Zintegrowana komunikacja

Projekt ma obejmować budowę nowego dworca kolejowego, dworca autobusowego oraz połączenie z Poznańskim Szybkim Tramwajem. Zintegrowanie tych wszystkich elementów w jedną funkcjonalna całość znacznie ułatwi przyjezdnym poruszanie się po mieście oraz zmniejszy czas potrzebny na dotarcie kibiców do Stadionu.
Inwestycja zakłada także, by w część komunikacyjną wkomponować kompleks budynków o różnej wysokości, służących celom handlowym konferencyjno-biurowym, hotelowym oraz rekreacyjnym, co znacząco wpłynie na zwiększenie atrakcyjności tego miejsca. Obszar, na którym będzie zrealizowana inwestycja, obejmuje około 16,5 ha. Jego umownymi granicami są: od strony północnej - Most Dworcowy, od strony wschodniej tzw. Wolne Tory, od strony zachodniej - ulica Głogowska i Zachodnia oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Decyzją konserwatora zabytków w nowoczesne centrum musi zostać wkomponowana zabytkowa bryła Dworca Zachodniego.
Projekt został uruchomiony w styczniu 2008, do tej pory wykonano koncepcję funkcjonalno-przestrzenną oraz memorandum informacyjne zawierające analizę rynku oraz opis nieruchomości. Kolejne działania obejmują wystąpienie do Wojewody Wielkopolskiego o wydanie decyzji lokalizacyjnej jako przedsięwzięcia EURO 2012.
Zakończenie projektu planowane jest przed rozpoczęciem Mistrzostw w 2012 roku.
Zobacz również

Poznańska wystawa fotografii UEFA EURO 2012™ podróżuje po Chorwacji.

Podziękowanie dla mieszkańców Poznania

Poznań dziękuje za wspólną zabawę podczas UEFA EURO 2012™
