Powodów coraz większej ekspansji na zagraniczne rynki jest kilka. Kryzys na rynkach wschodnich skierował przedsiębiorców na Zachód, głównie do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, ale jednocześnie pozwolił dostrzec potencjał handlowy poza Unią Europejską. Eksploracja lokalnego rynku jest łatwiejsza logistycznie, ale też mocno konkurencyjna, za to korzyści wypływające z ekspansji na rynki międzynarodowe jest niezaprzeczalna. Przede wszystkim w dalszych rejonach, w niektórych branżach istnieje popyt, który polscy producenci mogliby zaspokoić. Można wskazać tu polskie słodycze czy nabiał w Chinach i krajach Azji Południowo-Wschodniej, towary luksusowe jak kosmetyki czy biżuteria na Bliskim Wschodzie.
Program obejmie 50 miast, w których bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorców poprowadzą znawcy i praktycy handlu zagranicznego oraz nowoczesnych technologii z renomowanych firm oraz eksperci Banku Zachodniego WBK i Funduszu Poręczeń Kredytowych Polfund.
W Poznaniu warsztat odbędzie się 20 października 2016 r. godz. 09:30 - 14:30, IBB Andersia Hotel, Plac Andersa 3, 61-894 Poznań.