INNO (MOTY)WACJE - 15 lat doświadczeń Poznańskiego Parku Naukowo - Technologicznego Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza

PPNT to najstarszy w Polsce park naukowo-technologiczny. Powstał w ramach Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 15 lat wspiera proces komercjalizacji wyników badań naukowych w gospodarce oraz stymulacji rozwoju ekonomicznego Wielkopolski. PPNT to multidyscyplinarny ośrodek, grupujący specjalistów z nauk ścisłych, przyrodniczych i technicznych. W ramach PPNT działają pracownie, laboratoria i firmy z dziedziny chemii i technologii chemicznej, archeologii, informatyki, fizyki, geologii oraz nauk ekonomicznych. Dzięki nowoczesnym i funkcjonalnym obiektom, Park stworzył przedsiębiorcom optymalne warunki do prowadzenia biznesu oferując przy tym szeroki wachlarz usług okołobiznesowych.
Realizowany od czerwca 2010 do listopada 2011 projekt poznańskiego parku INNO (MOTY)WACJE jest skierowany głównie do środowiska akademickiego. Ma za zadanie zachęcić przedstawicieli środowiska naukowego do przenoszenia wyników swoich prac badawczych do rzeczywistości gospodarczej, wykształcić w nich postawy przedsiębiorcze i zaznajomić z regułami rynku. Ma także uświadomić przedsiębiorcom znaczenie współpracy z naukowcami i korzystania z ich badań.
W ramach projektu w dniach 4-5 października 2010 r. w Poznaniu odbędzie się jubileuszowa konferencja naukowa "INNO (MOTY)WACJE" Od inwencji do innowacji. Wybitni specjaliści z kraju i zagranicy będą mówić o roli parków technologicznych w budowie gospodarki opartej na wiedzy.
W programie m.in. sesje pod hasłem: "Czy parki naukowo-technologiczne są potrzebne w XXI w?", "Czy między nauką i biznesem jest chemia?" oraz "Europejskie patenty na transfer wiedzy". Gościem honorowym konferencji będzie Dyrektor Generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Parków Naukowych (IASP) - Luis Sanz.
Z inicjatywy PPNT na czterech wybranych uczelniach zostanie zorganizowana także Liga Transferu Wiedzy - cykl wykładów i warsztatów naukowych, których celem będzie przekazanie wiedzy dotyczącej roli nauki w rozwoju gospodarczym oraz podniesienie kwalifikacji w świecie biznesu. Szkolenia będą jednocześnie formą konkursu z zakresu komercjalizacji wiedzy, a zwycięzcy zostaną zaproszeni na wizytę studyjną do jednego z zagranicznych parków naukowych.
Z kolei działania podjęte w ramach Misji gospodarczej umożliwią wybranym uczestnikom Projektu prezentację ofert podczas targów, a co za tym idzie, zdobycie klientów i pomoc w uruchomieniu własnego biznesu.
Przez cały czas trwania projektu INNO (MOTY)WACJE prowadzona będzie kampania informacyjno-promocyjna. Billbordy, publikacje w czasopismach i na portalach internetowych oraz kwartalnik branżowy, pozwolą dotrzeć do szerszego gremium odbiorców i staną się doskonałą formą promocji współpracy na linii nauka-biznes.
Zapraszamy do udziału w konferencji!
Zobacz także
Zobacz również

Informacja dotycząca sprzedaży alkoholu na Ogrodach

Podsumowanie I półrocza 2025 roku - rozwój, wsparcie i edukacja z Poznań Biznes Partner

Poznański Taksówkarz Roku - ruszyła VI edycja konkursu!
