Mamy logo Poznania!

Nowe znaki identyfikujące miasta składają się z oficjalnego logo UEFA EURO 2012 oraz unikalnego elementu związanego z danym miastem. Te logotypy będą kluczowym elementem wizualnym reprezentującym każde Miasto-Gospodarza. Logotypy łączone zostaną wykorzystane do celów promocyjnych przed UEFA EURO 2012 i będą coraz bardziej widoczne w miarę zbliżania się sportowego święta futbolu.
Wytyczne marketingowe oraz znaki identyfikacyjne są kluczową częścią współpracy, dzięki którym Miasta-Gospodarze będą miały szeroki wachlarz możliwości promocji. - Naszym celem jest wsparcie miast w tworzeniu atmosfery święta i przyjmowania gości, którzy przyjadą na EURO 2012 do Polski - powiedział Adam Olkowicz.
Zdaniem Olkowicza wszystko zacznie się od tworzenia dekoracji związanych z turniejem, a skończy się tworzeniem oficjalnych Stref Kibica. Zamierzeniem jest przeniesienie atmosfery meczowej ze stadionu do serca miasta i zaproszenie fanów, którzy nie mają biletów, aby doświadczyli piłkarskiego festiwalu oglądając wszystkie mecze UEFA EURO 2012 na wielkich telebimach.
- Od teraz na ulicach miast pojawią się loga, co będzie znakiem, że UEFA EURO 2012 zbliża się coraz bardziej - powiedział prezes PZPN Grzegorz Lato.
W logo Gdańska znajduje się pomnik Neptuna, boga mórz. W logo Poznania kilka gwiazdek formuje kształt piłki, w tym jedna w kolorze niebieskim odsyła do utrwalonego już symbolu poznańskiej jakości. Warszawska tradycja jest odzwierciedlona w Syrence, a Wrocław pokazał słynny Most Grunwaldzki.
Martin Kallen z UEFA Events SA powiedział: - Dzisiejsze wydarzenie jest krokiem milowym w przygotowaniach do UEFA EURO 2012. To oznacza, że kibice będą ciepło przyjęci w polskich Miastach-Gospodarzach. Wszyscy będą mogli zobaczyć piękno polskich miast. Jestem pewien, że EURO okaże się wielkim sukcesem.
Zobacz również

Poznańska wystawa fotografii UEFA EURO 2012™ podróżuje po Chorwacji.

Podziękowanie dla mieszkańców Poznania

Poznań dziękuje za wspólną zabawę podczas UEFA EURO 2012™
