Publiczność w centrum uwagi - seminarium
Seminarium jest częścią międzynarodowego projektu CONNECTING AUDIENCES: European Alliances for Education and Training in Audience Development". Jest to 3-letni projekt wspierający innowacyjną współpracę między uniwersytetami i rynkiem pracy w obszarze kultury w Europie. W skład międzynarodowego zespołu weszło 54 badaczy i nauczycieli akademickich reprezentujących uniwersytety oraz organizacje eksperckie w 5 krajach UE: Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Danii i Polski.
W ramach współpracy zaprojektują oni m.in. program dydaktyczno-szkoleniowy (tzw. Twin-track programme) w zakresie rozwoju publiczności. Obejmie on zarówno studentów kierunków nawiązujących do zarządzania w kulturze jak i praktyków, dla których nowa wiedza i umiejętności mogą być użyteczne w ich codziennej pracy. W ramach projektu zorganizowane zostaną kursy akademickie, cykle szkoleniowe dla praktyków, szkoły letnie oraz międzynarodowe konferencje. Szacuje się, że do końca 2019 roku z różnorodnej oferty programowej skorzysta łącznie do pół tysiąca osób.
Program seminarium:
12:30-12:45 POWITANIE UCZESTNIKÓW
12:45-13:30 WYKŁAD INAUGURACYJNY
Audience Development: European perspectives
Alessandra Gariboldi (Fondazione Fitzcarraldo, Włochy)
13:30-13:40 DYSKUSJA
13:40-14:00 PRZERWA KAWOWA
14:00-15:00 PANEL DYSKUSYJNY
Publiczność w centrum uwagi: organizacje, polityki kulturalne i kształcenie kadr kultury
Uczestnikami dyskusji będą: Joanna Szwajcowska (Zastępca Dyrektora Biura Kultury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy), Justyna Makowska (Dyrektor Wydziału Kultury Urzędu Miasta Poznania) oraz dyrektorzy warszawskich i poznańskich instytucji kultury.
Moderator: dr Marcin Poprawski (UAM)