Od 5 sierpnia 2023 r. na terenie Poznania obowiązuje uchwała krajobrazowa. Dokument określa zasady umieszczania reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury na terenie całego miasta Poznania. W uchwale wyznaczono 12 miesięczny okres na dostosowanie istniejących tablic i urządzeń reklamowych, w tym szyldów. Termin na dostosowanie upływałby 5 sierpnia 2024 r.

Przy ul. Za Bramką 1 otwiera się punkt informacyjny poznańskiej uchwały krajobrazowej. W każdy poniedziałek, od 4 marca, mieszkańcy i przedsiębiorcy będą  mogli spotkać się tam z pracownikami urzędu, którzy m.in. podpowiedzą, jakie są warunki dostosowania urządzeń reklamowych oraz pomogą ustalić, jakiej wysokości może być ogrodzenie. 

Ponad 300 km dróg w stolicy Wielkopolski przeskanował specjalny samochód wyposażony w kamerę 360 stopni. Zebrane dane pomogą ustalić, gdzie znajdują się nośniki reklamowe oraz ile ich jest. Ułatwi to późniejszą egzekucję przepisów uchwały krajobrazowej.

12 miesięcy - tyle mają przedsiębiorcy i firmy reklamowe na dostosowanie swoich nośników do przepisów poznańskiej uchwały krajobrazowej. Ci, którzy tego nie zrobią, będą musieli liczyć się z dotkliwymi karami. W audycie reklam pomoże specjalny samochód wyposażony w zestaw czujników i kamer.

Strona 1 2