Poznań cały czas obecny na rynkach zagranicznych

Poznań aktywnie promuje się na strategicznych dla siebie rynkach zagranicznych. Akcje promocyjne prowadzone przez Miasto mają na celu zwiększenie ruchu turystów zagranicznych w Poznaniu.

plakat - grafika artykułu
plakat

Każda z kampanii dopasowana jest do lokalnego rynku i zawiera charakterystyczne elementy mające przyciągnąć jak największą uwagę grup docelowych. W lipcu Miasto promowało się w Irlandii. Tym razem obszarem działań reklamowych jest Berlin i jego okolice.

Obecny w czterech stacjach radiowych spot wykorzystuje motyw popularnych berlińskich niedźwiedzi, które licznie odwiedzają poznańskie atrakcje takie, jak Stary Rynek, Malta czy Stary Browar. Nagranie podkreśla przyjacielskie relacje pomiędzy mieszkańcami obu miast. Niedźwiedzie z mieszkańcami Poznania chętnie robią... "miśki" - bo tak właśnie witają się najbliżsi sąsiedzi. Oprócz rozgłośni radiowych, kampania obecna jest także na czterdziestu billboardach oraz niemal trzystu słupach reklamowych. Obecność akcji w internecie koncentruje się na banerach, które pojawiły się na dwóch portalach o charakterze informacyjno-rozrywkowym oraz witrynach o tematyce podróżniczej i imprezowej. Kampania, tak samo, jak w przypadku akcji w Irlandii, obecna jest na Facebook'u. Zarówno spot radiowy, billboardy, jak i banery w sieci zapraszają berlińczyków do odwiedzenia strony www.poznan.travel, która od niedawna dostępna jest także w języku niemieckim.

Natomiast kampania promocyjna w Irlandii ruszyła na początku lipca i przez miesiąc była obecna w irlandzkim radiu oraz na największych internetowych portalach informacyjnych. Elementem promocji Poznania była strona www.poznan.travel, która posiada funkcjonalność pozwalającą kompleksowo zaplanować podróż do Poznania. Statystyki odwiedzin strony pokazały, że w trakcie kampanii realizowanej w Dublinie, połowa wejść pochodziła właśnie z Irlandii. Kampania została zauważona także przez irlandzkie media - np. portal internetowy www.dailyedge.ie opublikował artykuł potwierdzający, że Poznań to jedno z bardziej przyjaznych Irlandczykom miejsc w Europie. Autor artykułu, Michael Freeman w odniesieniu do kampanii promocyjnej Poznania napisał - Thank you Poznań! We love you too! Potwierdziły to też liczne komentarze Irlandczyków pod artykułem. Odwiedziłem Poznań w zeszłym roku podczas turnieju UEFA EURO 2012. To miasto z najwyższej półki - pisze użytkownik Martin Harkin. Artykuł wyświetlony był ponad 26 tysięcy razy. Działania promocyjne prowadzone były także na oficjalnym profilu Miasta na portalu Facebook. Podczas akcji profil wzbogacił się o ponad 500 nowych fanów z Irlandii.

Poznań coraz liczniej odwiedzają turyści zagraniczni. Informacje zgromadzone przez  Centrum Informacji Turystycznej przy Starym Rynku pokazują, że w maju i czerwcu tylko ten punkt odwiedziło łącznie ok. 12 tysięcy turystów spoza granic naszego kraju. W samym lipcu natomiast było to już blisko 19 tysięcy gości z zagranicy. Poznań najchętniej odwiedzają mieszkańcy Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii czy Irlandii.

Poznań ciągle licznie odwiedzają także zagraniczne media. Na początku sierpnia ekipa telewizyjna z Kanady realizowała w Poznaniu projekt OK Poland!. Jest to program telewizyjny mający na celu wypromowanie ciekawych miejsc i regionów na terenie Polski. Program emitowany będzie w dwóch kanadyjskich stacjach telewizyjnych - Omni Television oraz CityTV. W tym samym czasie Miasto wizytował także korespondent bloga podróżniczego www.europeupclose.com, Eric Barrier.