Koniec rekordowego sezonu, w nowym - duże zmiany

W piątek, 30 listopada, kończy się tegoroczny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego. Rowery będzie można wypożyczać do północy, potem stacje zostaną wyłączone. W przyszłym roku na użytkowników czekają nowości.

Nowy sezon wystartuje jak co roku 1 marca
Nowy sezon wystartuje jak co roku 1 marca

Kończy się kolejny, rekordowy sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego. Przez dziewięć miesięcy poznaniacy wypożyczyli rowery ponad 1,65 mln razy. To średnio 4 wypożyczenia na minutę przez cały czas trwania sezonu. W systemie zarejestrowało się w tym roku niemal 50 tysięcy nowych użytkowników, a całkowita liczba zarejestrowanych w PRM osób zbliżyła się do 150 tysięcy.

Średni czas jednego wypożyczenia Poznańskiego Roweru Miejskiego w kończącym się sezonie to 16 minut i 14 sekund. Oznacza to, że łącznie poznańscy rowerzyści spędzili w jednym sezonie na rowerach ponad 445 tysięcy godzin, czyli przeszło 50 lat.

- Za każdą z tych liczb stoją ludzie, którzy skorzystali z możliwości wypożyczenia roweru miejskiego. To dla nich, a także dla osób, które planują przesiąść się na rower, konsekwentnie rozwijamy system - mówi Mariusz  Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - Kończymy siódmy już sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego, który corocznie bije kolejne rekordy. W przyszłym roku, oprócz rozwiązań doskonale już znanych, pojawią się nowości: rowery IV generacji, czyli funkcjonujące w systemie bezstacyjnym. Kilkaset nowych rowerów w Poznaniu powinno przełożyć się na jeszcze większe zainteresowanie tym sposobem poruszania się po mieście.

W 2019 roku mieszkańcy i turyści nadal będą mieli do dyspozycji 1200 rowerów III generacji w 109 stacjach, a dodatkowo 435 rowerów IV generacji. Wyznaczonych zostanie 97 stref (w tym strefa obejmująca ścisłe centrum), w których będzie można wypożyczyć i oddać rower najnowszego typu.

- Poznański Rower Miejski dzięki kolejnym rozbudowom staje się coraz bardziej praktycznym środkiem transportu i zyskuje nowych użytkowników. Poznań jest modelowym przykładem systematycznego i racjonalnego rozwoju tej formy komunikacji. Jesteśmy dumni, że współtworzymy ten projekt od samego początku, i bardzo się cieszymy, że będziemy go kontynuować przez kolejne 4 lata, oferując poznaniakom m.in. rowery IV generacji i elektryczne - wyjaśnia Robert Lech, prezes Nextbike Polska.

Najpopularniejsze stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego 2018:

  1. Półwiejska
  2. Kórnicka
  3. Rondo Rataje
  4. Plac Wiosny Ludów
  5. Małe Garbary

Najpopularniejsze trasy 2018:

  1. Os. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
  2. UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa do Os. Sobieskiego
  3. Półwiejska do Plac Wiosny Ludów
  4. Rondo Rataje do Os. Oświecenia
  5. Zielona do Kórnicka