lekarskiej,

  • indywidualną i grupową współpracę z rodzicami uczniów,

  • sprawną i nowoczesną organizację szkoły,

  • przestrzeganie i egzekwowanie wewnętrznego prawa (m.in.regulamin uczniowski),

  • stosowanie wewnętrznego systemu oceniania,

  • tworzenie klimatu pracy szkoły sprzyjającemu rozwojowi uczniów,

  • propagowanie czytelnictwa.


DLACZEGO DZIECI LUBIĄ, A RODZICE CENIĄ NASZĄ SZKOŁĘ CZYLI Z CZEGO JESTEŚMY DUMNI I JAKIE SĄ ATUTY SZKOŁY:Atmosfera - rodzinna i życzliwa atmosfera, którą tworzą nauczyciele i inni pracownicy szkoły, znający z imienia bez mała wszystkie dzieci. Fundamenty tej rodzinnej atmosfery buduje od lat zespół nauczycieli klas 1-3.Baza szkoły - czyli 3 parterowe budynki o powierzchni ok. 3000 m2, usytuowane na dużej działce (ponad 1ha) z trawnikami, ze starodrzewiem, placem zabaw, z boiskiem ze sztucznej trawy i z dużym parkingiem. To wszystko w spokojnej i bezpiecznej okolicy.Bezpieczeństwo uczniów - nad którymi czuwają aktywnie dyżurujący nauczyciele oraz kamery monitoringu, a także system alarmowy połączony z firmą Solid.Całodzienna opieka medyczna "super lekarza" czyli uwielbianej przez dzieci szkolnej pielęgniarki pani Lidii Krobskiej. Uczniami zajmuje się także lekarz pediatra.Opieka szkolnego psychologa -pani Julietty Jones.Nauczyciele z bardzo wysokimi kwalifikacjami - zaangażowani bez reszty w pracę ze swoimi uczniami; nasi pedagodzy to nauczyciele z klasą, którą udowadniają codzienną pracą.Obowiązkowe lekcje szachów w klasach 1 - 3 prowadzone z sukcesem przez entuzjastkę i wysokiej klasy fachowca panią Kamilę Dembecką-Sobierajewicz.Lekcje języka angielskiego - na wszystkich poziomach prowadzone przez panie native speaker: Marthę Bailey oraz Paulę Ribeiro.Poszerzony program nauki języka angielskiego - realizowany nie tylko na lekcjach języka angielskiego i konwersacjach, ale także poprzez liczne konkursy propagujące tradycje krajów anglojęzycznych, artystyczne konkursy w języku angielskim takie jak Pink Bird i Funny Mask, całoroczne konkursy Super Brain, Super Spell, Phrasal Verbs. Opracowanie i realizacja tak intensywnego programu jest możliwa dzięki ogromnemu zaangażowaniu i współpracy wspaniałego zespołu anglistów, do którego zaliczają się: panie Joanna Dziwanowska (kierująca zespołem), Katarzyna Gusztaf, Barbara Bajer, Monika Bernaś Mizera, Agnieszka Sobkowiak, Karolina Kujath oraz panowie Michał Ulanowski i Rafał Ziętkiewicz.Nauka drugiego języka obcego - (hiszpańskiego lub niemieckiego) od klasy czwartej.Wyposażenie w środki i pomoce naukowe przekraczające obowiązujące standardy: e-dziennik, tablice interaktywne z projektorami multimedialnymi we wszystkich salach lekcyjnych, oddzielna sala do lekcji szachów, sala artystyczna, gabinet fizyki i chemii, trzy sale komputerowe oraz blisko 100 komputerów współpracujących w sieci i z dostępem do Internetu.

Dyrektor

mgr Małgorzata Knobel

Uprawnienia

Dwujęzyczna Polsko-Angielska Prywatna Szkoła Podstawowa została założona w 1993 roku. Szkoły posiada uprawnienia szkoły publicznej (wpis do ewidencji nr 24/93).

Dojazd

Autobusy szkolne - http://www.szkolapol-ang.pl/pl/trasy-autobusow-szkolnych; komunikacja miejska - autobusy nr 155, 157, 166

Języki obce

Język angielski - poszerzony program; *Język niemiecki, *Język hiszpański, francuski - w ramach sekcji zainteresowań

Koła zainteresowań

ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ:



  • uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania w ramach zajęć pozalekcyjnych, m.in.:  koło małych artystów plastyków, sekcje piłki nożnej, koła przedmiotowe, karate, piłkia nożna, taniec itp.


http://www.szkolapol-ang.pl/pl/zajecia-pozalekcyjne

Kontakty zagraniczne

Uczniowie uczestniczą w wymianie międzynarodowej.

Osiągnięcia szkoły

JAKIE SUKCESY ODNOSZĄ NASI UCZNIOWIE:



  • zdobywają tytuły laureatów i finalistów konkursów wojewódzkich i olimpiad przedmiotowych;

  • w zewnętrznych egzaminach i sprawdzianach zawsze są w czołówce wojewódzkich rankingów,

  • odnoszą sukcesy w licznych konkursach międzyszkolnych takich jak: Kangur, Złota Żaba i Złota Żabka, Clio itp.

  • wygrywają różne turnieje sportowe;

  • szachowe sukcesy w mistrzostwach Poznania, okręgu i kraju stały się codziennością,

  • nasi absolwenci kontynuują naukę w najlepszych liceach ogólnokształcących; a wielu z nich na różnych kierunkach studiów, w kraju i za granicą.

Wróć do listy

sieci społecznościowe