Google Online Marketing Challenge

W pierwszej piątce najlepszych w Europie zespołów informatycznych znalazła się drużyna studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Poznańscy studenci znaleźli się w TOP 5 Europy w kategorii "AdWords Business Finalist" konkursu Google Online Marketing Challenge (GOMC).

Zespół UAM (foto: UAM) - grafika artykułu
Zespół UAM (foto: UAM)

Drugi zespół z UAM znalazł się w półfinałowym w Top 15 Europy jako "AdWords Business Semi-Finalist". W globalnym rankingu GOMC 2016 studenci UAM pokonali ponad 2000 zespołów z całego świata. Studenci przygotowywali się do GOMC 2016 pod opieką dr Wojciecha Czarta w ramach zajęć z marketingu internetowego na Wydziale Fizyki UAM Poznań. Od 2009 roku pięć zespołów prowadzonych przez dra Czarta znalazło się w finałowym Top 5 Europy, a dziewięć w półfinale (od 2011 r. określane jako Top 15 Europy).

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych międzynarodowych konkursów marketingu internetowego, w którym co roku biorą udział tysiące zespołów studenckich (3 do 6-cio osobowe) z całego świata. Uczestnicy konkursu mają za zadanie przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię promującą, w systemie Google AdWords, wybraną firmę lub organizację pozarządową. Studenci otrzymują od Google budżet w wysokości 250 USD. Uczestnicy GOMC konkurują nie tylko z innymi ośrodkami akademickimi z całego świata, ale również z zespołami marketingowymi firm konkurujących na danym rynku.