Myślenie projektowe (Design Thinking) w nowoczesnej firmie

Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.
Organizator: Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji
Termin: 04.06.2020 r.- 05.06.2020 r.
Czas szkolenia online: 10:00 - 13:00
Czas zdalnej, indywidualnej pracy: 13:00 - 16:00
Ważne!
Prosimy by każdy z Uczestników szkolenia przygotował:
- sprawny/ działający mikrofon - celem usprawnienia komunikacji, a w tym skuteczności szkolenia
- sprawną/ działającą kamerę - celem usprawnienia komunikacji, a w tym skuteczności szkolenia
- arkusz Microsoft Word/ lub podobny - celem wykonywania zadań
Link logujący na szkolenie zostanie Państwu przesłany dzień przed szkoleniem.
DZIEŃ I - WARSZTATU ONLINE 3h + zdalna, indywidualna praca Uczestnika szkolenia 3h
1/ Design Thinking
- Wprowadzenie, definicja, zasady, korzyści
- podstawy psychologii twórczości
2/ Etapy Design Thinking
- omówienie specyfiki poszczególnych etapów
- znaczenie każdego z etapów
3/ Empatyzacja
- czyli rola zrozumienia klienta w procesie design thinking
- mapa empatii
- wywiady
- persona
- moodboard
- storyboard
4/ Definiowanie problemu
- jakie wyzwania stoją przed nami
- drabina problemu
5/ Praca indywidualna
- mapa empatii dla przykładowego projektu
- persona - case
DZIEŃ II -WARSZTATU ONLINE 3h + zdalna, indywidualna praca Uczestnika szkolenia 3h
6/ generowanie pomysłów - metody
- burza mózgów
- scamper
- odwrócona burza mózgów
- metoda wózków
- reframinig
- 5 why
- 6 kapeluszy
- inne
7/ Budowanie prototypów
- które pomysły są najlepsze czyli dzień z życia klienta
- prototypowanie
- nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
- kryteria projektowe a szał tworzenia
7/ Testowanie
- sposoby
- ograniczenia
- karta pomysłu
8/ Case study dot. etapów myślenia projektowego
9/ Praca indywidualna
- Rozpisanie etapów przykładowego projektu
DZIEŃ III -WARSZTATU ONLINE 3h + zdalna, indywidualna praca Uczestnika szkolenia 3h
10/ Zarządzenie ludźmi i procesami w design thinking
- etapy tworzenia zespołów projektowych
- specyfika etapów
- style zarządzania
- role w zespole
11/ Role uczestników projektu
- zakres odpowiedzialności
- znaczenie w projekcie
- kierownik projektu, sponsor, koordynator, szara eminencja
Dodatkowo każdego dnia 1h doradztwa
Rejestracja do 03.06.2020
Zgłoszenia przyjmowane są na formularzu https://forms.gle/375k3VoM63fG2WCx6
Uwaga: Liczba miejsc jest ograniczona do 15 - 20 uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Cel szkolenia:
- Zapoznanie się uczestników z nowoczesnymi narzędziami zarządzania firmą
- nabycie umiejętności rozwiązywania problemów i tworzenia nowych rozwiązań wykorzystujących kreatywne myślenie
- zapoznanie uczestników z podejściem projektowym oraz metodami i narzędziami wspomagającymi realizację projektów
- nabycie umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania projektem
- zwiększenie umiejętności zarządzania firmą
Sylwetka trenera: Aneta Wyrwas
Politolog, od 2002 roku trener biznesu i negocjator, wykładowca-praktyk w ramach studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Specjalizuje się w badaniu i diagnozowaniu przedsiębiorstw w zakresie procesów zachodzących w zespołach pracowniczych i wypracowywaniu efektywnych rozwiązań w celu zwiększenia efektywności. Definiuje problemy, wskazuje grupom zarządczym możliwe rozwiązania i ich konsekwencje. Ma na swoim koncie wiele kompleksowych projektów: konstruowania systemów sprzedażowych, konstruowania systemów premiowych, czy konstruowania programów outplacementowych w tym m.in. dla Poczta Polska. Wielokrotnie tworzyła w firmach projekty typu high potential czy długofalowego rozwoju osobistego zarówno dla kadry menedżerskiej, jak i handlowej. Prowadzi warsztaty z zakresu kompetencji handlowych i menedżerskich m.in. sprzedaży, negocjacji handlowych, telemarketingu, obsługi klienta, prezentacji, komunikacji, zespołowości, asertywności, zarządzania, motywowania, rozwiązywania sytuacji trudnych, NLP i wiele innych. Posiada doświadczenie w pracy z zespołami handlowymi i menedżerskimi. Jest współautorem projektów szkoleniowych dofinansowanych z funduszy unijnych m.in. dla KIGNET sieci Aktywizacji Zawodowej Kobiet oraz dla sieci sklepów miniMAL (obecnie BILLA). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Psychologia w zarządzaniu. Interesuje się wywieraniem wpływu na ludzi zarówno w kontaktach bezpośrednich, jak i poprzez mass-media, zarówno w dziedzinie handlu, jak i polityki. Prywatnie interesuje się pszczelarstwem i fortyfikacjami pruskimi znajdującymi się na terenie Polski, a zwłaszcza na terenie miasta Poznania.
Ilość miejsc jest ograniczona.
Bliższych informacji udziela Pani Iwona Wesołek, e-mai: i.wesolek@pcc.org.pl
POLSKA IZBA GOSPODARCZA
Importerów Eksporterów i Kooperacji
Plac Wolności 18
PL-61-739 Poznań
Sąd Rejonowy w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS
KRS 0000038528
NIP 778-10-64-434
REGON 630377458
tel.: +48 61 8517848
izba@pcc.org.pl
www.pcc.org.pl
Zobacz również

Kalendarium bezpłatnych szkoleń, wykładów i doradztwa biznesowego - maj 2025

Warsztat networkingowy podczas Grow in Poznan - międzynarodowej konferencji biznesowej

Grow in Poznan - międzynarodowa konferencja wspierająca przedsiębiorczość i rozwój kompetencji zawodowych
