Umowa zawarta w tramwaju. Solaris Tramino wkrótce w Poznaniu!

W przededniu Święta Tramwajarzy, których patronką jest św. Katarzyna, w przestrzeni prototypowego tramwaju Solaris Tramino została podpisana umowa na zakup 40 nowoczesnych, komfortowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów dla miasta Poznania. Kontrakt wart 342.175.218 zł jest największym w historii poznańskiego MPK i drugim co do wielkości - po warszawskim - w kraju.

. - grafika artykułu
.

Wartość kontraktu nie dotyczyła jednak tylko samych tramwajów,  ale również zajezdni i pakietu naprawczego.

Podwyższenie standardów podróży komunikacją miejską i wymiana wysłużonych już pojazdów stanowiły o powodach ogłoszenia 20 stycznia tego roku przetargu na zakup nowego taboru dla miasta. Swoje oferty złożyło 10 firm z całej Europy, wśród których ostatecznie najlepszą zaproponowała firma Solaris z Bolechowa. Jakość komunikacji ma znaczenie nie tylko w kontekście czekających nas w 2012 roku mistrzostw, ale i w odniesieniu do dużych przedsięwzięć, do których miasto będzie aplikowało w przyszłości. Ostatni zakup 14 szt. niskopodłogowych tramwajów Combino miał miejsce przed pięcioma laty.
Solaris Tramino LF 32 to pełna nazwa czterdziestu w pełni niskopodłogowych tramwajów, jakie firma Solaris Bus & Coach S.A. dostarczy do poznańskiego MPK. Tramwaje o długości 31,96m oraz 2,4 m szerokości, będą pięcioczłonowe i jednoprzestrzenne. 
Poznańskie Solarisy Tramino będą miały nowoczesny design. Zostaną wyposażone są w klimatyzację i zabiorą na pokład do 229 pasażerów. Pojazdy będą posiadać sześć drzwi z czego cztery podwójne o szerokości 1,5 m oraz dwoje drzwi pojedynczych o szerokości 75 cm każde. Wysokość podłogi tramwaju nad torowiskiem w obrębie drzwi to zaledwie 350mm. Solarisy Tramino będą napędzane czterema silnikami trakcyjnymi, każdy o niezależnym zasilaniu.

Umowa, którą MPK zawarło z firmą Solaris przewiduje, iż pierwszy Solaris Tramino zostanie dostarczony do poznańskiego MPK nie później niż 30 czerwca 2011 roku, a ostatni - w ostatnim dniu marca 2012 roku. Po ulicach Poznania jeździ obecnie 300 tramwajów spośród których tylko 14 jest całkowicie a 25 częściowo niskopodłogowych.